prodaja@stozacibrid.com hr@hardtechnique.com vjeko.kovacicek@coolintunit.com info@tehnikhard.net mail@coolintunit.com webmaster@stozacibrid.com admin@hardtechnique.com tehnikhard.net web.stozacibrid.com www.coolintunit.com
Sve novosti test
Odgoj i obrazovanje u eri digitalnih kultura

Odgoj i obrazovanje u eri digitalnih kultura

Krajem dvadesetog stoljeća, dok su računala polako pronalazila puteve iz garaža i istraživačkih instituta prema odgojno-obrazovnim institucijama, učitelji i nastavnici započeli su istraživati različite načine za razumijevanje složenih odnosa između informacijskih tehnologija, odgoja i obrazovanja. Stručnjacima iz područja pedagogije, didaktike i metodike odmah je bilo jasno da su računala mnogo više od pukih alata – međutim, razvoj teorijske perspektive za izučavanje njihove uloge u odgoju i obrazovanju pokazao se kao poprilično tvrd orah.

Odgoj i obrazovanje u eri digitalnih kultura

ACES nagradio orehovečki projekt u kategoriji inovativnog učenja

“I tvoj glas može biti dio rješenja” projekt OŠ Sveti Petar Orehovec i partnerske škole “Ivo Andrić” iz Pranjana u Srbiji dobitnik je nagrade Akademije srednjoeuropskih škola (ACES), koja okuplja škole iz 15 zemalja. Partnerske škole dobile su nagradu u kategoriji inovativnog učenja, a nagrada im je dodijeljena na završnoj konferenciji  ACES-a u Senecu (Slovačka) održanoj od 31.5. do 3. 6. 2016.

Odgoj i obrazovanje u eri digitalnih kultura

Trnovčanci u OŠ Franje Goloba Prevalje

Kako mnoge analize pokazuju kako su čitateljske navike među školskom djecom poražavajuće nama knjižničarima posao je približiti knjigu i ljepotu pisane riječi te poboljšali njihove čitalačke kompetencije mi, knjižničari  provodimo razne projekte za promociju i poticanje čitanja. Jedan od takvih projekata Čitanje ne poznaje granice započet je 2013. suradnjom OŠ Budaševo-Topolovac-Gušće i OŠ bratov Polančičev Maribor. Riječ je o međunarodnom projektu Čitanje ne poznaje granice / Branje ne pozna meja. 

Odgoj i obrazovanje u eri digitalnih kultura

Benchmarking u finskim školama

Globalno poznata Finska po PISA rezultatima svojih učenika ističe se kao dobar primjer reforme škole. Finska ima konkurentno gospodarstvo, nisku razinu korupcije, visoku kvalitetu života, besplatno obrazovanje za sve, jednake mogućnosti za sve uz životni stil koji podupire održivi razvoj i ravnopravnost spolova. Ovaj uspjeh temelji se na jedinstvenom putu izgradnje kvalitetnog obrazovnog javnog sustava.

Ono čime se nastavnici u Finskoj najviše ponose nisu tabelarni prikazi uspjeha njihovih učenika nego činjenica da porezni obveznici vjeruju javno financiranom obrazovnom sustavu te ga smatraju najznačajnijim uspjehom od osamostaljenja 1917. g. Obrazovanje u finskim školama je besplatno za sve kao i studiranje na sveučilištima i veleučilištima, svi imaju jednake mogućnosti za nastavak školovanja koji uspješno završe višu srednju školu ili višu strukovnu školu. Trenutno se uvode novi poticaji za studente koji diplomiraju u roku.

Odgoj i obrazovanje u eri digitalnih kultura

Erasmus + projekt: Vrijednosti, bit aktivnog građanina

Osnovna škola Otona Ivekovića sudjeluje u međunarodnom Erasmus + projektu „VEAC: Values, the Essence of an Active Citizen“ koji se bavi promišljanjem vrijednosti kao temelja života pa i školovanja. Projekt će trajati dvije školske godine, a započeo je ujesen 2015. Sudionici su  škole iz Estonije, Italije, Norveške, Poljske, Portugala, Turske i  naša škola.

Odgoj i obrazovanje u eri digitalnih kultura

Refleksija – moćno oružje suvremenog obrazovanja (prvi dio)

Refleksija je okosnica suvremenog obrazovanja, rada s učenicima, ali i osvrtanje na sam rad nastavnika. Sama je po sebi vrlo moćna strategija koja činjenice stavlja u jasnu perspektivu i daje mogućnost uvida u realnost današnjeg obrazovanja, ali i načina na koji će se učenici poučavati te proširiti stečeno znanje različitim sadržajima u procesu obrazovanja. 

