Vlada RH proglasila je 2021. godinu – Godinom čitanja, stoga su u školi u školskoj godini 2021./2022. odlučili provesti projekt poticanja čitanja i njegovo vrednovanje. Projekt se provodio od rujna 2021. do lipnja 2022. godine bili su uključeni svi učenici 2., 3. i 4. razreda razredne nastave. Zbog velike uspješnosti projekt se provodi i u ovoj 2022.-2023. školskoj godini.
Ciljevi projekta su:
- potaknuti učenike na čitanje s razumijevanjem, istraživanje, otkrivanje i kreativno stvaranje
- potaknuti timski rad, ali i individualni napor; poučavati djecu čitateljskim tehnikama, vještinama i znanjima
- razvoj kritičkog mišljenja kod djece školske dobi
- popularizacija čitanja
- poticanje učenika na organizirano i smisleno provođenje slobodnog vremena
- natjecanje u točnosti, izražajnosti i brzini čitanja.
Projektni tim se sastoji od voditelja projekta koji čine ravnateljica Vlatka Mihaljević, psihologinja Antonija Herceg i knjižničarka Anita Drenjančević te od sudionika koji čine uiteljice i učenici razredne nastave drugih, trećih i četvrtih razreda. Članovi povjerenstva za natjecanja su voditelji projekta. U pripremnoj fazi voditelji projektnog tima utvrdili su kriterije za knjige koje će se ponuditi za čitanje. Sukladno utvrđenim ciljevima projekta, odlučeno je da se naglasak stavi na čitanje hrvatskih književnika.
Odabrana djela za čitanje su:
- 2. razred Maja Šimleša: Suli u avanturi putovanje
- 3. razred Sanja Polak: Morski dnevnik Pauline P.
- 4. razred Hrvoje Kovačević: Tajna mačje šape.
Planirani koraci našeg projekta su:
- predstavljanje projekta učiteljima na UV (rujan)
- predstavljanje projekta roditeljima na roditeljskim sastancima (rujan)
- radionice poticanja čitanja (listopad – ožujak)
- radionice o tehnikama čitanja (listopad – ožujak)
- čitanje odabranog djela
- razredno predstavljanje djela (svibanj)
- natjecanje u čitanju (svibanj)
- nagrada najboljim pojedincima (lipanj)
- predstavljanje uspješnosti projekta na UV (lipanj/spranj)
Tijekom projekta knjižničarka i psihologinja održati će ukupno 24 radionice o tehnikama čitanja i poticanju čitanja, a u svibnju slijedi i natjecanje u čitanju te proglašenje najuspješnijih. Projekt će zaokružiti izložbom plakata učenika o pročitanim djelima otvorenu za javnost.