Projekt je provođen s učenicima osmog razreda generacije 2021./22. tijekom cijele nastavne godine i uz aktivno sudjelovanje učenika u Povijesnoj grupi. Zadatak je učenicima postavljen prošle godine uoči Međunarodnog dana starijih osoba, a prezentacija i promocija Zbornika učeničkih radova realizirana je nakon godinu dana, 1. listopada 2022. godine.
Projekt “Svakidašnjica, običaji i školovanje naših predaka (djedova i baka)” realiziran je u nekoliko etapa:
- analiza društveno-političkog, ekonomskog i kulturnog života druge polovice (60-ih i 70-ih godina) 20. stoljeća kroz svakidašnji život, običaje i školovanje
- priprema zadatka: oblikovanje pitanja za intervju i provođenje samog intervjua
- analiza radova
- istraživanje o sudjelovanju učenika i njihovih djedova i baka u projektu
- priprema i oblikovanje radova za tisak
- prezentacija i promocija rada uz Međunarodni dan starijih osoba (1. listopada 2022. godine)
Projekt je interdisciplinarna izvannastavna aktivnost. Učenici su potaknuti na aktivno sudjelovanje i kreativan pristup u komunikaciji s bakama i djedovima kako bi usavršili vlastito znanje i vještine, uočili i usporedili način života, njegovu povezanost s tadašnjim društveno-političkim, ekonomskim i kulturnim prilikama, a bakama i djedovima pružili pažnju obilježavajući Međunarodni dan starijih osoba. Valja naglasiti da je cilj projekta i njegovanje tradicijskih običaja našega zavičaja (“da se ne pozabi”).
Ovim aktivnostima razvijao se timski rad, te zajednički, suradnički, partnerski odnos svih sudionika projekta pokazujući istraživačke, organizacijske, komunikacijske i kritičke sposobnosti. Učenici su pokazali samostalnost u radu, znatiželju i kreativnost, razvijali odgovornost za ostvarenje zadataka (realizaciju projekta), jačali samopouzdanje (razvoj komunikacije i socijalizacije). Kod učenika se poticala radoznalost i pozitivan odnos prema radu, vrijednostima rada, te poštivanje sugovornika. Uspješno su “živu riječ” svojih sugovornika pretvorili u hvalevrijedan pisani rad.
Ovaj projekt je, pokazalo se, od velikog značaja. Naime, intervjuirane osobe su porijeklom iz različitih mjesta Hrvatskog zagorja sada nastanjene u Zaboku i okolici, ali i drugih krajeva. Na taj način upoznajemo sličnosti i razlike njihove svakodnevice. Izražavaju osobno zadovoljstvo i pozitivan osjećaj jer je ovaj učenički zadatak zbližio nekoliko generacija unutar obitelji. Važno je da su njihova prisjećanja zabilježena, jer “Povijest je svjedok vremena, svjetlo istine, život pamćenja, učiteljica života, glasnica starine”. (Ciceron) Odlomke učeničkih intervjua možete pročitati na poveznici.