prodaja@stozacibrid.com hr@hardtechnique.com vjeko.kovacicek@coolintunit.com info@tehnikhard.net mail@coolintunit.com webmaster@stozacibrid.com admin@hardtechnique.com tehnikhard.net web.stozacibrid.com www.coolintunit.com

Svjetski dan poezije

Učenici osmih razreda OŠ “August Cesarec” iz Ivankova pjesničkim ostvarenjima obilježili su ovaj važan dan. Svjetski dan poezije obilježava se na prvi dan proljeća, a proglasio ga je UNESCO 21. ožujka 1999.

Svjedoci smo kako je interes za čitanje i pisanje poezije među učenicima sve slabiji. Interes za čitanje uopće opada svake godine, stoga ne čudi da je i poezija nezanimljiva današnjim učenicima. Nedostaje im koncentracije, pažnje i motivacije za posvećivanje vremena ljepoti pisanog izražavanja.

Utjecaj suvremenih tehnologija raste iz dana u dan nudeći nove i zanimljive digitalne sadržaje uz koje djeca i mladi provode većinu slobodnog vremena. Upravo iz tih razloga osmišljene su aktivnosti koje bi učenicima približile drugačije oblike učenja, otkrivanje vlastitih potencijala usmjerenih u nove oblike izražavanja i zabavljanja.

Tijekom veljače učenici su na različite inovativne i kreativne načine obrađivali nekoliko lirskih pjesma. Svaku obradu upotpunili su i njihovi pjesnički radovi. Motivaciji za rad posebno je pridonijela uvodna aktivnost, upoznavanje biografije pjesnika. Učenici često preskaču ovaj zadatak jer žele što prije pročitati pjesmu ili ulomak književnog teksta. No, zanimljive prezentacije o životu i radu pjesnika privukle su njihovu pažnju i pozitivno su utjecale su na njihov doživljaj pjesničkog djela. Aktivnosti kao što su čitanje najpoznatijih pjesama određenog pjesnika ili vizualizacija slušane lirske pjesme također su utjecale na povećanje njihove aktivnosti u radu.

Pisanje pjesme na zadanu temu postala je redovna zadaća i učenici su postajali sve bolji u iskazivanju misli i osjećaja. Učenici su odradili i mali istraživački zadatak. Trebali su pronaći i zapisati u čemu sve čitanje ili pisanje poezije može pomoći. Svoje rezultate prikazali su obliku umnih mapa koje su prezentirali jedni drugima.

Povodom Svjetskog dana poezije pisali su pjesme kojima su iskazali što za njih znači dolazak proljeća. Nastali su lirski zapisi njihovih razmišljanja o sreći, ljubavi, novim početcima, ali i o strahovima, neizvjesnosti i sl. Pjesme su prikazali u obliku prigodnih postera kojima su uredili razredni pano. Stihovi koji ih krase lajtmotivi su za moguće rasprave o onome što kod učenika izaziva nelagodu, strah ili radost i pozitivne misli.

Učenici su osvijestili ljepotu i važnost poezije u njihovom obrazovanju i životu uopće. Stekli su nova znanja i otkrili pjesnike u sebi. Zabavili su se, nasmijali, divili lijepim motivima i zvučnim rimama. Obogatili su svoju jezičnu kulturu i potaknuli zanimanje drugih učenika za poeziju.