Ove školske godine posebno smo intenzivirali europsku suradnju tako da smo trenutno u tri ERASMUS+ projekta. Projekt K1 The Growth Mindset uključuje stručno usavršavanje nastavnika u području mekih vještina komunikacije, upravljanja emocijama, medijacije, kreativnog rješavanja problema s posebnim naglaskom na korištenje tih vještina u projektima vezanim uz kulturnu baštinu.
Drugi projekt je Erasmus+ K2 New Teaching Methodologies strateškog parterstva između pet europskih škola što uključuje zemlje partnere iz Belgije, Turske, Litve, Španjolske i Portugala. Projektne aktivnosti usmjerene su na suvremene metode učenja i poučavanja, a tijekom dvije godine ostvarit će se mobilnosti učenika i nastavnika u zemlje partnere. Do sada su naši učenici i nastavnici putovali u Madrid te smo bili domaćini našim partnerima.
Projekt K2 Raising Responsible Citizen također je po modelu strateškog partnerstva na koji smo posebno ponosni jer je to naš prvi takav projekt za koji smo i škola koordinator. To znači da smo inicijatori i autori projekta. U tom su projektu zemlje partneri: Portugal, Poljska, Grčka i Turska. Projekt traje dvije godine i u tom razdoblju putuje se u sve zemlje po tjedan dana s troje učenika i četiri nastavnika. Nastavnici putuju kao pratnja učenicima, ali i sudjeluju na edukacijama koje su pripremljene od domaćina u vezi projektne teme, suvremenih metoda poučavanja i razmjene dobre prakse među partnerima.
U ožujku ove godine jedna grupa nastavnika i učenika putovala je na Rodos, u Grčku s projektom RRC. Mobilnost je trajala tjedan dana (od 18. do 25. ožujka 2019.) od toga pet dana učenja i dva dana za putovanje.
Na Rodos su putovali učenici drugih razreda različitih usmjerenja: Laura Krišković (2.b), Tea Bučević (2.d) i Luka Krpan (2.e) te nastavnice: Petra Katarinčić, Mirna Franc, Željka Winkler i ravnatelj Alan Labus. Tema ove mobilnosti bila je Demokracija i uporaba digitalnih aplikacija u nastavi. Domaćini pripremaju program i radionice za učenike i nastavnike, a dio aktivnosti projektni partneri koji dolaze pripremaju u svojim školama, prije puta. Tako su naši učenici pod mentorstvom nastavnika osmislili scenarij te uvježbali predstavu Je li demokracija najbolja vladavina? te simulirali izbornu kampanju i čin izbora. Predstava je realizirana interaktivno pa su na kraju u samom činu glasanja sudjelovali i svi učenici i nastavnici iz partnerskih zemalja. Učenici iz ostalih država također su izveli predstave koje su pripremili prije puta. Uživali smo u kreativnosti, zabavili se, ali i doživjeli poruke o demokraciji koju je svaki parter želio istaknuti upravo svojom predstavom.
Osim pisanja scenarija i glume, naši su učenici se prije odlaska u Grčku bavili i filmom. Snimili su film o Vijeću učenika, odnosno kako demokracija funkcionira u našoj školi. Vrlo smo ponosni što svi naši učenici koji su intervjuirani u filmu, govore engleski bez poteškoća.
Laura, Tea i Luka predstavljali su školu, grad i svoju zemlju uz prezentaciju te su napravili infografike (digitalne postere) u kojima su istaknuli neke poveznice između zemalja partnera. Dobro pripremljeni, krenuli smo na put i naša je avantura mogla početi.
Učenici su bili smješteni kod učenika domaćina u njihovim obiteljima što je osim programa u školi, vjerojatno bilo i najosebujnije obrazovno iskustvo. Živjeti tjedan dana u drugoj obitelji, koja ima svoje navike, običaje, kulturu, zasigurno je veliko iskustvo koje širi horizonte, razvija toleranciju i zahtijeva veliku dozu fleksibilnosti. Naši učenici izvrsno su se snašli, prilagodili i ostvarili dobre prijateljske veze sa svojim domaćinima. Nastavnici su bili smješteni u hotelu blizu škole te su sudjelovali u edukacijama koje su pripremili domaćini, održali su radionicu za internacionalne učenike u projektu, ali i nastavni sat za učenike u grčkoj školi. Radni jezik za sve aktivnosti bio je engleski. Tri je dana program bio strukturiran u školi s radionicama i predstavljanju učeničkih uradaka koje su pripremili kod kuće, a dva smo proveli na stručnoj ekskurziji s upoznavanjem gotovo cijelog otoka Rodosa. Vidjeli smo predivan Lindos, gradić sa zanimljivom arhitekturom koju čine gusto načičkane bijele kućice te na vrhu s ogromnom akropolom, antičkim kompleksom hramova. Jedan cijeli dan smo bili u glavnom gradu Rodosu. Osim razgledavanja staroga srednjovjekovnog grada, arheološkog muzeja te Grand Master Palace (u kojoj su stolovali upravitelji križarskoga grada), bili smo primljeni i u Gradskoj vijećnici u kojoj nas je pozdravio i sam gradonačelnik.
Svaki dan imali smo organiziran ručak u nekoj od njihovih taverna. Dakle, hrana… E, sad dolazimo do trenutka u kojem počinje još jedno učenje, uvid, zaključak. Grci znaju uživati i znaju se zabavljati. Čini se kao opće ljudsko iskustvo, ali ovo je neka druga razina. Svaki odlazak na ručak, koji je dio radnog dana, je poseban. Jako ukusna hrana, a Grci nevjerojatni domaćini. Uvijek nasmijani, topli s glavnim ciljem: ugoditi gostima, još više, zabaviti svoje goste.
Ono što je nas kao nastavnike začudilo jest grčka fleksibilnost i opuštenost, ako je dogovor da se krene u 18, a učenici se tek oko 18 sati i 10 minuta polako približavaju autobusu, dakle nema polaska prije 18 sati i 30 minuta, nastavnik se s osmijehom obrati učeniku „Je li sve u redu? Jeste dobro?“ Zaključili smo da bismo mi već u 17 sati i 55 minuta digli paniku. Što sam ja naučila u Grčkoj? Volimo misliti da smo mi, kao narod, jako gostoljubivi i opušteni. Ni blizu Grcima. U školi se odradio program, lijepo su nam organizirali kulturna razgledavanja, ali ono po čemu ćemo sigurno pamtiti ovo putovanje su ljudi koji su nam priuštili jedan poseban doživljaj svojom gostoljubivošću u kombinaciji s gastronomskim užicima mediteranske kuhinje.