prodaja@stozacibrid.com hr@hardtechnique.com vjeko.kovacicek@coolintunit.com info@tehnikhard.net mail@coolintunit.com webmaster@stozacibrid.com admin@hardtechnique.com tehnikhard.net web.stozacibrid.com www.coolintunit.com

Ritam uz mikroračunalo

Osnovna škola Tučepi aktivno se uključila u novi projekt “Revolucija digitalne pismenosti” tijekom kojeg će 300 hrvatskih škola dobiti mikroračunala, kao i niz edukacija za učitelje i knjižničare. Učenici razredne nastave, kao i njihovi učitelji, moći će u školskoj knjižnici posuditi mikroračunala i koristiti ih u nastavnom procesu.

Odavno je poznato kako su djela likovne umjetnosti i vizualna okolina pokretači aktivnosti učenja. Stoga je važno od najmlađih dana odgajati opažanje i praktičan rad kojim učenici istražuju, oblikuju i izražavaju se te daju idejna i konkretna rješenja problema koje prepoznaju u svojoj okolini. Posebno je korisno kada učenici istražuju interaktivne procese između njih kao publike, autora umjetničkih djela i samih djela čime se doprinosi razumijevanju uloge promatrača kao suoblikovatelja značenja likovnoga i vizualnoga djela.

U Kurikulumu Likovne kulture jasno je istaknuto kako se sustavnim odgajanjem percepcije i estetskim odgojem potiče svjesno i aktivno doživljavanje, kritičko promišljanje i analiziranje likovnih djela i različitih vizualnih pojava. Time se stječu kompetencije za aktivno sudjelovanje u suvremenom životu.

U 1. razredu su, kao pripremu ovog projekta, povezali micro:bit mikroračunala i likovnu umjetnost za realizaciju ishoda A 1.1. u kojem trebamo postići da učenik prepoznaje umjetnost kao način komunikacije i odgovara na različite poticaje likovnim izražavanjem. Izabrali su sadržaje:

a) ritam: Ponavljanje i izmjena oblika na plohi

b) smještaj: koso, iznad, ispod, lijevo, desno

Sve su korelirali s Prirodom i društvom i ishodom B.1.3. Učenik se snalazi u prostoru oko sebe poštujući pravila i zaključuje o utjecaju promjene položaja na odnose u prostoru. Implementirana su i odgojno – obrazovna očekivanja brojnih međupredmetnih tema, osobito teme Uporaba IKT.

Učiteljica je pripremila odgovarajući program za micro:bit na platformi makecode.microbit.org te program prebacila na mikroračunala za učenike. Učenici su se na početku sata podsjetili na način uključivanja uređaja, spajanje i štednju energije. Dogovorili su se kako će učenici, nadahnuti radovima Roberta Delaunaya, stvoriti ritam nizanjem oblika i boja uz pomoć micro:bita.

Rad počinje klikom na gumb A. Na ekranu micro:bita pojavi se lik kojeg učenik treba slikanjem smjestiti negdje na lijevu stranu papira. Potom klikom na gumb B dobiva uputu gdje smjestiti idući lik. Njega saznaje ponovnim klikom na gumb A. Rad nastavlja izmjeničnim klikanjem na gumbe B i A kako bi saznao smjer i oblik. Rad se zaustavlja kada učenik dođe do ruba papira ili kada dobije nelogičnu naredbu npr. iza strelice za „dolje“ dobije strelicu za “gore“. Zatim učenici, po uzoru na francuskog umjetnika, dovršavaju svoj rad dodavanjem ploha i boja oko početnih likova.

Sam program za mikroračunalo je složen tako da kod vrednovanja na kraju sata možemo provjeriti točnost rada svakog učenika:

  • Iza svakog srca nastavljamo rad prema gore.
  • Iza svake kućice nastavljamo rad desno.
  • Iza svakog kišobrana nastavljamo rad gore desno.
  • Iza svake patkice nastavljamo rad dolje desno.
  • Iza svakog kamiončića nastavljamo rad dolje.

Učenici su bili prezadovoljni aktivnošću. Oni jako vole mikroračunalo osobito stoga jer se njime mogu služiti tijekom gotovo svih nastavnih predmeta, u paru, skupinama, u učionici ali i izvan nje.