prodaja@stozacibrid.com hr@hardtechnique.com vjeko.kovacicek@coolintunit.com info@tehnikhard.net mail@coolintunit.com webmaster@stozacibrid.com admin@hardtechnique.com tehnikhard.net web.stozacibrid.com www.coolintunit.com

Svjetski dan zaštite okoliša u Industrijsko-obrtničkoj školi Virovitica

Svjetski dan zaštite okoliša obilježava se svake godine 5. lipnja na godišnjicu održavanja Konferencije Ujedinjenih naroda u Stockholmu (1972.) posvećene okolišu, na kojoj je usvojen Program zaštite okoliša Ujedinjenih naroda (UNEP). Obilježavanjem Dana zaštite okoliša diljem svijeta nastoje se istaknuti glavni okolišni problemi i omogućiti svima da shvate svoju vlastitu ulogu i odgovornost u razmišljanju i djelovanju s ciljem održivog razvoja našeg okoliša.

Povodom obilježavanja Svjetskog dna zaštite okoliša u Industrijsko-obrtničkoj školi Virovitica učenici su izradili plakat na tu temu. Vodili su se činjenicama koje oni sami prakticiraju o zaštiti okoliša. Tijekom cijele nastavne godine učenici zanimanja cvjećar brinu o okolišu škole. Uređuju cvjetne gredice, uzgajaju presadnice povrća, cvijeća i ljekovitog bilja. Redovito sudjeluju u akciji Zelena čistka i brinu o čistoći okoliša škole. Brinu o korisnim kukcima u školskom vrtu izrađujući im “hotele” i sade raznovrsno bilje, kako bi ih zadržali u vrtu. Očuvanje bioraznolikosti u vrtu jedan je od uvjeta za uspostavu održivog razvoja. Kompostiraju ostatke biljnog materijala iz vrta.

učeinici s plakatomKompostiranje je pametan način korištenja ostataka poslije košnje, rezidbe, skupljanja lišća i drugih aktivnosti u vrtu škole. Procesom kompostiranja rješava se problem biološkog otpada, a kao krajnji rezultat dobiva se kompost koji sadrži humus i druge korisne tvari i toliko je blagotvoran u školskom povrtnjaku. Organski otpad u hrvatskim kućanstvima čini oko 30 % pa njegovim izdvajanjem za jednu trećinu se smanjuje količina otpada na odlagalištima. Osim toga, sprečava se nastajanje stakleničkih plinova, osobito metana, plina koji je višestruko štetniji od ugljičnog dioksida i doprinosi efektu staklenika, a nastaje kao nusprodukt procesa anaerobnog raspadanja organskog otpada. Korištenjem humusa nastalog u procesu kompostiranja smanjuje se potreba za korištenje umjetnih mineralnih gnojiva koja također mogu biti štetna za okoliš. Rad u vrtu i oko bilja zabavan je za učenike, obogaćuje ih i razvija njihove vještine te im pruža novi vid učenja i napredovanja. Sadnice bilja ili cvijeća mogu biti početni koraci u uzgoju. Učeniku treba pružiti zadovoljstvo da promatra biljku od njezinog sijanja pa sve do stola. Tako će razviti svijest o čuvanju i zaštiti prirode i okoliša u kojem živi. Izradom plakata učenici zanimanja cvjećar htjeli su skrenuti pažnju i drugim učenicima u školi o važnosti zaštite okoliša.