„Cilj ovoga projekta je izgraditi civilizacijske mostove između učenika osnovnih škola. Tijekom ove mobilnosti sudionici iz Turske, Portugala, Francuske i naše škole zajedno su radili na aktivnostima usmjerenim na inkluziju, odnosno izgradnju tolerancije, ali i stvarnog uvažavanja individualnih razlika te poštivanja dostojanstva svakog pojedinca.“ – koordinatorica projekta Ksenija Varović.
Tjedan je započeo programom dobrodošlice, uz ples i pjesmu folkloraša te kratki skeč o Erasmusu. Uz međusobno upoznavanje kroz početne aktivnosti i prezentacije o svakoj školi, prvi dan boravka završio je radionicom „The Ugly Duckling“. Učenicima je naglašena važnost prihvaćanja različitog i različitih. O toleranciji su učili i razgovarali kroz izradu animacija i na WordArt radionici. Istovremeno, učitelji iz Latvije bili su na praćenju rada, odnosno job shadowingu.
Na radionici znakovnog jezika učili su osnovne pojmove i jednostavne rečenice, nakon čega su snimali video koristeći naučeno. Udruga slijepih Koprivničko-križevačke županije održala je radionicu “Gledajte kroz naše naočale”. „Cilj ove radionice bio je educirati učenike o tome kako funkcioniraju slijepe osobe, razbiti stereotipe i povećati svijest o važnosti pristupačnosti i inkluzije. Radionica također promovira empatiju, razumijevanje i inkluzivnost među mladima stvarajući temelje za otvorenije društvo.“ – iz Udruge
Osim u školi, aktivnosti su bile organiziranje i izvan nje. Na Plitvičkim jezerima održane su dvije radionice o emocijama i povezivanju. U Zagrebu su posjetili Hrvatski prirodoslovni muzej i Ustanovu za profesionalnu rehabilitaciju i zapošljavanje osoba s invaliditetom. Inkluzivne radionice bile su raspoređene u četiri grupe. Edukaciju vezanu za senzibilizaciju ranjivih skupina vodile su URIHO-ve stručne radnice. Prisutnima su pojasnile s kakvim se problemima susreću osobe s oštećenjem vida, sluha, motorike i intelektualnim teškoćama.
Tjedan je završio podjelom certifikata i slatkim izazovom. Učenici su se u paru natjecali u izradi najboljih medenjaka. Dodatan izazov bio je taj što su svakom paru međusobno bile vezane po jedna lijeva i desna ruka. Za zadnju aktivnost učitelji domaćini su učenicima pripremili plesnjak u školi. Održane radionice su samo početak ozbiljnijeg promišljanja učenika o toleranciji i inkluziji. Prihvaćanjem i uvažavanjem različitosti postajemo društvo u kojem se svaki pojedinac osjeća vrijednim i ravnopravnim članom.