U četvrtak 23. travnja 2020. godine održat će se deveta Noć knjige, manifestacija kojom se nastoji dati kreativan poticaj čitanju, promidžbi knjige te razgovoru o njezinu položaju i vrijednosti u suvremenome društvu. Povod za to pružaju Svjetski dan knjige i autorskih prava (23. travnja) te Dan hrvatske knjige (22. travnja).
Slovensko Erasmus+ iskustvo učenika zagrebačke Industrijske strojarske škole
Učenici Industrijske strojarske škole (ISŠ) u zanimanju CNC operater Patrik Rašić, Ivan Sakoman, Dino Hodžić, Petar Periša, Leon Pajurin i Patrik Tepavac sretno su, u nedjelju 16. veljače 2020. godine, doputovali u Sloveniju. Učenici su tako, u pratnji nastavnika ISŠ-a Mate Sabola, započeli i uspješno proveli svoju dvotjednu Erasmus+ mobilnost u okviru projekta COmpetitive VET for learners and teachers II, COVET II.
Utjecaj medija na svakodnevni život na primjeru izvještavanja o koronavirusu
Aktualna tema u Hrvatskoj i svijetu već je tjednima koronavirus o kojem se svakodnevno izvještava u svim medijima. Mediji često pristupaju temi neobjekitvno i senzacionalistički čime stvaraju strah u javnosti. Pročitavši članak koji analizira svjetske medijske natpise koji utječu na širenje panike, odlučila sam temu povezati s nastavom Hrvatskoga jezika u prvim razredima VII. gimnazije. Sat se temeljio na čitanju s razumijevanjem i kritičkom promišljanju o aktualnoj temi. Cilj sata bio je uočiti utjecaj medija na aktualnom primjeru te uvježbavati strategije čitanja na novinskom tekstu.
Kemija u 2.razredu
Učenici 2. a razreda OŠ “Retfala” u Osijeku povodom Znanstvenog dana pozvali su osmaše Dodatne nastave iz kemije u naš razred. Mladi su kemičari učenike upoznali s osnovnim pravilima sigurnog ponašanja prilikom izvođenja pokusa, osnovnim kemijskim priborom te razvijanju soposobnosti opažanja i zaključivanja.
eTwinning projekti u nastavi
Budući da Trgovačka i komercijalna škola “Davor Milas'' iz Osijeka nosi status eTwinning škole i da se sve više odgojno-obrazovnih djelatnika uključuje u eTwinning platformu, slijedi nekoliko prijedloga koordinatorice projekata prof. Marinele Boras na koji način nastavnici mogu koristiti eTwinning platformu, kao i digitalne medije kako bi nastavu približili učenicima 21. stoljeća.
Što je to mentalnozdravstvena pismenost i kako nam ona može pomoći u očuvanju mentalnoga zdravlja?
Mentalno se zdravlje shvaća kao blagostanje u kojem svaki pojedinac ostvaruje svoj puni potencijal, uspješno se nosi sa svakodnevnim stresnim situacijama te može produktivno učiti i raditi te doprinositi svojoj zajednici (u obitelji, u školi, na radnome mjestu, u zajednici gdje živi i dr.). To je mnogo više od odsustva bolesti i poremećaja.
Predstavljen „Pravilnik za opis i pristup građi u knjižnicama, arhivima i muzejima“
U prostoru Digitalnoga laboratorija Nacionalne i sveučilišne knjižnice u Zagrebu 27. veljače 2020. godine članovima Stručnoga vijeća sveučilišnih matičnih knjižnica, Stručnoga vijeća županijskih matičnih knjižnica i Središnjega stručnog vijeća matičnih knjižnica predstavljen je Pravilnik za opis i pristup građi u knjižnicama, arhivima i muzejima.
Radionice o prevenciji poremećaja glasa kod odgojitelja, nastavnika i profesora
U petak 27. ožujka i 8. svibnja 2020. godine, od 14 do 19 sati u dvorani Plitvice u Centru za rehabilitaciju Edukacijsko rehabilitacijskog fakulteta u Zagrebu, održat će se jednodnevne radionice u sklopu projekta Zdrav glas.
Projekt Zdrava hrana
Učenici četvrtog razreda Osnovne škole Ante Curać Pinjac iz Žrnova sa svojom učiteljicom i pripravnicom organizirali su projektni dan na temu zdrave i odgovorne prehrane.
Uživo s pjesnicima
Pjesnici Jure Kaštelan, Drago Ivanišević, Nikola Miličević i Josip Pupačić virtuozi su istoga prostora u istome vremenu: Kaštelan (Zakučac,1919) (dalje JK), Ivanišević (rođen u Trstu od roditelja iz Sumpetra – Krila Jesenice, 1907) (dalje DI), Miličević / Milićević (Zvečanje, 1922) (dalje NM) i Pupačić (Slime, 1928) (dalje JP).
Budući da je riječ o našim zavičajnim pjesnicima čiji je životni prostor i poetski jezik blizak učenicima, došlo je do pokretanja ideje o učenju i jačanju kompetencija u živomu prostoru, točnije prostoru Poljičke Republike.