Maja Mitrović, učiteljica engleskog jezika već je bila na strukturiranom tečaju na Malti u rujnu 2016. godine, a Martina Kobaš, također učiteljica engleskog jezika, na stručnoj praksi u Latviji tijekom listopada 2016. Učiteljica matematike, Željka Hanžek, sudjelovala je na šestodnevnom strukturiranom tečaju u glavnom gradu talijanske regije Toscana, u Firenci.
Tečaj se održavao u Europass centro studi europeo (Europass Teaching Academy) u Firenci, od 21. do 26. studenoga 2016. godine. Europass Teaching Academy je škola za učenje talijanskog jezika i talijanske kulture koja unatrag nekoliko godina nudi i stručna usavršavanja za učitelje i profesore u okviru programa Erasmus+. Uspješno i kontinuirano djeluje od 1992. godine. Detalje o Europass školi i njenom radu možete pronaći na stranici http://www.europass.it/en/.
Ovo stručno usavršavanje pohađala su još i dvojica učitelja matematike/znanosti iz Danske, učiteljica razredne nastave s Kanarskih otoka (Španjolska), psihologinja iz Poljske i profesorica stručnih ekonomskih predmeta iz Zlina (Češka). Cilj ove mobilnosti bio je upravljanje djelotvornom učionicom novog doba koja potiče učenike i aktivira ih u svakoj minuti nastavnog sata koristeći inovativne tehnike i alate. Ono o čemu su učili, voditeljica tečaja Ilaria Barbieri, prof. engleskog jezika i pedagogije, primjenjivala je u okviru šest do sedam školskih sati praktične i teorijske nastave dnevno.
Strukturirani tečaj sadržavao je razne teme vezane uz djelotvorno upravljanje razredom od uvođenja razrednih pravila s logičkim posljedicama njihovog kršenja, motiviranja učenika i postizanja da oni sami uspješno reflektiraju svoje ponašanje i poprave ga. Organiziranje i planiranje obrnute učionice kao poželjnog i djelotvornog iskustva učenja koristeći projekte, konkretne i vođene zadatke primjenjive u svakodnevnim situacijama u kojima se učenici mogu naći kad nisu u učionici je poželjno i vrlo motivirajuće. Poželjno je i korištenje IKT alata, raznih edukativnih platformi koji su učenicima pristupačni i interesantni (npr. Edmodo, youtube, edutopia, eTwinning itd.).
Svaki dan je bio jedan novi izazov u kojem su polaznici u parovima ili grupi otkrivali odgovore na vlastita pitanja koja su postavili na prvom satu tečaja vezana uz ponašanje učenika, postizanje efektivnije motivacije, veće aktivnosti učenika i tome slično.
Kroz formalne i neformalne razgovore sagledala je širu sliku odgoja i obrazovanja i u drugim zemljama diljem Europe, u suradnji s ostalim polaznicima tečaja. Neke od aktivnosti koristi i učiteljica kao i ostali njezini školski kolege što pozitivno djeluje na njen daljnji profesionalni razvoj kao i samopouzdanje da to što radi, radi dobro. Naravno, u prilici smo steći i nova znanja i ideje koje će i učiteljica predstaviti svojim kolegama u bližoj i široj zajednici te primijeniti i u vlastitim razredima.
Za poticanje veće aktivnosti učenika to su 3-2-1 liste, a za poticanje istraživačkog duha tu je obrnuta učionica. Ostvareni su i kontakti s kolegama u drugim europskim zemljama s kojima je planiran nastavak razmjene dobrih ideja, moguća suradnja na novim budućim projektima u svrhu poboljšanja i nadogradnje nastave matematike u našoj školi.
Jedno poslijepodne grupa je posjetila Pestalozzi školu (Scuola Citta Pestalozzi) koja je na nju ostavila velik dojam. Škola koja se vodi riječima: “Misli, uradi i čini to srcem”. Sam tečaj i posjet Pestalozzi školi obogatilo je našu učiteljicu matematike i u duhovnom i u profesionalnom smislu. Škola nema školskog zvona, od 8:30 do 9:00 je dobrodošlica, slobodno vrijeme i priprema za nastavu koja slijedi. Učenici imaju dva puna sata odmora za ručak i odmor/igru u školskom vrtu u koji imaju izravan izlaz iz bilo koje učionice. Još jedna zanimljivost je da zbog nemogućnosti dogovora roditeljskih sastanaka, jer uvijek netko ne može doći, datum i vrijeme sastanka organiziraju sami roditelji, a učitelj je spreman doći sa sastanak i vikendom (ali svi roditelji moraju biti prisutni).
Firenca je predivan grad s pregršt građevina, skulptura, muzeja i arhitektonskih rješenja još iz doba renesanse koje bi svakog turista ostavile bez daha. I sve to zahvaljujući obitelji Medici.
Da biste doživjeli grad, talijansku kuhinju, vino, ljude i pozitivu koja pršti na svakom uglu svake Piazze morate posjetiti ovaj grad i okusiti fine biscotte s komadićima badema koji se jednostavno tope u ustima. Che bella vita!
„Perpetuum Mobile“ je osim individualnog stručnog usavršavanja na europskoj razini, omogućio daljnji rast i razvoj te potaknuo učiteljicu matematike na daljnje učenje i aktivno sudjelovanje u budućim europskim projektima koji će omogućiti nastavak sazrijevanja i dobrih promjena na radost učenika i njihovog osobnog razvoja u budućnosti kao i cijele škole „Antun Nemčić Gostovinski“.