U organizaciji Agencije za mobilnost i programe Europske unije od 9. do 10. lipnja 2016. godine održan je Dunavski kontaktni seminar u Linzu u Austriji s temom „Learning, teaching, exchanging – school cooperations in the Danube Region“. Na seminaru je sudjelovala i učiteljica informatike iz Osnovne škole “Ljudevit Gaj” Mihovljan, Slađana Benkus.
Edukativna radionica u Gimnaziji Vukovar „Tehnologija budućnosti za školu budućnosti“
U Gimnaziji Vukovar 10.06.2016. godine održana je radionica u sklopu projekta „Tehnologija budućnosti za školu budućnosti“. Cilj radionice bio je predstaviti rezultate projekta te prezentirati zanimljive primjere kako pomoću informacijsko komunikacijske tehnologije (IKT) možemo unaprijediti kvalitetu nastave.
Odgoj i obrazovanje u eri digitalnih kultura
Krajem dvadesetog stoljeća, dok su računala polako pronalazila puteve iz garaža i istraživačkih instituta prema odgojno-obrazovnim institucijama, učitelji i nastavnici započeli su istraživati različite načine za razumijevanje složenih odnosa između informacijskih tehnologija, odgoja i obrazovanja. Stručnjacima iz područja pedagogije, didaktike i metodike odmah je bilo jasno da su računala mnogo više od pukih alata – međutim, razvoj teorijske perspektive za izučavanje njihove uloge u odgoju i obrazovanju pokazao se kao poprilično tvrd orah.
ACES nagradio orehovečki projekt u kategoriji inovativnog učenja
“I tvoj glas može biti dio rješenja” projekt OŠ Sveti Petar Orehovec i partnerske škole “Ivo Andrić” iz Pranjana u Srbiji dobitnik je nagrade Akademije srednjoeuropskih škola (ACES), koja okuplja škole iz 15 zemalja. Partnerske škole dobile su nagradu u kategoriji inovativnog učenja, a nagrada im je dodijeljena na završnoj konferenciji ACES-a u Senecu (Slovačka) održanoj od 31.5. do 3. 6. 2016.
Trnovčanci u OŠ Franje Goloba Prevalje
Kako mnoge analize pokazuju kako su čitateljske navike među školskom djecom poražavajuće nama knjižničarima posao je približiti knjigu i ljepotu pisane riječi te poboljšali njihove čitalačke kompetencije mi, knjižničari provodimo razne projekte za promociju i poticanje čitanja. Jedan od takvih projekata Čitanje ne poznaje granice započet je 2013. suradnjom OŠ Budaševo-Topolovac-Gušće i OŠ bratov Polančičev Maribor. Riječ je o međunarodnom projektu Čitanje ne poznaje granice / Branje ne pozna meja.
Benchmarking u finskim školama
Globalno poznata Finska po PISA rezultatima svojih učenika ističe se kao dobar primjer reforme škole. Finska ima konkurentno gospodarstvo, nisku razinu korupcije, visoku kvalitetu života, besplatno obrazovanje za sve, jednake mogućnosti za sve uz životni stil koji podupire održivi razvoj i ravnopravnost spolova. Ovaj uspjeh temelji se na jedinstvenom putu izgradnje kvalitetnog obrazovnog javnog sustava.
Ono čime se nastavnici u Finskoj najviše ponose nisu tabelarni prikazi uspjeha njihovih učenika nego činjenica da porezni obveznici vjeruju javno financiranom obrazovnom sustavu te ga smatraju najznačajnijim uspjehom od osamostaljenja 1917. g. Obrazovanje u finskim školama je besplatno za sve kao i studiranje na sveučilištima i veleučilištima, svi imaju jednake mogućnosti za nastavak školovanja koji uspješno završe višu srednju školu ili višu strukovnu školu. Trenutno se uvode novi poticaji za studente koji diplomiraju u roku.
Erasmus + projekt: Vrijednosti, bit aktivnog građanina
Osnovna škola Otona Ivekovića sudjeluje u međunarodnom Erasmus + projektu „VEAC: Values, the Essence of an Active Citizen“ koji se bavi promišljanjem vrijednosti kao temelja života pa i školovanja. Projekt će trajati dvije školske godine, a započeo je ujesen 2015. Sudionici su škole iz Estonije, Italije, Norveške, Poljske, Portugala, Turske i naša škola.
Internacionalizacija Obrtničke škole kroz Erasmus+ projekte
Obrtnička škola u Splitu upravo završava Erasmus+ KA1 projekt pod nazivom Internacionalizacija i modernizacija škole i uspješno je započela Erasmus+KA2 projekt strateškog partnerstva među školama pod nazivom EUse your brain – Challenge your talent for science.
Refleksija – moćno oružje suvremenog obrazovanja (prvi dio)
Refleksija je okosnica suvremenog obrazovanja, rada s učenicima, ali i osvrtanje na sam rad nastavnika. Sama je po sebi vrlo moćna strategija koja činjenice stavlja u jasnu perspektivu i daje mogućnost uvida u realnost današnjeg obrazovanja, ali i načina na koji će se učenici poučavati te proširiti stečeno znanje različitim sadržajima u procesu obrazovanja.
Što nam je e-Dnevnik donio, a što odnio?
Razvoj tehnologije uvjetuje ubrzan napredak svekolikih grana ljudske djelatnosti i života pa tako i školstva i školskog sustava. e-Dnevnik samo je jedan od mnogih primjera međusobne interakcije tehnologije i obrazovanja. Gimnazija Vukovar drugu je godinu u sustavu e-Dnevnika. e-Dnevnik je online aplikacija za vođenje razredne knjige u elektroničkom obliku koja sadrži sve funkcionalnosti postojeće razredne knjige, uz dodatne mogućnosti koje omogućava uporaba informacijsko-komunikacijskih tehnologija (IKT). Prve godine u sustav e-Dnevnika stupila je nastava na hrvatskom jeziku i latiničnom pismu, dok se od ove školske godine i nastava na srpskom jeziku i ćiriličnom pismu odvija putem e-Dnevnik aplikacije. S obzirom da CARNet kontinuirano radi na dogradnji sustava, svjedoci smo neprestanih poboljšanja i implementacije sve kvalitetnijih rješenja za tekuću problematiku s kojom se svakodnevno susrećemo.