Od davnina Mjesec je predmet ljudske znatiželje. Ljudi su maštali, izmišljali različite priče, slikali ga, pjevali o njemu. Ne postoji ni jedan dio ljudske povijesti gdje se Mjesec ne spominje. Upravo zbog svega toga, ljudi od davnina pokušavaju doći na Mjesec.
Školski knjižničari BPŽ u nastavi na daljinu
16. ožujka započela je nastava u novom obliku, izvan škole i učionice, nastava na daljinu. Svi smo se našli u neočekivanoj situaciji, pomalo nespremni i zbunjeni. Procesa prilagodbe i obuke za ovaj oblik nastave gotovo nije ni bilo. Iako se kroz razne edukacije posljednjih godina intenzivno radi na usavršavanju digitalnih vještina i korištenju raznih IKT alata, same digitalne vještine nisu dovoljne za provedbu procesa nastave na daljinu.
Zeleni festival – Karlovačka zelena priča
U Gradskoj knjižnici „Ivan Goran Kovačić“ Karlovac u petak, 18. rujna 2020. godine, od 10 do 15 sati održat će se Zeleni festival – Karlovačka zelena priča. Cilj je festivala poticanje multidisciplinarne suradnje u provedbi programa koji motiviraju i potiču razvoj programa u zelenim knjižnicama te svijest o ekologiji.
Zabavni dvosat u 1. razredu OŠ Joakima Rakovca
U 1. razredu OŠ Joakima Rakovca stručni suradnik pedagog Alen Hasikić održao je radionicu pod nazivom „Moji prijatelji“.
Poticanje kreativnosti uključivanjem u Erasmus+ projekt
Početkom prošle školske godine Tehnička škola i prirodoslovna gimnazija u Osijeku uključila se u Erasmus+ projekt KA229, školska partnerstva, na temu “Primjena IKT alata u tradicionalnoj nastavi i u nastavi na daljinu” koji je još uvijek u tijeku. Zbog nastale epidemiološke situacije, projekt je produžen i na sljedeću školsku godinu 2020./2021.
IN EDU projekt
Centar za mir, nenasilje i ljudska prava Osijek jedan je od partnera na IN EDU projektu (Inclusive communities through media literacy and critical thinking education) koji uključuje partnere iz Bugarske, Francuske, Italije i Slovenije. IN EDU je dvogodišnji projekt koji se financira sredstvima Erasmus+ programa Europske Unije s ciljem osnaživanja zajednica i socijalne uključenosti kroz medijsku pismenost i kritičko razmišljanje.
Međunarodni e-Twinning projekt „Bookworms in different cultures“ u OŠ „Pavao Belas“
Početkom školske 2019./2020. OŠ „Pavao Belas“ uključila se u projekt „Bookworms in different cultures“ u kojem sudjeluju i škole iz Armenije, Portugala i Turske. U projekt je uključeno i 212 učenika ovih zemalja. Autorice projekta su Zeliha Kuvan i Zehra Metin iz Turske, a koordinatorica projekta u školi je Ivanka Tomić, učiteljica hrvatskoga jezika.
Ciljevi projekta su:
poticanje čitanja i popularizacija knjiga među djecom
poticanje kritičkog čitanja te rasprave o pročitanim knjigama
međusobna razmjena knjiga u razredu
„posvojiti pisca“ iz svoje zemlje i predstaviti ga
osmisliti vlastitu naslovnicu knjige te je ilustrirati
napisati vlastitu priču
pripremiti prezentacije o knjigama iz različitih kultura te ih usporediti s učenicima ostalih europskih zemalja
razvijati i poticati maštu i kreativno stvaralaštvo.
Once Upon a Time
Kao temu godišnjega projekta Osnovna škola Vladimir Nazor u Čepinu odabrala je bajke. Projekt naziva ‘Bajka u školi’ svoju je krunu trebao imati u periodu oko Dana škole, što je krajem svibnja. Budući da su mjere sprječavanja pandemije onemogućile zamišljenu izvedbu većinu planiranih školskih aktivnosti, i ovaj je projekt doživio prilagodbu u smislu digitalizacije.
dodati Monika Pavić i Maja Jurić -babajja
Vizualna poezija u dodatnoj nastavi engleskog jezika
Jedan od izazova nastave na daljinu jest rad s nadarenim učenicima. U Osnovnoj školi Vladimir Nazor u Čepinu nastava engleskog jezika posebno je motivirajuća određenom broju učenika osmih razreda tek ako nadilazi redoviti program i planirane nastavne sadržaje. Iz toga razloga daroviti učenici u nastavi na dalju često dobiju na odabir složeniju verziju nekoga zadatka ili novi dodatni zadatak koji bi potaknuo njihovu znatiželju i kreativnost.
Nastava na daljinu – interpretacija lirske pjesme Majka
Učenici Osnovne škole Rikard Katalinić Jeretov iz Opatije tijekom nastave na daljinu interpretirali su pjesmu Ratka Zvrka, Majka, povodom Majčina dana 12. svibnja 2020. godine. Budući da se Majčin dan obilježava u drugoj nedjelji mjeseca svibnja, učenici su u ponedjeljak, 13. svibnja 2020. godine, dobili kratko obrazloženje zašto će toga dana interpretirati pjesmu Majka.