prodaja@stozacibrid.com hr@hardtechnique.com vjeko.kovacicek@coolintunit.com info@tehnikhard.net mail@coolintunit.com webmaster@stozacibrid.com admin@hardtechnique.com tehnikhard.net web.stozacibrid.com www.coolintunit.com

Stručno-znanstvena konferencija “U potrazi za čitanjem”

Učiteljica Anita Čupić i pedagoginja Sanja Matić iz Osnovne škole kraljice Jelene iz Solina sudjelovale su na stručno-znanstvenoj konferenciji “U potrazi za čitanjem”. Konferencija je održana u organizaciji Hrvatskog pedagoško-književnog zbora ogranka Splitsko-dalmatinske županije. Predstavile su rezultate školskog istraživanja o navikama čitanja učenika četvrtih i petih razreda škole.

Skup je namijenjen svim odgojno-obrazovnim djelatnicima u predškolskim, osnovnoškolskim, srednjoškolskim i visokoškolskim ustanovama. Obuhvatio je brojna plenarna predavanja, radionice, predstavljanje knjiga i radova iz odgojno-obrazovne prakse. Tijekom dva dana stručno-znanstvene konferencije sudionici su dobili uvid u niz primjera dobre prakse iz odgojno-obrazovnih ustanova diljem Hrvatske. Sadržajno je obuhvatio sljedeća područja: razvoj čitalačke pismenosti, početno čitanje i pisanje, teškoće u čitanju i pisanju, strategije poučavanja čitanja s razumijevanjem, razvijanje rječnika, individualizirane vježbe razumijevanja, napredne aktivnosti u čitanju te praćenje i vrednovanje.

Budući da je tema skupa bila “U potrazi za čitanjem”, autorice su predstavile rezultate školskog istraživanja o navikama čitanja učenika četvrtih i petih razreda škole. Provedeno školsko istraživanje autorica pokazalo je da učenici rado čitaju njima zanimljive naslove i da je potrebno još u vrtićkoj dobi poticati njihove vještine čitanja i pisanja. Učenici smatraju da čitaju dovoljno i čitaju jer to vole. Na čitanje ih najviše potiče obitelj u četvrtom razredu dok u petom razredu čitaju prema vlastitom izboru, s manje utjecaja učitelja i obitelji. Manje čitaju elektronske knjige iako se može reći za današnje učenike da su digitalni urođenici. Bilo je očekivano da su im digitalne knjige privlačnije što se nije pokazalo u ovom istraživanju. Kako bi ih se potaknulo na čitanje, važno je otkriti interese učenika kako bi se poticale njihove jače strane. Dobro je uključiti knjige koje ih interesiraju, nuditi im različite vrste čitanja. U svemu tome važno je da su im i odrasli uzor u čitanju. Ne smije se zanemariti važnost uloge knjižnice. U knjižnici je poželjno stvarati ozračje za stjecanje prave pismenosti, nuditi različite izvore znanja kao i raznovrsne aktivnosti, projekte i dostupnost digitalnih medija. Uloga učitelja jako je važna. Uz pomoć nastave književnosti važno je da učitelj probudi zanimanje učenika za čitanje i knjigu. Bitno je učenicima mnogo pričati, čitati i prepričavati; nuditi im čitalačke materijale, uključivati sve medije; obraditi književni tekst na drugačiji način – igrom, putem glazbe i sl.

Čitanje s razumijevanjem predviđa postignuća na svim razinama obrazovanja te je ovaj skup pokušao odgovoriti na pitanja kako odgojiti dobrog čitača. Sudionike je zanimalo kako odgojitelji, učitelji i nastavnici mogu uvoditi promjene u pristupu i poučavanju čitanja te kako razviti čitalačku pismenost. Pritom su brojna izlaganja pomogla u odgovorima na ova pitanja.