prodaja@stozacibrid.com hr@hardtechnique.com vjeko.kovacicek@coolintunit.com info@tehnikhard.net mail@coolintunit.com webmaster@stozacibrid.com admin@hardtechnique.com tehnikhard.net web.stozacibrid.com www.coolintunit.com
Sve novosti test
I slijepa djeca mogu učiti matematiku

I slijepa djeca mogu učiti matematiku

Susan Osterhaus, vodeća svjetska stručnjakinja u radu na matematici sa slijepom i slabovidnom djecom podijelit će ove srijede na Novom kampusu Sveučilišta u Zadru svoja znanja sa studentima Odjela za izobrazbu učitelja i odgojitelja, ali i svim drugim zainteresiranim stručnjacima ili roditeljima.

I slijepa djeca mogu učiti matematiku

Mikroorganizmi

Mikroorganizmi su oblik života koji je obično previše sitan da bi ga ljudsko oko moglo vidjeti. Najpoznatiji mikroorganizmi su praživotinje, bakterije i virusi. Neki mikroorganizmi su štetni, ali mnogi su i korisni. Bez mikroorganizama život kakav poznajemo ne bi mogao postojati.

I slijepa djeca mogu učiti matematiku

Onečišćenje slatkih voda

Govorimo li o onečišćenju slatkih voda mislimo na onečišćenu vodu kanala, potoka i rijeka, nizvodno sve do područja miješanja sa slanim vodama. Često su onečišćene i zatvorene slatkovodne površine: bare, jezera, pa čak i ljudske tvorevine kao što su velika spremišta vode. Onečišćenje slatkih voda uglavnom nije lako uočiti jer je većina zagađivača otopljena u vodi.

I slijepa djeca mogu učiti matematiku

Priča o vitaminima – Vitamin C

Da nam tijekom kišnih jesenskih i hladnih zimskih dana virusi i bakterije ne izazivaju stalne nelagode, prehlade i ozbiljne bolesti pobrinuo se mađarski fiziolog Albert Szent-Györgyi (1893.-1986.) koji je otkrio vitamin C i za taj briljantni prinos očuvanju našega zdravlja 1937. godine dobio Nobelovu nagradu.

I slijepa djeca mogu učiti matematiku

Kako leti zračni brod?

Zračni brod je posebna vrsta zrakoplova koji se održava u zraku zbog aerostatičkog uzgona. Lakši je od zraka za razliku od drugih zrakoplova koji su teži od zraka i u zraku se održavaju na drugi način, uzgonom na krila. Za razliku od balona i mongolfijera, vretenasti oblik zračnih brodova omogućuje im da u letu iskoriste i aerodinamičko načelo uzgona, koji nastaje zbog činjenice da zrak struji brže iznad, nego ispod predmeta koji je u pokretu u zraku.

I slijepa djeca mogu učiti matematiku

Oko, uho, nos

Oči stvaraju osjetilo vida. One primaju zrake svjetlosti, sabiru ih i tako stvaraju sliku, pa tu sliku zatim pretvaraju u struju milijardi živčanih impulsa koji putuju u mozak. Te impulse zatim interpretiraju različiti dijelovi mozga, ali se oni napokon opet udružuju i stvaraju detaljnu, trodimenzionalnu sliku u boji – ono što napokon „vidimo“.

I slijepa djeca mogu učiti matematiku

Kako je nastao suvremeni ples i balet?

Balet je kombinacija glazbe, plesa i pantomime s propisanim koracima i tehnikama. Iz njega se kao slobodniji i prirodniji oblik razvio suvremeni ples. U baletu postoji 5 osnovnih položaja ruku i 5 položaja stopala, dok kod suvremenog plesa postoji bezbroj položaja ruku i stopala. Potkraj 19. stoljeća Isadora Duncan i Loie Fuller osjetile su da su baletni pokreti neprirodni pa su razvile nov, slobodniji stil.

I slijepa djeca mogu učiti matematiku

Kip Krista Otkupitelja i Cueva de las Manos – “Špilja dlanova”

Novu poučnu potragu za znamenitostima izrađenim ljudskom rukom na području Južne Amerike nastavljamo u Brazilu i Argentini. Prva od dvije znamenitosti koju ćemo u ovom članku predstaviti je zadivljujući kip Krista Otkupitelja koji bdije iznad brazilskog grada Rio de Janeira. Nakon Brazila selimo se u Argentinu gdje ćemo se upoznati sa špiljom po španjolskom nazivu „Cueva de las Manos“, čije ime otkriva da se u njoj nalazi mnoštvo otisnutih ljudskih dlanova iz pretpovijesnih vremena. Pozivamo vas da nam se pridružite na još jednoj šetnji širom svijeta!

I slijepa djeca mogu učiti matematiku

Pažnja i poremećaj pažnje

Pažnja se može definirati kao sposobnost usmjeravanja mentalne aktivnosti na bitnu informaciju te istovremenog isključivanja manje značajnih misli i osjeta. U samoj srži pažnje nalazi se sposobnost koncentracije. Pažnja i koncentracija u velikoj mjeri ovise i o nekim biološko-fiziološkim karakteristikama organizma (npr. o funkcioniranju središnjeg živčanog sustava, poglavito mozga, te o temperamentu osobe). Kod odraslih i kod djece, pažnja, budnost i koncentracija utječu na percepciju svijeta, te predstavljaju središnju ulogu u tome koje će podatke naš um dobiti, a koje neće.