prodaja@stozacibrid.com hr@hardtechnique.com vjeko.kovacicek@coolintunit.com info@tehnikhard.net mail@coolintunit.com webmaster@stozacibrid.com admin@hardtechnique.com tehnikhard.net web.stozacibrid.com www.coolintunit.com

Rovinjski osnovci glasno čitali na hrvatskom i engleskom jeziku

Obilježavajući Svjetski dan čitanja naglas koji se ove godine održao u srijedu, 3. veljače 2021. godine, učitelji Osnovne škole Jurja Dobrile iz Rovinja organizirali su učenicima pravi mali čitateljski maraton. Aktivnosti su organizirane na satovima Hrvatskog i Engleskog jezika razredne i predmetne nastave.

Natjecali su se svi učenici od 1. do 4. razreda u matičnoj školi, i u područnim školama Bale i Rovinjsko Selo. Cilj je bio što izražajnije, glasnije, točnije i tečnije glasno pročitati dobiveni tekst. Prvašići su tako, jer još nisu naučili ni sva slova, čitali i učili abecedu uz Žabecedu, drugaši su se natjecali u čitanju basni, treći razredi uživali su u pjesmama Zvonimira Baloga i Dubravka Horvatića, dok su četvrtaši svoju vještinu pokazali čitajući poznate pjesme Grigora Viteza.

djeca sa svojim radovimaU finalu svakog razreda bilo je vrlo napeto jer je doista bilo teško odabrati najčitača. Presudni su bili glasovi publike, koju su činili njihovi vršnjaci iz razreda, koja je imala vrlo važan zadatak – dok su finalisti čitali, oni su morali pažljivo slušati i na kraju objektivno procijeniti kome će pripasti titula najčitača razreda.

Osim na satu Hrvatskoga jezika, učenici trećih i četvrtih razreda u Rovinju, Rovinjskom Selu i Balama glasno čitali i na satovima Engleskog jezika. Zanimljive rime Dr. Seussa i kratke pripovijetke engleskih autora bile su izvrstan predložak za vježbu izražajnog i točnog čitanja engleskog jezika. Učili su i natjecali se kroz igru, a u finalnom krugu pokazali su koliko im je engleski jezik blizak i koliko su vješti u njegovoj upotrebi.

Učenici 7. c koji u ovo vrijeme nastavu prate od kuće obilježili su Dan čitanja naglas u online okruženju. Oni su, naime, dobili zadatak odabrati jedan književni tekst i pročitati ga djetetu predškolske dobi (bratu, sestri, susjedu…) pazeći na govorne vrednote (tečnost, brzinu, točnost, izražajnost, intonaciju…). Čitanje su trebali snimiti u obliku audiozapisa, a nakon toga su trebali od maloga slušatelja zatražiti povratnu informaciju jer su, ipak, djeca najbolji kritičari.

djeca sa svojim nagradama

Usprkos laganoj tremi, u konačnici su se svi lijepo zabavili, a najbolji u svakom odjeljenju nagrađeni su priznanjem i slatkom nagradom. S aktivnim poticanjem čitanja nastavljaju i dalje jer su svjesni moći koje čitanje naglas ima u razvijanju vještine slušanja, razvijanja mašte i poticanja kritičkog mišljenja. Ovo je tek prva u nizu aktivnosti kojom će u školi obilježiti 2021. godinu kao Godinu čitanja.

U obilježavanju Svjetskog dana čitanja naglas sudjelovale su sve učiteljice razredne nastave, učiteljice Engleskog jezika Suzana Poljak, Josipa Venier i Ljiljana Cvijanović, učiteljica Hrvatskog jezika Martina Perković i školska knjižničarka kao inicijator same manifestacije.