Ključni nalazi:
- Gotovo svi ravnatelji (98,6 %) se slažu (u potpunosti ili uglavnom) da je njihova škola uspješno provela nastavu na daljinu.
- Preporuke o organizaciji radnog dana učenika tijekom održavanja nastave na daljinu bile su korisne u potpunosti ili uglavnom za 89 % ravnatelja i te su preporuke pročitali svi ravnatelji.
- Upute za vrednovanje i ocjenjivanje tijekom nastave na daljinu su korisne za 94 % ravnatelja, s time da se više od 48 % njih u potpunosti slaže.
- Korisnost Preporuke za organizaciju rada u razrednoj nastavi ispunjavali su samo ravnatelji osnovnih škola (747) i više od 94 % ravnatelja je u potpunosti ili uglavnom zadovoljno s Preporukama.
- Akcijski plan za nastavu na daljinu za sljedeću školsku godinu korisnim u potpunosti ili djelomično smatra 92 % ravnatelja, a zabrinjava podatak da 12 ravnatelja uopće nije pročitalo Akcijski plan.
- 94 % ravnatelja je u potpunosti ili uglavnom zadovoljno potporom MZO-a, CARNET-a i nadležnih agencija.
- Više od 86 % ravnatelja je zadovoljno podrškom mentora u virtualnim radionicama tijekom izvođenja nastave na daljinu.
U odgovorima na pitanja otvorenog tipa prevladavaju odgovori da je nastava na daljinu vrlo dobro pripremljena unatoč brojnim izazovima i da je tome bitno doprinijela kurikularna reforma Škola za život po pitanju opremanja i online edukacije, a dani su i korisni komentari za unapređenje.
Istaknuto je da je potrebno provoditi kontinuirane edukacije na svim razinama za učitelje različitoga predznanja kako bi se usustavio i unaprijedio rad na daljinu. Ističe se i potreba za dodatnom opremom za ranjive skupine učenika i komunikacija s roditeljima.
Ravnatelji također smatraju da je potrebno uzeti u obzir različite okolnosti u kojima učenici uče kod kuće te da je potrebna bolja veza s centrima za socijalnu skrb. Neki ravnatelji ističu da tijekom nastave na daljinu ponekad Ministarstvo uvodi rješenja koja vrijede za sve jer to većina škola i nastavnika traži, ali da je potrebno osigurati prostor za kreativnost i inovativnost koja se potiče kroz Školu za život.
U komentarima o edukacijama u virtualnim učionicama i potpori ravnatelji ističu da su napredovali u organizaciji rada škole i upravljanju ljudskim resursima te u komunikaciji i rješavanju sukoba.
Više detalja o rezultatima upitnika može se pročitati ovdje.
Vijest je prenesena s mrežnih stranica Ministarstva znanosti i obrazovanja.