Sat kodiranja organiziran je u tjednu od 3. do 9.12.2018. Sve je započelo prijavom na https://code.org i pregledavanjem ponuđenih vodiča koji je rezultirao izborom nekoliko ponuđenih lekcija.
Izrađen je izvrstan motivacijski video pod nazivom “Ono što većina škola ne uči“ (u trajanju 5 minuta) a koji započinje poznatom izjavoma Steve Jobsa: „Everybody in this country should learn to program a computer, because it teaches you how to think“ kako bismo se zajedno osnažili u ideji da svatko može naučiti osnove programiranja i da je programiranje nužno demistificirati. Video je moguće pogledati na https://youtu.be/nKIu9yen5nc na engleskom jeziku, a na stranici https://hourofcode.com/hr/promote/resources#logo video se može i preuzeti sa hrvatskim prijevodom.
Aktivnosti koje učenici ne vide a koje nastavnik može odraditi prije samih rješavanja tutorijala, ukoliko želi pratiti postignuća svojih učenika i pomoći im u koracima prilikom rješavanja, pripremaju se u dijelu My Dashboard. Sve potrebne informacije o samom postupku prijave u događanje Sat kodiranja, načinu dodavanja razrednih odjeljenja i učenika, odabiru tečajeva/lekcija, mogućnostima praćenja učeničkog napretka te načina ispisa stečenih certifikata, detaljno su opisane u Vodiču za prijavu i organiziranje aktivnosti povodom Sata kodiranja, kojemu se može pristupiti putem poveznice: http://skole.hr/nastavni-materijali/materijal?nm_action=get_materijal_detaljno&id=1582
Izabrali su nekoliko tečajeva a posebno bi izdvojili tečaj “Intro to App Lab“ putem kojeg su prateći uputstva izradili aplikaciju u JavaScriptu pomoću programiranja temeljenog na blokovima. (https://studio.code.org/s/applab-intro/stage/1/puzzle/1).
Kako je učenicima tečaj bio zanimljiv, prešli su i na drugu razinu te se upustili u izradu vlastite aplikacije kroz projekt “Create a new App“.
Kao nastavak spomenute aktivnosti, upoznali su se s aplikacijom MIT App Inventor i izradili svoj prvi projekt: Pozivi. MIT App Inventor je online vizualno okruženje za izradu Android mobilnih aplikacija. Princip izrade aplikacije ne zahtijeva poznavanje određenog programskog jezika već korisnik/programer bira postojeće vizualne elemente i slaže ih pomoću jednostavnih logičkih pravila u jedinstvu programsku cjelinu. Detaljnom prikazu izrade prvog, jednostavnog programa može se pristupiti putem poveznice: http://skole.hr/nastavni-materijali/materijal?nm_action=get_materijal_detaljno&id=1583
U sklopu Metodičkog priručnika SŠ i eKnjige “Programirajmo mobilno“ može se pronaći niz zanimljivih primjera koje je moguće realizarati uporabom MIT App Inventor-a.
Kao i svake godine Minecraft je neizbježan te su rješavali novi tečaj Minecraft Voyage Aquatic. Novi online vodič dostupan je besplatno na stranici http://code.org/minecraft, a omogućuje početnicima u kodiranju stvoriti i podijeliti svoja postignuća u igri Minecraft, te je osmišljen kako bi svakom sudioniku omogućio razvoj vještina potrebnih za rješavanje problema ali i razvoj kritičkog razmišljanja koje je od iznimnog značaja u današnjem tehnološkom svijetu.
Kao i prijašnjih godina, izbor im je bio i Šutljivi učitelj (Silent Teacher) koji omogućava savladavanje osnovnih koncepata programiranja bez ikakvih riječi ili objašnjenja. Šutljivi učitelj postavlja niz pitanja koja dovode do nagađanja nekih pravila a potom i učenja iz vlastitih pogrešaka.
Bilo je još raznih tečajeva koje su učenici istraživali, međutim neovisno o izboru tečajava, učenici tijekom rješavanja izazova koriste već poznato Code.org drag-and-drop sučelje kodiranja kako bi naučili pojmove računalne znanosti kao što su programiranje, orijentacija u odnosu na objekt, logičke petlje, grananje i sl. Učenici se suočavaju s određenim brojem izazova koje trebaju riješiti, što u konačnici dovodi do izrade vlastite jednostavne igre koju je potom moguće podijeliti i igrati s prijateljima.
Kao nagradu za ostvarene rezultate, na stranci https://code.org/certificates, ispisali su zaslužene certifikate svim učenicima koji su sudjelovali u Satu kodiranja.
S obzirom da tečajevi ostaju na internetu cijele godine, sigurno će ih ugraditi u nastavne sate tijekom godine jer učenicima olakšavaju analizu problema, definiranje ulaznih i izlaznih vrijednosti, uočavanje korake za rješavanje problema, razvijanje algoritama i stvaranje programa u odabranome programskom jeziku rješavajući problem uporabom strukture grananja i ponavljanja, pronalaženje podataka i informacija, odabiranje prikladnih izvora informacija te uređivanje, stvaranje i objavljivanje/dijeljenje svojih digitalnih sadržaja i nadasve dokazuju da računalna znanost može biti zabavna a da su učenici kreativni i inovativni u stvaranju novih programskih rješenja. Samo ih treba usmjeriti i osnažiti na tom putu!