U jeku vijesti vezanih uz širenje koronavirusa, organizatori Noći knjige ne odustaju od ideje da se manifestacija održi, ali u skladu s trenutnim okolnostima i u okvirima odgovornog i mogućeg. Ovogodišnju Noć knjige obilježit će, tako, online programi kao i virtualno otvaranje Noći knjige.
Jezik.hr – pomoć za sve učenike Škole na daljinu
Novi portal Instituta za hrvatski jezik i jezikoslovlje JEZIK.HRvatski objedinjuje sve najvažnije priručnike i mrežne izvore za lakše ovladavanje hrvatskim jezikom. U vrijeme aktualne globalne epidemije Institut je kao pomoć svoj školskoj djeci pripremio brojne mrežne sadržaje uz pomoć kojih će u vrijeme škole na daljinu lakše i jednostavnije doći do potrebnih informacija važnih za predmet Hrvatski jezik u osnovnoj i srednjoj školi.
Kultura u doba koronavirusa – „Virtualne izložbe“ NSK predstavljaju hrvatsku digitaliziranu baštinu
Premda zatvorena za korisnike s ciljem što učinkovitije primjene mjera za suzbijanje širenja bolesti COVID-19, Nacionalna i sveučilišna knjižnica u Zagrebu pruža svojim korisnicima i svim zainteresiranima za vrijednu baštinu koja se čuva u njezinim zbirkama, kao i u ostalim hrvatskim baštinskim ustanovama, mogućnost razgledavanja izložbi u mrežnom okruženju, preko portala Knjižnice Virtualne izložbe.
Javni poziv učiteljima i učiteljicama razredne nastave s područja Grada Zagreba za uključivanje u realizaciju nastave na daljinu putem programa Škola na Trećem
Pozivaju se učiteljice i učitelji koji bi htjeli sudjelovati u izvođenju nastave na daljinu za niže razrede osnovne škole putem programa HRT-a da svoj interes iskažu slanjem kratke prijave (do jedne kartice teksta) u kojoj iskazuju svoje iskustvo i motivaciju.
Nastava na daljinu potiče kritičko i kreativno razmišljanje (o turizmu)
Učenici Ekonomsko-birotehničke škole (smjer Hotelijersko-turistički tehničar) u Slavonskome Brodu i njihova profesorica Ivana Opačak polako prevladavaju izazove nastave na daljinu i postaju svjesni njezinih blagodati. Tijekom 4 sata nastave engleskoga jezika uspješno su ovladali novim digitalnim alatima (Padlet, Genial.ly, Tricider) koji će im koristiti u procesu komunikacije i suradničkoga učenja, ali i diseminacije rezultata i vrednovanja ishoda učenja. U okviru 10. nastavne cjeline “True Art“ obradili su nastavnu jedinicu “Tourism in Dubrovnik“ nakon koje će uslijediti usvajanje vještine uspješnoga prezentiranja i predstavljanje lokalnih znamenitosti po izboru učenika.
Virtualni posjet Muzeju grada Zagreba
Posjetite li mrežnu stranicu Muzeja grada Zagreba, Muzejom možete virtualno prošetati, možete pogledati devet ranije realiziranih izložbi te razgledati on-line muzejske zbirke.
Objava drugog dijela rezultata OECD-ova istraživanja TALIS 2018
U ponedjeljak 23. ožujka 2020. godine, objavljen je drugi dio rezultata međunarodnog istraživanja TALIS.
Nastava biologije na daljinu i usvajanje nastavnih sadržaja kroz didaktički izrađene module – primjeri iz prakse
Ovih dana svjedoci smo tome da u današnjem svijetu nepredvidljivih okolnosti moramo brzo reagirati na novonastalu situaciju, prilagoditi se u skladu s mogućnostima i u što kraćem mogućem roku osmisliti nove načine i modele komunikacije pomoću kojih ćemo omogućiti učenicima da usvoje nastavni sadržaj putem nastave na daljinu.
Obavijest nakladnicima
Sukladno Odluci o privremenoj organizaciji rada – Epidemija COVID-19 Nacionalne i sveučilišne knjižnice u Zagrebu od 19. ožujka 2020., zaposlenici Odjela Bibliografsko središte, Ureda za izradu CIP zapisa, Ureda za ISBN, ISSN i ISMN te Ureda za DOI svoje poslove obavljaju od kuće te uredi nisu telefonski dostupni.
Frazemi – nastava na daljinu
Učenici Osnovne škole Ivana Lovrića prvi su tjedan nastave na daljinu na satovima Hrvatskoga jezika učili o frazemima – izrazima prenesenoga značenja. Odgojno-obrazovni ishodi koje su učenici trebali ostvariti su:
prepoznati frazeme u govoru i pismu
uočiti i dati objašnjenje za preneseno značenje frazema
razlikovati frazeme kao samostalne rečenice od frazema koji su dio rečenice
samostalno rabiti frazeme.