Obje edukacije bile su međunarodnog karaktera, na engleskom jeziku, sa sudionicima iz odgoja i obrazovanja zemalja EU, s naglaskom na usavršavanju uspješnih komunikacijskih i socijalnih strategija u timskom radu i suradnji s učenicima, roditeljima, sustručnjacima u obrazovanju, te zdravstvenoj i socijalnoj skrbi za potrebe učenika s teškoćama u razvoju.
Trajne potrebe timskog savjetodavnog rada s roditeljima djece s teškoćama stručnjacima zahtijevaju složenije komunikacijske kompetencije za razvoj suradnje, napretka u obrazovanju i rehabilitaciji. Cilj je daljnji razvoj vještina kroz upoznavanje i primjenu TA (Transakcijske analize) modela rada s roditeljima, stručnjacima za individualizaciju strategija upravljanja odnosima, suradnjom i potencijalnim većim situacijskim teškoćama. Primjenom ovih strategija i nadogradnjom kompetencija izgrađuju se pozitivni odnosi u školi, komunikacijske vještine, strategije suradnje te se osnažuju učenici, djelatnici i roditelji u složenim okolnostima.
Stručni rad u Centru, suradnja s drugim strukama u obrazovanju, zdravstvu i socijalnoj skrbi zahtijeva socijalne vještine, strategije, timski rad, nadogradnju kompetencija u radu s djecom i roditeljima, interdisciplinarno učenje, jezično usavršavanje i održavanje međunarodne suradnje. Cilj je daljnji razvoj i unaprjeđivanje jezičnih, komunikacijskih i interpersonalnih vještina, savjetovanja, te timskog rada s roditeljima i stručnim djelatnicima u posebnim i inkluzivnim uvjetima obrazovanja.
Kako Centar za odgoj i obrazovanje djece i mladeži – Karlovac ulazi u završnu fazu provedbe, za potrebe diseminacije rezultata, stručne suradnice će organizirati daljnje stručno usavršavanje za stručne djelatnike u odgoju i obrazovanju kroz praktične radionice i primjere dobre prakse, a stečena znanja i vještine implementirat će se u školski kurikulum za potrebe učenika i roditelja.
Jasminka Bencek, prof. psihologije
Marija Luketić, mag. soc. rada