Stručni skup “Od klasifikacije do brisanja nosa – kompetencije dječjeg knjižničara” tematski će se baviti teorijskim i praktičnim aspektima profesije knjižničara i kompetencija potrebnih za rad s djecom i mladima. Program će bit sastavljen od uvodnih izlaganja, razmjene dobre prakse i rasprave.
Djeca i mladi pripadaju posebnim korisničkim skupinama knjižnica za koje treba osigurati odgovarajuće knjižnične usluge i programe. Dječje knjižnice trebaju stvoriti pozitivna i poticajna ozračja u kojima svi, pod jednakim uvjetima, mogu razvijati svoje potencijale bez obzira na moguće različitosti. Važan segment dječjih knjižnica je i rad s odraslim korisnicima s kojima knjižničari dijele zajedničke ciljeve: omogućiti djeci slobodan pristup znanju i informacijama, poticati ih na stjecanje vještina za cjeloživotno učenje i raznih vrsta pismenosti, pomoći im u osobnom razvoju te ih osnaživati za aktivno sudjelovanje u životu zajednice.
Sudionici skupa će dobiti relevantan uvid u aktualna teorijska polazišta i konkretne primjere iz prakse o kompetencijama koje dječji knjižničar treba imati da bi mogao ostvarivati zadaće dječje knjižnice.
Uvodna izlaganja su sljedeća:
- Dr. sc. Dijana Machala, Pomoćnica glavne ravnateljice za djelatnost središnje knjižnice Sveučilišta u Zagrebu, Nacionalna i sveučilišna knjižnica u Zagrebu: Usavršavanje knjižničarskih kompetencija : kompetencijski pristup
- Prof. dr. sc. Ivanka Stričević, ravnateljica, Nacionalna i sveučilišna knjižnica u Zagrebu: Izvrsnost u profesionalnom i osobnom razvoju : kompetencije dječjih knjižničara u 21. stoljeću
- Marianne Martens, Ph. D., Associate Professor, Kent State School of Information: The MLIS Degree, ALSC Competencies, and Youth Services Librarianship in the Age of COVID : A US Perspective in a Global Context
Rok prijave za sudjelovanje s izlaganjem primjera dobre prakse je 21. veljače 2022. putem e-formulara. U izlaganju primjera dobre prakse treba se usmjeriti na kritičko promišljanje o kompetencijama koje dječji knjižničari trebaju posjedovati kako bi mogli uspješno obavljati svoje zadaće i ispunjavati zadane ciljeve. Uz opća znanja i vještine s područja knjižničarstva dječji knjižničari trebaju posjedovati čitav niz specifičnih znanja i vještina, kao što su znanja s područja razvojne i opće psihologije, andragogije, pedagogije, komunikologije i informatologije, informatike i dr. te osobnu sklonost za rad s tom raznolikom populacijom korisnika.
Svakako treba izbjeći ponavljanje izlaganja koje je već bilo održano na bilo kojem skupu knjižničara u Hrvatskoj. Rok za prijavu nazočnosti bez izlaganja je 22. ožujka 2021. putem e-formulara. Cjeloviti program Skupa bit će dostupan tijekom ožujka 2022. godine na mrežnim stranicama HKD-a i Knjižnica grada Zagreba.
Vijest je prenesena s mrežnih stranica Hrvatskog knjižničarskog društva.