prodaja@stozacibrid.com hr@hardtechnique.com vjeko.kovacicek@coolintunit.com info@tehnikhard.net mail@coolintunit.com webmaster@stozacibrid.com admin@hardtechnique.com tehnikhard.net web.stozacibrid.com www.coolintunit.com

Svjetski dan glazbe u kabinetu kompjutorske daktilografije

FÊTE DE LA MUSIQUE  U KABINETU KOMPJUTORSKE DAKTILOGRAFIJE

Dana 4. lipnja 2014. godine u kabinetu kompjutorske daktilografije Ekonomske i birotehničke škole Bjelovar, održana je suradnička nastava francuskog jezika profesorice Željkice Crnković i profesorice kompjutorske daktilografije Aleksandre Hohnjec sa grupom B razrednog odjela 1.d.
Učenice su dobile različite pjesme napisane na francuskom jeziku i njihov zadatak je bio prepisati ih u skladu s pravilima kompjutorske daktilografije točno i brzo na računalu. Pri tome su se susrele sa pisanjem tipičnih jezičnih sadržaja (fonetika, članovi i sl.).

U mnogim zemljama svijeta, 21. lipnja obilježava se kao Svjetski dan glazbe, odnosno Fete de la Musique. Toga dana glazbenici, amateri, ali profesionalci, besplatno nastupaju na javnim gradskim površinama podsjećajući na važnost glazbe u svakodnevnome životu. Od 2005. godine manifestacija je – uz slogan „faites de la musique“ (stvarajmo glazbu) – međunarodnog karaktera, pa se diljem svijeta u više od sto zemalja (uključujući i Hrvatsku) organiziraju okupljanja brojnih glazbenika i jednaka se pažnja posvećuje različitim vrstama glazbe. Organiziraju se besplatni koncerti i radionice s ciljem popularizacije glazbene kulture i sviranja instrumenata među mladima.

Oduševljenje je nastalo kad se učionicom kompjutorske daktilografije začula poznata glazba francuske pjevačice Isabelle Geffroy, poznatije kao Zaz, koja pjeva jazz i šansone te kombinira više srodnih žanrova porijeklom iz francuske gradske glazbe.

Uz poznate taktove opere Carmen francuskog skladatelja i pijanista Georgesa Bizeta, učenice su ostvarile korelaciju s nastavom geografije tako da su znale pronaći pokrajinu Champagne. Prisjećajući se romantičkog doba i glavnih obilježja tog razdoblja korelirali smo i s nastavom hrvatskog jezika a i  obilježili  139. godišnjicu smrti Bizeta koji je preminuo 3. lipnja 1875.

Kako bih uspostavila frankofoni ambijent i unijela još više elemenata francuske kulture u učionicu kompjutorske daktilografije, osmišljen je  „La France“ kutak koji će se postepeno obogaćivati novim elementima. Na velikom posteru učenica Karlu Žufiku bila je zadužena nacrtati Eiffelov toranj koji ove godine slavi 125. godinu svog postojanja. Profesorica Željkica Crnković dodijelila mu je naslov „Madame la Tour Eiffel Joyeux 125 ème anniversaire“, a učenici su oko njega napisali i umetnuli slike vezane za poznate osobe iz povijesti, književnosti, mode,umjetnosti, glazbe, zatim sireve, vina.

Učeniic su se prisjetili i Ivane Orleanske (fr. Jeanne d'Arc) koja je bila francuski vojskovođa i koja je postala najveća francuska nacionalna junakinja te je za vrijeme opsade Pariza ranjena a kasnije i spaljena na lomači i to dana 30. svibnja 1431. godine te je u školi na taj način obilježeno 583 godine od smrti žene legende.

Uz zvukove orkestralnog djela Bolèro poznatog francuskog skladatelja i pijanista iz perioda impresionizma, Maurice Ravela, kavicu i slatkiše francuskog podrijetla, učenici su „čavrljali“ o ljepotama prekrasne zemlje Francuske. Tako su se prisjetili Azurne obale, katedrale Notre Dame, Pigalle, Louvra, Trga Concorde, Elizejskih poljana, Panteona itd.  Kao drugih univerzalnih simbola te protagonistima bogate prošlosti te zemlje, prisjetili su se 14. srpnja 1789. godine, Charles de Gaullea, buržoazije, pokreta otpora, galskog pijetla, Napoleona, Sorbonne. Na taj način ostvarena je i korelaciju sa povijesti, biologijom (zdravlje i ishrana vezana uz autohtona vina i sireve), etikom (njegovanje kulture, razlike i sličnosti između hrvatske i francuske kulture i civilizacije), te glazbenom i likovnom kulturom iz osnovne škole.

Nije zaboravljen niti proces vrednovanja te su učenice predavanje ocijenile visokim ocjenama i istakle svoju motiviranost za francusku književnu baštinu, njegovanje lijepe riječi i razvijanje ljubavi prema glazbi te obogaćivanju saznanja o kulturnim vezama i njihovom širenju.

Zaključeno je da je na ovaj način korelacija francuskog jezika i kompjutorske daktilografije za učenice prije svega sredstvo komunikacije povezane sa zadovoljstvom i kreativnošću te da je uspješno predstavljen kaleidoskop francuskog stila u svoj njegovoj veličini i raznolikosti.