Odgoj i obrazovanje u eri digitalnih kultura

Što nam je e-Dnevnik donio, a što odnio?

Razvoj tehnologije uvjetuje ubrzan napredak svekolikih grana ljudske djelatnosti i života pa tako i školstva i školskog sustava. e-Dnevnik samo je jedan od mnogih primjera međusobne interakcije tehnologije i obrazovanja. Gimnazija Vukovar drugu je godinu u sustavu e-Dnevnika. e-Dnevnik je online aplikacija za vođenje razredne knjige u elektroničkom obliku koja sadrži sve funkcionalnosti postojeće razredne knjige, uz dodatne mogućnosti koje omogućava uporaba informacijsko-komunikacijskih tehnologija (IKT). Prve godine u sustav e-Dnevnika stupila je nastava na hrvatskom jeziku i latiničnom pismu, dok se od ove školske godine i nastava na srpskom jeziku i ćiriličnom pismu odvija putem e-Dnevnik aplikacije. S obzirom da CARNet kontinuirano radi na dogradnji sustava, svjedoci smo neprestanih poboljšanja i implementacije sve kvalitetnijih rješenja za tekuću problematiku s kojom se svakodnevno susrećemo.

Odgoj i obrazovanje u eri digitalnih kultura

Get on your bikes, Europe`s back in business u Teramu

Vožnjom bicikla po ulicama Rima završio je peti susret projektnih timova Erasmus+ projekta „Get on your bikes, Europe`s back in business!“. Učenici iz Latvije, Češke, Poljske, Njemačke, Slovenije i Hrvatske zajedno sa svojim domaćinima, učenicima škole „Il Poppo Rozi“ iz Terama gdje smo proveli 5 dana (od 23.svibnja do 27. svibnja 2016. godine) u aktivnostima projekta, istraživali su biciklističku infrastrukturu u Rimu, saznali brojne aktivnosti od biciklističke udruge i u okviru biciklističke ture obišli sve poznate znamenitosti u gradu. Ubacili smo i novčić u Fontanu di Trevi za uspješno provođenje projekta.

 

Odgoj i obrazovanje u eri digitalnih kultura

Stručno usavršavanje o primjeni metode coachinga u obrazovanju

Riječ je o projektu u okviru programa ERASMUS+ pod nazivom “Projekti mobilnosti u području općeg obrazovanja i obrazovanja odraslih“. Ključna aktivnost 1 namijenjena je  ostvarivanju mobilnosti zaposlenika  odgojno-obrazovnih ustanova u svrhu usavršavanja znanja, vještina i kompetencija  potrebnih za obavljanje posla u svojim matičnim ustanovama.  Odabrali smo aktivnost pod nazivom „Osposobljavanje osoblja“  koja može trajati od dva dana do dva mjeseca, konkretnije „sudjelovanje u strukturiranim tečajevima i ostalim oblicima osposobljavanja u inozemstvu“.

Ivana Čale, profesorica mentorica engleskog jezika, voditeljica i koordinatorica  projekta osmislila je idejni prijedlog pod nazivom „Creative and interactive teaching“.  U samoj prijavi projekta navela je  glavne poteškoće OŠ Žitnjak s kojima se susrećemo, a to su: niska motivacija učenika za učenje, slaba akademska  postignuća, rano napuštanje školovanja, često  nasilno ponašanje učenika. Budući da smo svjesni svoje odgovornosti kao nastavnika i važnosti cjeloživotnog učenja, stručnog usavršavanja i moderniziranja nastave spremno smo krenuli u projekt „Creative and interactive teaching“. Teme projekta, kao što se može zaključiti iz naslova,  povezane su sa kreativnim metodama poučavanja i upotrebom modernih tehnologija u nastavi.

Prema detaljnim uputama Agencije za mobilnost i projekte Europske unije (AMPEU) na stranicama www.schooleducationgateway.eu odabrala sam tečaj pod nazivom „Vitamin C Boosts Education! Coaching-The nonformal education method to bring out the best from your learners“. Moje stručno usavršavanje održavalo se na Malti, od 27. 09. do 05. 10. 2015. godine u organizaciji institucije “DOMINOU ASSOCIATION” iz Rumunjske. Riječ je o 54 sata stručnog usavršavanja.