Škola se u STEM DC 2023 uključila na inicijativu učiteljice informatike Ive Naranđe, a aktivnosti su provedene u sklopu nastave Informatike. Poseban dio predstavljale su aktivnosti u sklopu eTwinning projekta “Robotics Tour” koje su provedene u suradnji s učiteljem Gordanom Bartolićem i školskom robotičkom grupom.
Aktivnosti trebaju biti provedene u periodu od 1. veljače do 30. travnja 2023. Vijest o sudjelovanju s kratkom najavom aktivnosti dodana je na kartu događanja pod nazivom The promotion of STEM within the Computer Science classes.
Uvodna aktivnost za učenike 5. b razreda sastojala se od razgovora o zanimanjima iz područja informatike i ispunjavanja upitnika Programer – moje zanimanje?. Upitnik napravljen u obliku kviza sastojao se od osam pitanja, a za svaki odgovor „da“ dobivao se bod. Veći broj bodova značio je da bi učenike moglo zanimati ovo područje i da bi zanimanje programer moglo biti njihov izbor.
Uslijedila je aktivnost nazvana Moj STEM identitet tijekom koje su učenici u alatu BigHugeLabs – Trading Card izradili identifikacijske kartice s nazivom Moj STEM identitet. Umjesto osobnih fotografija, učenici su kreirali avatare u alatu AvatarMaker te su i ovom prilikom ponovili važnost čuvanja osobnih podataka. Učenici su trebali odabrati neko zanimanje iz STEM područja i napisati zašto ih zanima i kako ga zamišljaju. Svoje kartice dodali su na Padlet na kojem su mogli pogledati i lajkati radove drugih učenika.
Sljedeće aktivnosti bile su povezane s programiranjem. Učenici su sudjelovali u micro:bit aktivnosti Nightlight, a u nastavi je korišten micro:bit classroom. Nadalje, napravljen je prelazak od kodiranja u vizualno-blokovskim jezicima koje su učenici već ranije upoznali (Scratch i MS MakeCode) do programiranja u tekstualnom programskom jeziku Python, kojeg učenici počinju koristiti u petom razredu. Nakon nekoliko primjera, učenici su odigrali tri LearningApps igre kako bi provjerili jesu li povezali ranije stečeno znanje o kodiranju u Scratchu i MS MakeCode-u i neke osnovne naredbe u Pythonu.
Završna aktivnost bilo je predstavljanje projekta Robotsko vozilo s ručnim i automatskim upravljanjem koje su provela tri učenika 8. c razreda, polaznici školske robotičke grupe. Svrha projekta Robotsko vozilo s ručnim i automatskim upravljanjem je usporediti brzinu vožnje robota kad njime upravlja čovjek (tipkalima) i brzinu kad robot vozi sam (automatski, pomoću svojih svjetlosnih IR senzora kojima prati crnu crtu na svom putu). Rezultat je da robot automatski vozi brže i preciznije od čovjeka. Nakon demonstracije, učenici petog razreda imali su priliku sami isprobati upravljanje robotskim vozilom.
Za učenike šestog razreda uvodna aktivnost i upoznavanje s pojmom STEM realizirano je kroz razgovor i radom u MS Teamsu i Bilježnici za predmete (MS OneNote). Učenici su pripremili MS Forms online istraživanje kojim se željelo saznati jesu li učenici šestog razreda već čuli za STEM, razumiju li što znači STEM, zanima li ih STEM i sl. Zatim su sudjelovali u aktivnosti Moj STEM identitet i svoje kartice dodali na zajednički Padlet s 5. b razredom.
Uslijedio je do your :bit challenge u sklopu kojeg su učenicima predstavljeni globalni ciljevi održivog razvoja. Pomoću odabranih Make it: Code it projekata povezanih s globalnim ciljevima održivog razvoja učenicima se pokazalo kako koristiti tehnologiju za rješavanje globalnih problema. Učenici su radili na dva micro:bit projekta, Animal tracker i Pressure switch alarm. Na kraju su učenici bili pozvani da osmisle vlastite ideje za tehnološka rješenja, istraže problem i osmisle rješenje uz uporabu micro:bita.
Učenici osmog razreda istražili su suvremene hrvatske znanstvenice i znanstvenike te surađujući u online okruženju u alatu Madmagz izradili časopis „Hrvatske znanstvenice i znanstvenici“. Za neke dijelove časopisa učenici su slike pripremili u alatu Canva. Druga aktivnost bio je micro:bit projekt Conductivity tester. Učenici su koristili micro:bit s dvije krokodilske spojnice da bi istražili provode li odabrani materijali elektricitet.
STEM DC u osmom razredu završili su s predstavljanjem dva projekta školske robotičke grupe, Robotsko vozilo za istraživanje površine Marsa i Robotsko vozilo s ručnim i automatskim upravljanjem. Robotsko vozilo za istraživanje površine Marsa je projekt u kojem su učenici izradili funkcionalni model robotskog vozila (“rovera”) kakvo se koristi za istraživanje površine Marsa. Upravljanje ovim vozilom je kombinacija daljinskog (ručnog) upravljanja i autonomnog upravljanja prema ugrađenom programu, primjenom senzora udaljenosti i infracrvenih senzora. Radi lakšeg kretanja vozilo se pokreće gusjenicama, a opremljeno je robotskom rukom za uzimanje uzoraka tla te kamerom koja operateru omogućuje daljinsko upravljanje. Nakon demonstracije, učenici osmog razreda također su imali priliku sami isprobati upravljanje robotskim vozilom.
Nakon provedenih aktivnosti uređen je pano u informatičkoj učionici na kojem su prikazani rezultati upitnika i pregled aktivnosti. Učenici su na Teamsu odgovorili na Reflect izlazne kartice.
Škola je aktivnosti predstavila projektnim partnerima iz eTwinning projekta Robotics Tour. Tijekom ožujka i travnja sudionici eTwinning projekta Robotics Tour radili su na suradničkoj aktivnosti s školama iz Grčke, pod nazivom Robotics and Disabilities. Učenici su istražili mogućnosti kako tehnologija može pomoći osobama s raznim poteškoćama i senzore koji su dostupni u školskom robotičkom kabinetu. Zatim je školska robotička grupa napravila dva rješenja za probleme iz svakodnevnog života osoba s poteškoćama, pametne žaluzine i pametni štap. Pametne žaluzine mogu pomoći osobama s poteškoćama u kretanju jer se propusnost žaluzina ne podešava ručno nego automatski, na temelju količine vanjskog svjetla koju mjere svjetlosni senzori. Pametni štap opremljen ultrazvučnim senzorima udaljenosti može pomoći slabovidnim osobama prilikom kretanja aktiviranjem zvučnog alarma u slučaju približavanja štapa nekoj prepreci.
Na STEM DC 2023 kartu događanja dodana je i aktivnost sudjelovanja učiteljice u MOOC-u “Digital Education with Cultural Heritage 2023” tijekom kojeg su sudionici stvorili nove scenarije poučavanja koristeći resurse Europeane.