Ovaj dokument Ujedinjenih naroda sadrži univerzalne standarde koje države moraju jamčiti svakom djetetu. Konvenciju je tada potpisalo 196 zemalja. Bio je to najbrže i najšire prihvaćen sporazum na području međunarodnih ljudskih prava u povijesti. Dječja prava su prava kojima se štite svi mlađi od 18 godina. Odnose se na ono što svako dijete treba imati ili smije učiniti. Svako dijete ima pravo na život u miru, na obrazovanje, zdravstvenu skrb, hranu, igru, zaštitu i još mnogo toga. Dječja prava svakom djetetu trebaju osigurati mogućnost da dosegne najviše što može. Sva su prava povezana i jednako važna. Osim što nam prava pripadaju jer smo se s njima rodili, jednako je važno da poštujemo i tuđa prava.
Svijet je dao obećanje da će svoj djeci biti osigurana jednaka prava te da će učiniti sve kako bi se zaštitila i osigurala njihova prava na život u miru, razvoj, učenje i razvijanje do punih potencijala, bez diskriminacije. Nažalost još uvijek živimo u svijetu u kojem sva djeca nemaju mnoga od prava navedenih u Konvenciji.
Važno je omogućiti djeci znanja o pravima i obavezama koja imaju kako bi i oni pomogli u ostvarivanju ljepšeg, pravednijeg i sretnijeg života kako djece tako i odraslih. To je bio i jedan od razloga za provođenje raznih aktivnosti u školi svih ovih godina pa tako i ove školske godine. Učenici su s razrednicima ovisno o dobi, proučavali prava koja jamči Konvencija, analizirali njihovu primjenu u svakodnevnom životu, predlagali rješenja za bolju primjenu, istraživali kako se prava djece provode diljem svijeta. Središnji događaj svih aktivnosti zbio se u 4. a razredu.
17. studenoga u 4. a razredu održana je vrlo poticajna radionica o Dječjim pravima. Radionicu je održala Jasenka Borovčak i iz Društva “Naša djeca“” Zabok u sklopu DND-ovskog projekta “Odrasli čujte naš glas, dječja su prava bitna za nas!” čiji je cilj promocija dječjih prava i aktivne dječje participacije u zajednici.
Važna je edukacija i djece i odraslih o poznavanju i poštivanju dječjih prava i aktivnog dječjeg sudjelovanja u lokalnoj zajednici. Djeca imaju pravo izraziti svoje mišljenje o svim pitanjima koja ih se tiču, imaju pravo biti saslušana i uvažena te pokretati inicijative, akcije i projekte za poboljšanje života djece u svojoj općini ili gradu, a u suradnji s defektologinjom Martom Kokolić, vjeroučiteljicom Maricom Celjak i učiteljem Ivanom Biljanom.
Radionica je provedena tijekom nastave Katoličkog vjeronauka kao dio teme “Budi istinit u riječi i djelu” i u skladu s međupredmetnim temama: Građanski odgoj i obrazovanje: goo A.2.2. Aktivno zastupa ljudska prava, goo C.2.1. Sudjeluje u unaprjeđenju života i rada škole, goo C.2.2. Promiče solidarnost u školi, Osobni i socijalni razvoj osr A2.1 Razvija sliku o sebi, osr A.2.3. Razvija osobne potencijale, osr C.2.2 Prihvaća i obrazlaže važnost društvenih normi i pravila, osr C.3.3.Aktivno sudjeluje i pridonosi školi i lokalnoj zajednici, B.2.2.C. Uspoređuje i podržava različitost, Učiti kao učiti, uku A.2.3. Učenik se koristi kreativnošću za oblikovanje svojih ideja i pristupa rješavanju problema. U prilogu su fotografije koje tek djelomice pokazuju aktivnost učenika i njihovu zainteresiranost za temu. A tu je i pjesma koju su naučili od prijatelja Zabočkih mališana.