Stručni skup “Biblioterapijski pristup u radu s djecom i mladima u knjižnici” tematski će se baviti teorijskim i praktičnim aspektima primjene razvojne biblioterapije u dječjoj knjižnici. Knjižnica je prirodno okruženje za primjenu razvojne biblioterapije, ima kvalitetan knjižni fond s odabranim čitateljskim materijalima i knjižničare koji posjeduju kompetencije za provedbu aktivnosti koji uključuju elemente razvojne biblioterapije i vođenog čitanja. Dječje knjižnice stvaraju pozitivna okružja koja djecu čine slobodnom i opuštenom te takve aktivnosti doživljavaju pozitivno, što su preduvjeti za uspješnu provedbu razvojne biblioterapije. Dječji knjižničari provode brojne aktivnosti poticanja čitanja od rane do adolescentske dobi kao što su pomoć pri odabiru knjiga i savjetovanje čitatelja te programi čitanja knjiga i razgovora o njima, radi stjecanja navike čitanja koje ima utjecaj na kvalitetu cjelokupnog života. Čitanje izaziva promjene u kongnitivnom, emotivnom, pa i socijalnom području čovjekova života što su glavni ciljevi razvojne biblioterapije.
Sudionici će dobiti uvid u različite vrste biblioterapije, te koji biblioterapijski pristupi su odgovarajući u radu s djecom i mladima u knjižnicama, odnosno koje aktivnosti mogu provoditi dječji knjižničari samostalno, a koje u suradnji sa stručnjacima.
Program skupa:
9:30 – 10 okupljanje sudionika, prijava u Zoom, provjera veze
10 – 10:15 pozdravne riječi u ime organizatora i domaćina
10:15 – 11:45 pozvana izlaganja
• izv. prof. dr. sc. Davor Piskač, Fakultet hrvatskih studija: Literarna biblioterapija u kontekstu pametnog čitanja
• mr. sc. Ivana Bašić, prof. hrv. jezika i književnosti, Osnovna škola Fran Krsto Frankopan, Zagreb ; Balans centar za logopedagogiju i biblioterapiju: Osnovni principi i ciljevi razvojne biblioterapije
• dr. sc. Ljiljana Sabljak, knjiž. savjetnica: Rekreativno, biblioterapijsko čitanje u knjižnici
11:45 – 12 stanka
12 – 13:30 izlaganja s primjerima dobre prakse
• Blaženka Hunjadi-Bašek, Dina Kraljić, Knjižnica “Nikola Zrinski” Čakovec: Procvjetajmo
• Gordana Gregurović Petrović, Renata Cesarec-Topolovec, Osnovna škola Augusta Cesarca, Krapina: Vužgi lampicu, čitaj i popevaj! – prikaz radionice s darovitim učenicima u školskoj knjižnici
• Frida Bišćan, Keti Krpan, Dunja Lovrenčić Gašljević, Knjižnice grada Zagreba: Biblioterapijski pristup u radu s djecom na radionicama u sklopu projekta TRACE u Knjižnici Selčina
• Suzana Biglbauer, Gradska i sveučilišna knjižnica Osijek: Korak po korak do čitatelja
• Sanja Dunatov, Keti Krpan, HKD – Komisija za knjižnične usluge za djecu i mladež: Skup tema (i problema) u carstvu knjiga: sadržajno bogatstvo književnoumjetničkih tekstova kao poticaj za primjenu u radu s djecom i mladima
13:30 – 14 Rasprava i zaključci
Rok je za prijavu nazočnosti bez izlaganja 22. ožujka 2021. putem e-formulara. (nazocnost.medvescak@gmail.com)
Vijest je prenesena s mrežnih stranica Hrvatskog knjižničarskog društva.