prodaja@stozacibrid.com hr@hardtechnique.com vjeko.kovacicek@coolintunit.com info@tehnikhard.net mail@coolintunit.com webmaster@stozacibrid.com admin@hardtechnique.com tehnikhard.net web.stozacibrid.com www.coolintunit.com

Svijet glazbe u učionici

Učenici 2. razreda  OŠ Bakar upoznali su se s likom i djelom poznatog talijanskog skladatelja i violinista Antonia Vivaldija koji je svojom energijom i strašću inspirirao mnoge mlađe skladatelje. Slušajući stavak Zima učenici su bojama i crtežom određivali glazbeno-izražajne sastavnice jer zima je nepresušan izvor zanimljivih motiva koji bude kreativnost.

Jezik glazbe osebujan je govor glazbenih tonova i ima smirujući učinak na ljudski um i tijelo. Slušajući glazbu otkriva se poseban svijet. Glazba pokreće maštu i stvara želju za češćim slušanjem. Na satu glazbene kulture učenici 2. razreda  OŠ Bakar upoznali su se s likom i djelom poznatog talijanskog skladatelja i violinista Antonia Vivaldija koji je svojom energijom i strašću inspirirao mnoge mlađe skladatelje.

Rodio se 4. ožujka 1678. godine u Veneciji. Uz očevu pomoć upoznao je brojne glazbenike i skladatelje. Otac ga je naučio svirati violinu. Utjehu zbog svojih zdravstvenih tegoba tražio je u vjeri, pa se zaredio za svećenika, ali zbog zdravstvenih problema nije mogao služiti svete mise pa je napustio svećenički red. Radio je kao učitelj i glazbeni redatelj. Pisao je opere, arije, sonate, kantate i druga instrumentalna djela. Stvarao je i sakralnu glazbu. Kroz mnoga svoja djela pokazao je ljubav i svoje znanje prema glazbi. Dvadesete godine 18. stoljeća bile su njegove najsjajnije godine kada je skladao svoja najveća djela i napravio najveće korake u svojoj glazbenoj karijeri. Nizao je uspjehe i padove kao i svaki skladatelj. Njegova karijera počela je polako blijedjeti. Umro je u Beču 28. srpnja 1741. godine u siromaštvu.

Proučavajući život i djela poznatog baroknog skladatelja učenici su saznali da je njegovo najpoznatije četverodijelno remek-djelo Četiri godišnja doba napisano 1723. godine. Ciklus je to četiri koncerta za violinu i orkestar u kojem je Vivaldi zvukom pokušao opisati ljepote svakog godišnjeg doba i stvoriti ugođaj svakog od njih.

U skladu s trenutnim godišnjim dobom učenici su poslušali Vivaldijevu Zimu, te su se dobro zabavili i puno naučili. Kroz razgovor učenici su iskazali da ih zima raduje, a najviše ih snjegović i hladno vrijeme vežu uz osjećaje zime. Slušajući stavak Zima učenici su bojama i crtežom određivali glazbeno-izražajne sastavnice. Crtanje, slikanje ili modeliranje nakon slušanja glazbe pojavljuje se kao izrazito zanimljiv oblik rada. Bio je to za učenike poseban doživljaj, jer je zima nepresušan izvor zanimljivih motiva koji bude kreativnost. U kišnom i izrazito hladnom zimskom danu s Vivaldijevom Zimom u pozadini tijekom igre u skupini se svakako mogla osjetiti ugodna radna atmosfera.

Glazba je izrazito važna za kvalitetan, skladan i cjelovit razvoj svakog pojedinca. Pozitivno utječe na djetetove umne i fizičke sposobnosti i omogućuje razvoj estetskog odnosa prema glazbi i umjetnosti općenito. Da bi dijete glazbu moglo doživjeti potrebno je aktivno slušanje. Stoga ćemo proljeće pozdraviti sličnim aktivnostima, uz Vivaldija i njegovo Proljeće, jer glazba je zvonka radost.

Alma Hess