prodaja@stozacibrid.com hr@hardtechnique.com vjeko.kovacicek@coolintunit.com info@tehnikhard.net mail@coolintunit.com webmaster@stozacibrid.com admin@hardtechnique.com tehnikhard.net web.stozacibrid.com www.coolintunit.com

Škola na plaži

Postoji li bolje mjesto za igranje i učenje o ljetu, ljetnim radostima i opasnostima od mirne plaže u blizini škole?

Da život u malom naselju na otoku ima puno nedostataka, otočani jako dobro znaju. Ipak, život u malom naselju na otoku ima i puno prednosti. Uvala Žitna na otoku Korčuli toga je prijepodneva postala učionica za učenike 1. r. Osnovne škole Smokvica Područne škole Čara i njihovu učiteljicu Marinu Šego.

Kako odjeljenje broji šest učenika, a većina ih živi u neposrednoj blizini ove plaže, bilo je jednostavno i logično organizirati nastavu na plaži, naravno uz suglasnost roditelja. Nastavni dan se sastojao od sata Hrvatskoga jezika, sata Prirode i društva i dva sata Tjelesne i zdravstvene kulture. Najprije su se učenici samostalno ili uz pomoć drugih pripremili kako bi se zaštitili od sunca. Demonstrirali su, tumačili postupke te navodili razloge za zaštitu kože i glave, prikladnu odjeću i obuću, hranu i piće. Iskusili su i pravilno postupanje prema žednim osama. Sadržaje Hrvatskoga jezika ponavljali su i uvježbavali provodeći jezične igre s temom ljeta.

Smišljali su pravilne i cjelovite rečenice i tako iznosili svoja iskustva, zapažanja, razmišljanja i stečena znanja o ovoj temi. Oblikovali su rečenice nizanjem i ponavljanjem riječi u skupnom radu bacanjem i hvatanjem lopte (početna riječ: biljka, morska životinja, predmet ili pojava iz neposredne okoline). Pobjednik u igri memoriranja rečenice nagrađen je otvaranjem kupanja. Vrijedan primjer je igra vježbanja pozornoga promatranja/slušanja: učenici tijekom minute u tišini promatraju/slušaju zvukove u okolišu, a zatim navode što više primjera koje su vidjeli/čuli.

Vježbe pozornosti provodili su i kroz aktivnosti: pažljivo kretanje, fokusiranje na određeni predmet (staklo i druge opasnosti na plaži), uočavanje razlika i prepoznavanje vlastitoga kamena iz hrpice, građenje tornjeva oblutcima, potraga za skrivenim predmetom uz pjevanje poznatih pjesmica (tiho-glasno). Dakako, najviše vremena i aktivnosti posvetili su kupanju, plivanju i igrama u moru i uz more.

Igrali su odbojku na plaži, igru gumi-gumi koju su učenici naučili od svojih mama, ronili i natjecali se u plivanju. Svi su učenici pokazali izvrsne plivačke sposobnosti, a proglasili su i pobjednika “Plivača 1. r.” koji je nagrađen prskanjem vodenim pištoljima. Svoje zadovoljstvo školom na plaži učenici su izrazili riječima: “Nema bolje škole…”, “Gdje ćemo ići u 2.razredu? Hoćemo li opet doći ovdje?”, “Svima ćemo reći kako nam je bilo lijepo”, “Najbolji dan u životu!”.