Među 43 sudionika iz 14 zemalja predstavnica Republike Hrvatske bila je profesorica Marina Mirković iz Tehničke škole, Požega.
Akcijski plan za digitalno obrazovanje, koji je Europska komisija usvojila 2020., ima dva glavna strateška prioriteta: razvoj ekosustava digitalnog obrazovanja visokih performansi i poboljšanje digitalnih vještina i kompetencija za digitalnu transformaciju. Program Erasmus+ ima ključnu ulogu u provedbi ove strategije, baveći se digitalnom tranzicijom sa svim različitim podržanim aktivnostima, od mobilnosti do suradnje između organizacija i institucija i razvoja politika. Stoga je ključno da glavne ciljne skupine Programa u potpunosti razumiju kako konkretno raditi na ovom prioritetu na projektnoj i organizacijskoj razini, koristeći širok raspon resursa razvijenih na europskoj razini kako bi ih podržali u doprinosu digitalnoj tranziciji.
Aktivnost suradnje i osposobljavanja (Training and Cooperation Activities – TCA), usmjerena na sektor strukovnog obrazovanja i osposobljavanja, obraća se stručnjacima strukovnog obrazovanja i osposobljavanja, edukatorima i profesionalcima s ciljem da im pruži podršku u tome kako konkretno i mudro prihvatiti digitalnu tranziciju na projektnoj i organizacijskoj razini, uz razumijevanje i rješavanje potencijalnih rizika, posebno digitalnog jaza i mogućih isključivanje ranjivih ciljnih skupina. Sudionici seminara su bili razvrstani u tri skupine prema temama radionica.
Radionica 1: Promicanje blizanačke tranzicije
Korištenje digitalnih alata i ekosustava za olakšavanje održivog razvoja i zelene tranzicije u strukovnom obrazovanju i osposobljavanju.
Radionica 2: Uključiva digitalna transformacija
Usvajanje digitalnih metoda, alata i tehnologija kao načina poboljšanja pristupa i uključivanja među strukovnim osobljem i učenicima s manje mogućnosti.
Radionica 3: Izvan strukovnih vještina
Korištenje digitalnih alata i metodologija u razvoju transverzalnih vještina u području strukovnog obrazovanja i osposobljavanja, kako bi se olakšao pristup tržištu rada i promicao građanski, društveni i demokratski angažman.
Profesorica Mirković sudjelovala je u radionici 1. Među idejama projektnih prijedloga odabrana je “Sky Innovators” profesorice Mirković te se priprema prijava Erasmus+ KA220 projekta u strukovnom obrazovanju za 1. rok u 2025. godini. Koordinator bi bila strukovna škola iz Belgije a partneri strukovne škole iz Hrvatske, Njemačke, Rumunjske, Turske i Mađarske.
Cilj seminara bio je potaknuti sudionike da promijene način na koji gledaju na prioritete Programa: ne više kao na samostalne teme, već kao na međusobno povezane putove. Posebno je istaknuto koliko učinkovito ulaganje u digitalnu tranziciju može donijeti ogromne koristi u smislu uključivog obrazovanja, zelene tranzicije i sudjelovanja u demokratskom životu.
Sudionici su stekli bolje razumijevanje teme digitalne transformacije i njezine povezanosti s drugim Erasmus+ prioritetima. Dobili su uvid od stručnjaka i praktičara o gorućim temama povezanim s digitalnom transformacijom u obrazovanju (npr. digitalna pedagogija, digitalna inkluzija, utjecaj tehnologija kao što je umjetna inteligencija). Razumjeli su kako razviti učinkovite projektne prijedloge usmjerene na digitalnu transformaciju te razmijenili dobre prakse i iskustva s kolegama i stručnjacima.
Sudionici seminara, uz razgled znamenitosti Rima, posjetili su “Le Domus Romane di Palazzo Valentini”. U podrumu Palazzo Valentini od 2005. godine otkopani su ostaci dviju velikih rezidencija iz carskog doba i ogromnog hrama koji se nalazi pokraj Trajanova stupa. Multimedija je oživjela arheološke ostatke. Posjetitelji mogu uroniti u stari Rim kakav je bio prije 2000 godina. Tehnologija pomaže vizualizirati nedostajuće dijelove drevnih građevina i ispričati njihovu priču. Seminar je sufinanciran sredstvima Europske unije kroz Aktivnost suradnje i osposobljavanja u okviru programa Erasmus+ koji provodi Agencija za mobilnost i programe Europske unije.