Osnovna motivacija za provođenje ovih projekata je želja da se trogodišnja strukovna zanimanja koja škola nudi, budu prepoznata kao poželjna profesija u kojoj se može dodatno razvijati i educirati.
Projekt u sklopu izvannastavnih aktivnosti „Kreativnost u ugostiteljstvu-prilika i iskustvo!”
Glavni cilj projekta “Kreativnost u ugostiteljstvu-prilika i iskustvo!” je podizanje strukovnih kompetencija učenika i nastavnika radi osuvremenjivanja nastavnog procesa i povećanja interesa učenika za upis trogodišnjih smjerova. Također, svrha projekta je povećati motivaciju za sudjelovanjem na natjecanjima iz struke, kao i samopoštovanje kod učenika u riziku od razvoja raznih oblika poremećaja u ponašanju te postizanje konkurentnosti učenika na tržištu rada.
Ciljna skupina su daroviti učenici i učenici u riziku od problema u ponašanju. Osim učenika koji se školuju za pomoćne konobare, konobare i turističko-hotelijerske komercijaliste, uključeni su i nastavnici ugostiteljskog posluživanja. Vodeći stručnjaci iz Udruge konobara i barmena Hrvatske održali su dvodnevne edukativne radionice u Školi iz područja izrade koktela i flaira te izrade kave i latte art-a. Učilo se o novim trendovima u miksologiji, a učenici su se posebno zabavili tijekom učenja pripremanja koktela uz animaciju i show.
Ovaj projekt omogućio je i naručivanje opreme za baristiku u vrijednosti od 1333 eura. U edukacijama je sudjelovalo 15 učenika ciljne skupine, 5 nastavnika i troje vanjskih suradnika.
Projekt za darovite učenike „Slano znanje, slatko umijeće!“
U sklopu projekta “Slano znanje, slatko umijeće!” održane su dvodnevne edukativne radionice za deset darovitih učenika smjera slastičar i kuhar. Uključeno je i 8 strukovnih nastavnika iz području kuharstva i slastičarstva, s temom restoranskih deserata i Art of plating. Edukatori su bili stručnjaci iz Udruge Šefova kuhinje mediteranskih i europskih regija.
Glavni cilj ovog projekta bio je pružiti priliku darovitim učenicima koji se školuju za zanimanja kuhar i slastičar da kroz dodatne edukacije unaprijede svoje vještine. Povećanje samopouzdanja, kreativnosti i motivacije za daljnje ulaganje u svoj osobni rast i razvoj također su poželjan ishod . Za nastavnike kuharstva i slastičarstva edukacija je uključila teme koje nisu obuhvaćene redovnim planom i programom nastave.
Na pojam „daroviti učenik“ često se nailazi u kontekstu gimnazija ili četverogodišnjih strukovnih zanimanja, dok su trogodišnja zanimanja često previđena. Samopouzdanje i motivaciju učenika koji se školuju za strukovno trogodišnje zanimanje potrebno je kontinuirano poticati kako bi i ta zanimanja bila prepoznata kao poželjna profesija u kojoj se može dodatno razvijati i educirati.
Edukativne dvodnevne radionice završile su dodjelom certifikata od strane stručnjaka. Zajednički cilj oba projekta bio je i prenošenje znanja i vještina sadašnjim i budućim učenicima Turističko-ugostiteljske i prehrambene škole Bjelovar. Učenici koji su sudjelovali u projektu željeli su podučiti ostale učenike novim znanjima i vještinama te su održali radionicu pod nazivom „Učenici podučavaju učenike“.
Također, provedeno je ispitivanje razine samopoštovanja i motivacije prije i nakon održanih edukacija. Rezultati pokazuju da učenici cijene što su im unutar Škole pružene prilike za dodatnim educiranjem od strane stručnjaka te dvodnevne edukacije opisuju kao pokretačku snagu za daljnje ulaganje u stručno usavršavanje, educiranje te osobni rast i razvoj. Navode kako su sada još više motivirani za učenje i rad i kako je cjelokupni projekt utjecao na njihovo samopoštovanje u pozitivnom smislu.
Nasmiješena lica i više nego pozitivne informacije učenika, nastavnika i edukatora motiviraju za daljnje ulaganje u ovakve projekte i aktivnosti!