Upitnikom, čiji su rezulati u prilogu, sudionici eTwinning projekta „World Savings Day 2023.“ obilježili su Dan sigurnijeg interneta 6. veljače 2024. godine.
Obzirom da živimo u digitalnom društvu i da je tehnologija postala sastavni dio naših privatnih i poslovnih života, jako je važno da stalno imamo na umu važnost sigurnog korištenja interneta, kao i zaštite autorskih prava. Sigurnost na internetu je izuzetno važna zbog zaštite privatnosti: internet je prepun osobnih podataka koje korisnici dijele putem različitih platformi i servisa, zaštite financijskih informacija: mnogi ljudi koriste internet za obavljanje financijskih transakcija, poput kupovine proizvoda ili plaćanja računa. Važna je također zbog prevencija cyberbullyinga i zlostavljanja jer pruža platformu za komunikaciju i interakciju, ali također može biti mjesto cyberbullyinga, zlostavljanja i uznemiravanja.
Ovo istraživanje provele su autorice eTwinning projekta „World Savings Day 2023“, Lejla Hujdur iz Srednje ekonomske škole Sarajevo i Sanja Zrilić iz Ekonomske škole Vukovar. Kroz različite aktivnosti u ovom projektu, pokušavaju promovirati značaj financijske pismenosti među svim uzrastima učenika, jer se, zbog izuzetne povezanosti financijske pismenosti sa modelima koje imamo u ranom djetinjstvu, smatra da je financijska pismenost dio emocionalne inteligencije.
Međunarodno istraživanje o sigurnoj uporabi interneta, provedeno je među učenicima četvrtih razreda Ekonomske škole Vukovar, usmjerenja ekonomist, te Srednje ekonomske škole Sarajevo, smjer Bankarski tehničar. Anketa je provedena na uzorku od 25 učenika (N=25). Istraživanje se usredotočilo na različite aspekte sigurnosti na internetu.
Prije svega, utvrdili su kako većina učenika zna koliko često se obilježava Dan sigurnijeg interneta (92 %). Svi učenici su uvjereni kako mogu doprinijeti sigurnosti na internetu (100 %), a njih 80 % zna kako je sigurnije pretraživati po internetu u javnim objektima putem “Incognito window” na pretraživaču. Osim navedenih činjenica, istraživanje je pokazalo svjesnost učenika o opasnosti prihvaćanja svih „kolačića“ prilikom posjećivanja internet stranica (100 %), dok samo jedan učenik (4 %) ne zna kako autorsko pravo štiti i ideju i autorsko djelo koje predstavlja izražaj te ideje. Istraživanje je ukazalo i na činjenicu da većina učenika (92 %) zna kako nije dopušteno je koristiti tuđe prezentacije, bez navođenja izvora. Na pitanja o komunikaciji putem TwinSpace platforme, 88 % učenika zna kako se putem ove platforme može komunicirati a njih 76 % je svjesno kako je strogo zabranjeno eTwinning platformu koristiti u komercijalne svrhe.
Rezultate cjelokupnog istraživanja mogu se pronaći u dokumentu u prilogu.