prodaja@stozacibrid.com hr@hardtechnique.com vjeko.kovacicek@coolintunit.com info@tehnikhard.net mail@coolintunit.com webmaster@stozacibrid.com admin@hardtechnique.com tehnikhard.net web.stozacibrid.com www.coolintunit.com

Tema ljubavi u nastavi Hrvatskoga jezika

Učenici šestih razreda OŠ „August Cesarec“ iz Ivankova na nastavi Hrvatskoga jezika tijekom veljače stvarali su različite uratke vezane uz temu ljubav. Ova tema nudi mnoštvo ideja za rad u nastavi. Kroz više sati bila je zastupljena bar u nekoj od etapa nastavnoga procesa. Raznolikim metodama i oblicima rada učenici su učili, usvajali nova znanja, izražavali svoje mišljenje, razmjenjivali ideje, razvijali svoje potencijale i zabavili se.

Prva aktivnost bila je stvaranje lirske pjesme. Učenici su bili oduševljeni idejom osmišljavanja vlastitih literarnih uradaka. Dobili su zadatak da kod kuće napišu pjesmu koja govori o ljubavi. Učenici rado predstavljaju svoje radove pa su tako i ovaj put svi učenici na satu htjeli pročitati svoju pjesmu. Snimili su zvučne zapise svojih kazivanja.

Aktivnost su proširili i izrađivanjem e-knjige njihovih lirskih ostvaraja. Učenici su izrađivali e-knjigu pomoću digitalnog alata Book Creator. Kreativna raznolikost obuhvaćala je i izradu memory kartica. Učenici su bili podijeljeni u skupine te su tri skupine izrađivale kartice. Promišljali su o pojmovima koje će koristiti pa su se odlučili za spajanje dijelova citata koji govore o ljubavi te spajanje imena poznatih književnih ljubavnih parova. Učenici su se potrudili i izradili kartice, a zatim su se i zabavili izmjenjujući ih s drugim skupinama i igrajući igru.

Ostale skupine istraživale su koje sve riječi mogu povezati uz temu, a da počinju nekim od slova iz zadanih pojmova, pr. ljubav, pismo, poruka, simpatija. Svoja rješenja prikazali su u obliku prigodnih plakata.

Kako se na nastavi književnosti bavi istom temom, učenici su se upoznali s književnim ulomcima koji opisuju različite ljubavne zaplete. Analizirali su književne likove, pronalazili im sličnosti i razlike, te iznosili svoje dojmove o njima. Dijalozi su učenicima uvijek omiljeni dijelovi za čitanje, a posebno kada govore o temama koje ih zanimaju. Odlučili su stoga najzanimljivije dijelove predložaka oblikovati kao scenske nastupe što se učenicima posebno svidjelo. Učionica se ubrzo pretvorila u kazališnu pozornicu na kojoj su voditelji skupina dijelili uloge, glumci su uvježbavali tekst, odabirali popratne rekvizite, osmišljavali scenski prostor. Dinamična i vesela atmosfera potrajala je sve dok skupine nisu bile spremne za izvedbu. Svaka skupina ukratko je predstavila svoje zadatke, a potom prikazala kako su osmislili i uvježbali rješenja. Ostali učenici pažljivo su pratili izvedbe i svaku su nagradili pljeskom.

Ljubav kao tema nudi mnoštvo ideja za rad u nastavi. Kroz više sati bila je zastupljena bar u nekoj od etapa nastavnoga procesa. Raznolikim metodama i oblicima rada učenici su učili, usvajali nova znanja, izražavali svoje mišljenje, razmjenjivali ideje, razvijali svoje potencijale i dr. Poticati kreativnost učenika u radu najbolje se postiže ako je učenik aktivni sudionik nastavnoga procesa. Ovakve teme prilika su da učenici na različite načine izraze svoju kreativnost i maštovitost, a pri tome stječu nova iskustva i znanja te se ugodno osjećaju.