Projektni zadatak se realizira u I. i II. obrazovnom razdoblju u školskoj godini 2020./2021. Projekt “Različiti a ipak slični – rastimo kroz struku” se temelji na temama stručno-teorijskih nastavnih predmeta iz područja Ekonomija, Trgovina, Ugostiteljstvo i Turizam. U projektu sudjeluju učenici koji se obrazuju za zanimanje ekonomist, komercijalist i kuhar. Cilj projektnih aktivnosti je suradnja učenika s vršnjacima iz srodnih strukovnih škola. Učenici će upoznati vršnjake iz strukovnih škola, njihovu tradiciju, kulturne običaje i tradicionalna jela kao i mogućnosti profesionalnog razvoja uz jačanje digitalnih i strukovnih kompetencija. Prvi planirani susreti je u Sinju (sa studenog prebačen na prosinac) i nastavlja se dalje u Splitu (ožujak) i Biogradu na Moru (svibanj).
U sklopu projekta “Različiti a ipak slični – rastimo kroz struku” predstavljen je istoimeni međuškolski projekt, projekt suradnje tri strukovne škole: Srednja škola Biograd na Moru, nositelji projekta: Davorka Demo, prof. savjetnik i Marin Banović, prof. mentor i Komercijalno-trgovačka škole Split, Jasenka Rašetina, prof. savjetnik i nastavnica Andrea Braovac, prof. mentor i Srednja strukovna škola bana Josipa Jelačića Sinj, Nada Ratković, prof. mentor i Marija Šimunović, prof. mentor.
Zbog posebnih mjera povodom epidemije COVID-19 nije bilo moguće realizirati prvi stručni posjet uživo u Sinju, pa se isti realizirao online pomoću aplikacije za audio i video komunikaciju Zoom.
Prema planu projektnih aktivnosti, prvo predstavljanje projekta i susret projektnih partnera i sudionika održano je online u srijedu, 23. prosinca 2020. godine. Učenici i nastavnici Srednje strukovne škole bana Josipa Jelačića Sinj su za svoje partnere pripremili svečanu manifestaciju pod nazivom “Strukom “u sridu” kulturno-povijesne baštine Sinja i Cetinske krajine”, u obliku izložbe radova učenika na virtualnom zidu Padleta.
Učenici 1. b i 2. b razreda zanimanja komercijalist i učenici 2. kh razreda zanimanja kuhar, zajedno s mentoricama, Nadom Ratković i Marijom Šimunović, nositeljicama projekta u strukovnoj školi u Sinju predstavili su svoje projektne zadatke i projektne aktivnosti.
Program svečane manifestacije u obliku izložbe radova učenika pod nazivom – Strukom „u sridu „ kulturno-povijesne baštine Sinja i Cetinske krajine, vodila je učenica Vanesa Vojković, učenica drugog razreda koja je vrlo stručno odradila posao moderatorice. Pomoću suvremenih digitalnih alata učenici su napravili virtualnu izložbu i predstavili svoje inovativne i kreativne radove online na virtualnom zidu Padleta.
Na samom početku manifestacije, učenici i nastavnici srodnih strukovnih škola iz Biograda na Moru i Splita su se predstavili uz kratki opis osobnih karakteristika i školskog okruženja. Cilj je zajednički uočili sličnosti i razlike i kritički raspravili o izazovima i dobrobitima sličnosti i različitosti. Nakon kratke rasprave, učenici domaćini su upoznali vršnjake s školom, gradom i zavičajem u božićnom ruhu. Uslijedili su primjeri dobre prakse na virtualnom zidu Padleta, kojima su učenici opisali bogatu tradiciju i kulturne običaje grada Sinja i prikazali tradicionalna sinjska jela i pića na primjerima. Učenici su predstavili poznate osobe iz svog kraja s naglaskom na njihov profesionalni razvoj. Virtualni zid Padleta je bio prepun iznenađenja. Na zidu su se nalazili poznati književnici, sportaši, novinari, svečenici, lječnici, skladatelji, pjevači, alkari, medicinske sestre i mnogi drugi koji su rođeni, živjeli i/ili pokopani u Sinju. Svi su na trenutak zauzeli posebno mjesto i predstavljeni su uz svoje djelo, pjesmu i ples. Kroz virtualnu šetnju Sinjem i okolicom, učenici i nastavnici su kroz povijest upoznali znamenitosti grada, tvrđave, muzeje, galerije i prirodne ljepote. Etno-kutak je bio prepun narodnih nošnji, običaja, starih zanata i zaštićenih kulturnih dobara. Posebno je predstavljena tradicionalna viteška igra Sinjska Alka, Čudotvorna Gospa Sinjska, Sinjska rera, Nijemo kolo i Muzej Sinjske alke i bogata gastronomska ponuda. Sinj i Cetinska krajina su pravi raj za gurmane, poznati po vrlo ukusnim i jedinstvenim jelima. Osim sinjskih arambaša, poznate su žabe, riječni rakovi, cetinska pastrva, sinjski rafioli kao i mnogi drugi specijaliteti.
