Aktivnosti su bile usmjerene na temu očuvanja prirode i promicanja ekoloških vrijednosti. U istom tjednu u istoj školi „College et Segpa Jean Rostand“ u francuskom mjestu Trelaze bile su i školska knjižničarka Stjepana Kadić i učiteljica Martina Hrastić Farkaš, ali na job shadowingu. Obje mobilnosti održane su u sklopu Erasmus akreditacije.
Program mobilnosti bio je raznolik i bogat sadržajima. Već na samom početku, učenici su sudjelovali u radionicama o ekosustavima oceana, gdje su kroz praktične aktivnosti, poput izrade skloništa i ekoloških projekata, naučili kako možemo bolje zaštititi naše prirodne resurse. Posebna pažnja bila je posvećena projektu „The Ocean Starts Here“, zahvaljujući kojem su učenici saznali kako svaka naša aktivnost može utjecati na svjetske oceane.
Jedan od vrhunaca putovanja bio je posjet tematskom parku TERRA Botanica, gdje su se učenici Antonio Golubić, Ivana Pakasin, Hana Lovrić, Bruno Varga, Sofija Pajan i Bartol Varović susreli s pitanjima održivosti kroz zabavne aktivnosti poput izrade “bombica sjemenja”. Na tom su se mjestu povezali s prirodom i naučili kako održivi razvoj može biti integriran u svakodnevne aktivnosti.
Kulturološki dio programa uključivao je posjete povijesnim znamenitostima, poput dvorca Angers, gdje su učenici imali priliku vidjeti slavne tapiserije i doživjeti bogatu kulturnu povijest regije. Tijekom vožnje brodom po rijeci Loire, sudionici su se upoznali s lokalnim ekosustavom i važnostima očuvanja vodnih tokova.
Osim što su sudjelovali u edukativnim aktivnostima, učenici i učitelji proveli su vrijeme s francuskim obiteljima, što im je pružilo jedinstvenu priliku za upoznavanje francuske kulture i običaja. Ovakvo iskustvo omogućilo je ne samo stjecanje novih znanja, nego i stvaranje novih prijateljstava i jačanje međunarodne suradnje.
Učiteljice koje su pratile rad francuskih kolega pobliže su upoznale francuski obrazovni sustav. Sudjelovale su na nastavi mnogih premeta, od francuskog jezika do zdravstvenog i civilnog odgoja. Neke od zanimljivosti su svakako ocjene od 1 do 20, zabrana nošenja mobitela na razini države te odvijanje nastave u hladnim učionicama, jer škole ne griju prije početka studenoga. Metode rada su slične onima koje primjenjuju hrvatski učitelji, ali uvjeti rada su nešto bolji. Primjerice, učionica glazbene kulture je opremljena mnoštvom različitih instrumenata, od bubnjeva do preko 10 gitara, što itekako omogućuje odvijanje nastave glazbene kulture na zavidnom nivou. Što se tiče zadatka, učitelji manje objašnjavaju, potiču samostalnost i kritičko mišljenje učenika. Učenici dobivaju zadatke za razmišljanje, često i filozofske naravi.
Učiteljicama su se jako svidjeli posebni razredni odjeli koje pohađaju učenici s različitim teškoćama. U takvim odjelima 1 učitelj predaje po nekoliko predmeta, 4 do 5 različitih, a učenicima je na taj način omogućen bolji napredak, jer su i odjeli manji, od 10 do 14 učenika. Učenici ne osjećaju nikakvu izoliranost zbog toga, dapače, sretni su što unutar odjela svi imaju slične mogućnosti pa je i atmosfera u razredu vrlo pozitivna i prijateljska.
Općenito, učenici u ovoj francuskoj školi imaju dosta slobode u ponašanju – nema zabrane šminkanja, propisanog odijevanja ili preobuvanja, a na nastavi su aktivni, znatiželjni i ne stvaraju žamor, nego su prilično tihi. Ako su nezainteresirani za rad, sjede u tišini i ne ometaju nastavu.
S obzirom na to da imaju cjelodnevnu nastavu, zbog nedostatka prostora u dvorištu imaju nekoliko kontejnera koji služe kao učionice. Školska knjižnica je vrlo prostrana, ima prizemlje i kat. Učenici ondje rado borave, a najpopularnije štivo za čitanje su stripovi.
Posjet Francuskoj podrazumijevao je i posjet Parizu, makar nakratko. Svi sudionici vratili su se puni dojmova, bogatiji za još jedno iskustvo i osjećaj zadovoljstva. Ova mobilnost nije bila samo prilika za učenje, već i za osobni rast. Sada smo spremni prenijeti stečeno znanje i iskustva na naše kolege i učenike te nastaviti promicati vrijednosti održivosti i kulturne razmjene.