prodaja@stozacibrid.com hr@hardtechnique.com vjeko.kovacicek@coolintunit.com info@tehnikhard.net mail@coolintunit.com webmaster@stozacibrid.com admin@hardtechnique.com tehnikhard.net web.stozacibrid.com www.coolintunit.com

Sudjelovanje učitelja informatike III. osnovne škole Varaždin na radionici BrAIn o alatima umjetne inteligencije

Dana 7. studenog 2024. u Prvoj gimnaziji u Varaždinu u sklopu projekta Podrška primjeni digitalnih tehnologija u obrazovanju – BrAIn održana je radionica na temu Alati budućnosti – izrada obrazovnih sadržaja s pomoću umjetne inteligencije kojoj su prisustvovali učitelji informatike Tomislav Leček, mag. inf., učitelj izvrsni savjetnik, i Antonia Pantelić.

Radionicu je vodio Marko Brajković, a cilj radionice je bio naučiti se koristiti umjetnom inteligencijom za stvaranje inovativnih obrazovnih sadržaja na osnovi praktičnog rada u digitalnim alatima. Sudionici su kroz interaktivni rad upoznali funkcionalnosti i obilježja pet digitalnih alata umjetne inteligencije: Canva Magic Write, Quizziz AI (AI Toolkit), AutoDraw, Twee i Fliki.

Nakon uvodnog dijela u kojem je predavač govorio o potencijalima i izazovima upotrebe alata umjetne inteligencije u izradi obrazovnih sadržaja, predstavio nam je alat Canva. Canva je online alat za grafički dizajn koji omogućuje stvaranje postera, čestitki, infografika, prezentacija i drugih vizualno privlačnih obrazovnih materijala. Na radionici smo se pobliže upoznali sa značajkom Canva Magic Write, temeljenoj na umjetnoj inteligenciji, koja omogućuje brzo stvaranje pisanog sadržaja na temelju postavljenog tekstnog upita. Upit je potrebno zadati na engleskom jeziku, no rezultat je moguće potom prevesti na hrvatski jezik.

Drugi alat koji smo isprobali je bio Quizziz, popularan alat za izradu kvizova koji je uveo značajku Quizizz AI. Quizizz AI koristeći tehnologiju umjetne inteligencije može izraditi kviz na temelju priloženog dokumenta (PDF, PPT, PPTX, DOC, DOCX, PNG,JPG), dodavanjem mrežne poveznice sa sadržajem iz kojeg se želi stvoriti kviz ili iz videozapisa s YouTube-a. Prije same izrade kviza moguće je promijeniti određene postavke kako bi pitanja u kvizu bila prilagođena dobi i znanju učenika. U sklopu ovog alata isprobali smo i AI Toolkit koji sadrži predloške za izradu različitih obrazovnih materijala, a uz koji smo vrlo brzo stvorili radni listić na temelju jednog priloženog dokumenta, odabira predmeta i dobi učenika te zadanog upita.

Zatim smo koristili AutoDraw. To je online alat koji koristi umjetnu inteligenciju da bi jednostavne skice preoblikovao u prepoznatljive crteže. Koristan je jer olakšava vizualizaciju ideja, pojednostavljuje proces skiciranja i omogućuje brzu izradu dijagrama ili ilustracija bez potrebe za naprednim vještinama crtanja.

Twee je bio sljedeći alat koji smo isprobali. Ovaj alat se koristi umjetnom inteligencijom za izradu različitih obrazovnih sadržaja – upitnika, prijedloga aktivnosti, jednostavnih tekstova na zadanu temu i sl. Mi smo pomoću unaprijed pripremljenog teksta i odabirom dobi učenika izradili pitanja/zadatke otvorenog tipa koje smo preveli korištenjem Google Translate-a. Uz manje dorade, sadržaji izrađeni na taj način mogu pomoći učenicima u razvoju vještina čitanja, pisanja, slušanja, govorenja, obogaćivanju rječnika i svladavanju gramatičkih pravila.

Fliki je bio posljednji alat s kojim nas je predavač upoznao. Fliki je online platforma koja koristi umjetnu inteligenciju za stvaranje edukativnih videozapisa ili audiozapisa. Videozapis je moguće stvoriti prilaganjem prezentacije ili poveznice na online članak ili ga izrađivati od početka samostalnim zadavanjem teksta kojeg čita glas umjetne inteligencije te dodavanjem fotografija ili animacija. Učitelju Tomislavu Lečeku je ovaj alat već od prije poznat jer je o njegovoj primjeni i rezultatima provedenih aktivnosti sa učenicima šestog razreda govorio ove godine na Carnetovoj korisničkoj konferenciji AI u obrazovanju.

Sudjelovanjem u radionici stekli smo nove spoznaje o dosad poznatim digitalnim alatima, ali  upoznali i nove alate koji učiteljima mogu pomoći u lakšoj i bržoj izradi obrazovnih sadržaja te prilagodbi nastavnog procesa potrebama i interesima učenika, a time ujedno potaknuti učenike na veći angažman i motivaciju za sudjelovanjem u nastavnom procesu.