Svi učenici su aktivno sudjelovali u aktivnostima projektnog tima, kritički su raspravljali o prednostima zavičaja, važnosti očuvanja kulture i običaja jednog naroda kao i mogućnosti profesionalnog razvoja uz jačanje digitalnih i strukovnih kompetencija.
Učenički kreativni interaktivni radovi, prezentacije, audio i videozapisi, digitalni posteri i brošure, stripovi, umne mape i plakati su izrađeni u raznim digitalnim 2.0 alatima: Canva, Powtoon, Popplet, MS Powerpoint, Prezzi, Glogster, Piktochart, Youtube i dr. Svi učenički radovi predstavljeni su na digitalnoj ploči Padleta, kao i načini kako učenici razvijaju nove kompetencije.
Korištenjem digitalne tehnologije i provođenjem inovativnih pedagoških metoda koje su usmjerene na učenika, njegove potrebe, interese i motive potiče se kreativnost, komunikacija, samostalnost i kritičko mišljenje.
U projektnim aktivnostima ostvareni su planirani odgojno-obrazovni ishodi i očekivanja međupredmetnih tema: GOO, IKT, OSR, POD, ODR, ZDR i UKU.
- MPT Građanski odgoj i obrazovanje: C. 4. 3. Promiče kvalitetu života u zajednici.
- MPT Uporaba informacijske i komunikacijske tehnologije: A. 4. 1. Učenik kritički odabire odgovarajuću digitalnu tehnologiju. C. 4. 2. Učenik samostalno provodi složeno pretraživanje informacija u digitalnome okružju. C 4. 4. Učenik samostalno odgovorno upravlja prikupljenim informacijama.
- MPT Osobni i socijalni razvoj: A 4. 1. Razvija sliku o sebi. B 4. 2. Suradnički uči i radi u timu. C 4. 4. Opisuje i prihvaća vlastiti kulturni i nacionalni identitet u odnosu na druge kulture.
- MPT Poduzetništvo: A. 4. 3. Upoznaje i kritički sagledava mogućnosti razvoja karijere i profesionalnog usmjeravanja. B. 4. 3. Prepoznaje važnost odgovornog poduzetništva za rast i razvoj pojedinca i zajednice.
- MPT Održivi razvoj: A. 4. 1. Razlikuje osobni od kolektivnih identiteta te ima osjećaj pripadnosti čovječanstvu.
- MPT Zdravlje: B. 4. 1. A Odabire primjerene odnose i komunikaciju. B. 4. 1. B Razvija tolerantan odnos prema drugima.
- MPT Učiti kako učiti: A. 4/5. 1. Učenik samostalno traži nove informacije iz različitih izvora, transformira ih u novo znanje i uspješno primjenjuje pri rješavanju problema. A. 4/5. 4. Učenik samostalno kritički promišlja i vrednuje ideje. D. 4/5. 2. Učenik ostvaruje dobru komunikaciju s drugima, uspješno surađuje u različitim situacijama i spreman je zatražiti i ponuditi pomoć.
Učenici Srednje strukovne škole ban Josip Jelačić Sinj poručuju: “Različiti a ipak slični – rastimo kroz struku”. Projekt se nastavlja dalje u Splitu u ožujku i u Biogradu na moru u svibnju.