prodaja@stozacibrid.com hr@hardtechnique.com vjeko.kovacicek@coolintunit.com info@tehnikhard.net mail@coolintunit.com webmaster@stozacibrid.com admin@hardtechnique.com tehnikhard.net web.stozacibrid.com www.coolintunit.com

Rješavanje globalnih problema u stvarnom svijetu

Učenici drugog razreda Srednje strukovne škole bana Josipa Jelačića Sinj, zanimanja ekonomist sudjelovali su u međunarodnom projektu “Climate Action Project”. Projekt je trajao od 28. rujna do 8. studenog 2020. godine u sklopu nastavnog predmeta Društveno odgovorno poslovanje.

Cilj projekta je edukacijom osvijestiti učenike o važnosti borbe i suzbijanja klimatskih promjena, promijeniti ponašanje i razmišljanje učenika u pogledu klimatskih promjena i prijetnji okolišu. Aktivnost učenja je dugoročna. Projekt “Climate Action Project” su podržale vlade u 15 zemalja, a projekt je relevantan za specifične potrebe u određenim zemljama. Sudjelovanjem u projektu, učenici postaju dio globalne zajednice, a za rad na projektu, kroz šest tjedana dobit će značke i certifikate.

Tijekom šest uzbudljivih tjedana učenici 2. a razreda zanimanja ekonomist su zajedno s mentoricom nastavnicom Nadom Ratković, prof. mentor,  bili povezani virtualno s mladima sa šest kontinenata i rješavali jedan od najvažnijih svjetskih izazova: klimatske promjene. Učenici su istraživali, surađivali, raspravljali, stvarali, zabavljali se, povezivali ​​se, predstavljali i dijelili svoja otkrića putem tjednih zadataka, prezentacija i videozapisa. Svaki tjedan učenici su izvršavali zadatke i kreirali videozapise svojih nalaza koji su objavljeni na mrežnoj stranici projekta.

Projekt omogućuje učenicima i nastavnicima povezivanje i interakciju s drugim učenicima i nastavnicima sa svih kontinenata. Nastavnicima se svaki tjedan slao kurikulum. Učenici su imali velike mogućnosti i drugačiji pristup učenju. Oni su rješavali probleme, dijelili svoja otkrića i poduzimali mjere. Na kraju projekta održale su se interakcije uživo i webinari stručnjaka. U listopadu su učenici proučavali uzroke i posljedice, pokušavali su riješiti probleme i poduzeti potrebne mjere. U sklopu projekta se obavila globalna sadnja drveća i mnoge škole su se pridružile akcije PlantED-u. Studenti širom svijeta sadili su drveće tijekom šest tjedna i čak su mogli poslati svoje crteže i prototipove na Mars. Učenici su mogli stvarati male izume, steći dublje razumijevanje i istraživati. Projekt je značajan jer se se može predstaviti za svaki općeobrazovni i strukovni nastavni predmet. Svaka dob, tema i škola zahtjevaju drugačiji pristup i djeci daju budućnost kakvu zaslužuju.

Rješavanjem projektnih aktivnosti učenici su stekli nove vještine poput kreativnosti, empatije, rješavanja problema u stvarnom svijetu, suradnje i kritičkog mišljenja. Gledajući videozapise svojih vršnjaka, učenje postaje autentičnije. Tijekom posljednjeg tjedna održale su se internetske interakcije uživo, a svjetski poznati stručnjaci podijelili su stručnost tijekom webinara. Tijekom webinara učenici su imali stručnjake za hosting, tako da su učenici mogli učiti od svjetski poznatih stručnjaka.

Internetska interakcija uživo, učenika Srednje strukovne škole bana Josipa Jelačića Sinj se održala online s učenicima iz Poljske, a učenici su imali priliku da kroz jedan školski sat upoznaju novu nastavnicu mentoricu iz Australije. Na ovaj način učenici uče globalno od svojih vršnjaka iz cijelog svijeta i dolaze do novih otkrića, npr. da se klimatske promjene u drugim dijelovima svijeta razlikuju. Tijekom posljednjeg tjedna odvijale su se virtualne interakcije uživo putem alata za videokonferencije, tako da su studenti mogli svoja otkrića podijeliti uživo, ocjenjivati ​​vlastiti rad i rad vršnjaka. Kroz projektne aktivnosti učenici su rješavali probleme u stvarnom svijetu. Ovdje možete pogledati mali dio učeničkih aktivnosti u šestom tjednu.

Projekt je usmjeren na učenike i ima za cilj rješavanje problema u stvarnom svijetu i promjene ponašanja učenika kroz obrazovanje. Na projektu surađuje se s WWF-om i NASA-om, a projekt su podržali dr. Jane Goodall, zaklada UN-a, irski predsjednik, predsjednica Higgins, Kumi Naidoo, znanstvenici, javne osobe i svjetski čelnici. O projektu su izvještavali mediji iz 45 zemalja, uključujući BBC, CNN i National Geographic. Sudjelovanje je bilo slobodno.

Projekt je značajan jer su učenici i nastavnici kroz projektne aktivnosti koristeći nove inovativne pedagoške pristupe učenja: suradničko učenje, istraživačko učenje, učenja kroz igru, projektno učenje, učenje od stručnjaka, stekli nova znanja i vještine 21. stoljeća i prihvatili UN-ove ciljeve održivog razvoja – “17 goals for Sustainable Development”. Učenici su razvili i stekli nove digitalne kompetencije koristeći suvremenu digitalnu tehnologiju u svojoj učionici za pronalaženje i strukturiranje sadržaja, predstavljanje i dijeljenje svojih nalaza. Učenici otkrivaju nove IKT alate tijekom izrade prezentacija, snimanja videozapisa, postavljanja virtualnih interakcija, stvaranja digitalnih sadržaja i razmišljanja na blogovima.