Čitanje je temeljna vještina koja igra ključnu ulogu u obrazovanju i razvoju djece, a poticanje čitanja u osnovnim školama od iznimne je važnosti za budućnost mladih naraštaja u Republici Hrvatskoj.
Projekt je financiralo Ministarstvo znanosti i obrazovanja putem natječaja „Poziv za financiranje projekata u sklopu izvannastavnih aktivnosti osnovnih i srednjih škola te učeničkih domova u školskoj godini 2023./2024.“, s iznosom od 2.200 €. Cilj projekta bio je potaknuti učenike na čitanje lektirnih djela kroz inovativan pristup.
U sklopu projekta, učenici su izrađivali tzv. video mamce – kratke videozapise zamišljene kao svojevrsne „trailere“ za knjige. Video mamci su izrađeni tehnikom animacije, pri čemu su učenici radili stop animaciju, klasičnu animaciju uz digitalne alate te potpunu digitalnu animaciju. Osim toga, učenici su se okušali i u montaži video mamaca, što im je omogućilo da steknu dodatne vještine u video produkciji. Učenici su također pisali scenarije, izrađivali knjige snimanja te osmišljavali likove, što je doprinijelo njihovom dubljem razumijevanju i kreativnom izražavanju sadržaja lektire.
Projektom su nastala četiri video mamca za lektirna djela: Zeleni pas (Nada Mihelčić), Bajka o ribaru i ribici (Aleksandar Sergejevič Puškin), Tajna ogrlice sa sedam rubina (Ivona Šajatović) i Rukavica za Matildu (Jasminka Tihi- Stipanić). Učenici su također osmislili i glazbene podloge za tri od četiri video mamca, koje su sami snimili, dodatno obogaćujući svoje video mamace.
Sredstva dobivena projektom omogućila su nabavku potrebne opreme, uključujući laptop za montažu videozapisa te grafičke tablete za digitalnu animaciju. Ova oprema bila je ključna za realizaciju projekta i omogućila učenicima da se u potpunosti posvete kreativnom procesu stvaranja video mamaca. Svi video mamci dostupni su na YouTube kanalu li mogu se koristiti kao nastavni materijali. Učitelji mogu pronaći video mamce i koristiti ih za obogaćivanje nastave i motivaciju učenika. Ovi video mamci nisu samo potaknuli zanimanje za čitanje među učenicima, već su i omogućili učenicima da steknu osnovna znanja iz područja medijske pismenosti, učeći kako koristiti tehnologiju za kreativno izražavanje i komunikaciju.
Projekt “Knjiga i film” pokazao se kao uspješan alat za motivaciju djece da se posvete čitanju, a ujedno ih je uveo u svijet digitalne umjetnosti i medijske kulture. Ovakvi projekti naglašavaju važnost ulaganja u kreativne metode učenja koje mogu pomoći u stvaranju trajnih čitalačkih navika i razvijanju ključnih vještina za budućnost.