prodaja@stozacibrid.com hr@hardtechnique.com vjeko.kovacicek@coolintunit.com info@tehnikhard.net mail@coolintunit.com webmaster@stozacibrid.com admin@hardtechnique.com tehnikhard.net web.stozacibrid.com www.coolintunit.com

Sat kodiranja uz dodatak robota i umjetne inteligencije

Sat kodiranja za učenike OŠ Petrijanec na nastavi Informatike je sat kada se gradivo programiranja temelji na zabavnim aktivnostima programiranja.

Hour of Code – Sat kodiranja svjetski je projekt koji ima za cilj upoznati milijune učenika s informatikom i kodiranjem, programiranjem, kroz jednosatne aktivnosti kodiranja.

Sat kodiranja za učenike OŠ Petrijanec na nastavi Informatike je sat kada se gradivo programiranja temelji na zabavnim aktivnostima programiranja. Nakon što su učenici usvojili gradivo domene Računalno razmišljanje i programiranja propisano Kurikulom, krajem su listopada za svoj trud bili nagrađeni zabavnim aktivnostima programiranja. Na portalu Sata kodiranja učenici su imali priliku samostalno odabrati te riješiti unaprijed pripremljenu aktivnost. Kasnije su iskazali svoju kreativnost te stvarali plesnu umjetnost robota kroz blokovsko programiranje i pomoć umjetne inteligencije.

Odabrane aktivnosti Sata kodiranja

AI za Oceane je aktivnost kroz koju su učenici učili o umjetnoj inteligenciji, strojnom učenju, podacima o obuci tj. treniranju umjetne inteligencije i pristranosti. Istražili su i etička pitanja i kako se umjetna inteligencija može koristiti za rješavanje svjetskih problema.

Većina je učenika odabrala aktivnosti kroz koje su programirali svoje igre poput Napravite igru Flappy, Kodirajte s Annom i Elsom te Minecraft Sat kodiranja. Isprobali su i aktivnosti Umjetnik u kojoj su crtali slike te Plesna umjetnost u kojoj su kroz ilustraciju prikazali raspoloženje pjesme.

Kao uvod u programiranje robota učenici su samostalno prošli aktivnost Lightbot kojom su rješavali zagonetke. Tako su stekli praktično razumijevanje osnovnih koncepata kodiranja i upravljanja robotom vodeći Lightbot da osvijetli sve plave pločice na svakoj razini. Naučili su pravilno stvarati algoritam slijeda naredbi, pisati kod i koristiti petlje.

Kodiranje plesa robota

Nakon provedbe opisanih aktivnosti Sata kodiranja, učenici su kodirali ples robota MaQueen Lite i Plus. Osmislili su plesnu koreografiju u kojoj su koristili kretanje naprijed i nazad, skretanje i vrtnju ulijevo i udesno, rad s LED i RGB strip diodama te ultrazvučni senzor. Roboti su plesali uz program za zujalicu koja je svirala muziku. Učenici su za programiranje robota koristili kombinaciju Makecode i Javascript programskog jezika. Kako bi učenici svoj zadatak riješili lakše i brže, učiteljica izvrsna savjetnica Jasminka Belščak, mag. inf. predstavila im je odabrane alate umjetne inteligencije namijenjene programiranju. Učenici su stoga u svojem radu mogli koristiti alate poput Blackbox.AI, OpenAI, Perplexity.AI i Phind.

Tijekom provedbe aktivnosti učenici su pokazali iznimnu zainteresiranost i zadovoljstvo. Ujedno su izrazili i želju za provedbom ovakvih aktivnosti i u budućnosti.