prodaja@stozacibrid.com hr@hardtechnique.com vjeko.kovacicek@coolintunit.com info@tehnikhard.net mail@coolintunit.com webmaster@stozacibrid.com admin@hardtechnique.com tehnikhard.net web.stozacibrid.com www.coolintunit.com

Terapija glazbom u Malagi

U sklopu Erasmus+ Akreditacije u području općeg odgoja i obrazovanja, profesorica engleskog i njemačkog jezika Ida Globočnik iz Srednje škole Ban Josip Jelačić, Zaprešić, pohađala je strukturirani tečaj pod nazivom Music therapy. Tečaj se održao u Malagi u Španjolskoj od 15. do 19. travnja 2024. Na tom su tečaju sudjelovali profesori iz mnogih europskih zemalja: Italije, Latvije, Poljske, Njemačke i Hrvatske.

Osnova ovog tečaja bila je glazba, koja je podupirala i dopunjavala apsolutno svaku radnju – od upoznavanja s ostalim sudionicima i otkrivanja samog sebe, preko opuštanja i iskazivanja raznih emocija i otkrivanja novih mogućnosti koje se mogu koristiti u obrazovne svrhe. Sve aktivnosti odvijale su se uz pokrete i glazbu i to na svakom pojedincu na njemu svojstven i karakterističan način. Kako stvoriti motivirajuće, oslobađajuće i opuštajuće okruženje u kojem bi se učenici osjećali slobodni istraživati, izražavati i iskazivati svoje emocije, svoju svijest, svoje stanje, bio je cilj radionice. Sve su aktivnosti bile povezane i svrsishodne.

Svaki dio svakodnevnih radionica bio je povezan – imao je uvod, glavni dio i završetak. Svaki sudionik mogao je u svim dijelovima radionica otkriti sebe – bilo ono unutarnje, poput nekog novog osjećaja ili ono vanjsko – odnos prema drugima. Jedina važna stvar kako pri izvođenju neke aktivnosti, tako i pri refleksiji doživljenoga koju su sudionici uvježbavali, bilo je neosuđivanje drugih, nenametanje vlastitih stavova i ideja o tome što bi drugi trebali osjetiti i prolaziti, neinterpretiranje njihovih osjećaja i / ili iskustava.

Radionica sa stereotipima također je imala nekoliko faza – zapisivanje stereotipa na zadanu temu – stvaranje zajedničkog postera, pridruživanje određenih pokreta uz odgovarajuću glazbu i kao posljednji trenutak – njihovo osviještenja – uprizorenje kroz dramski prikaz u grupi. Ova aktivnost može se koristiti u svrhu uvođenja tabu tema i razbijanje predrasuda.

Na tečaju “Music therapy” sudionici su imali priliku isprobati i Body floating– tehniku opuštanja, koju su izveli podijeljeni u skupine po četiri. Svaki član skupine bio je zadužen za određeni dio tijela. Jedna je osoba ležala na ravnoj podlozi potpuno opuštena, za to su vrijeme ostali pomicanjem određenog dijela tijela druge osobe dodatno pridonosile opuštanju, kako bi se pojačao osjećaj lebdenja. Vježba se odvijala uz odgovarajuću glazbenu podlogu.

Ovaj tečaj pružio je jedinstvenu priliku doživljaja spajanja glazbe i pokreta, izražavanja emocija uz opuštajuće note, upoznavanje vlastitog tijela i reakcija, osluškivanje i vlastitih i tuđih osjećaja. Kroz razne tehnike disanja sudionici su iskusili nove poticajne mogućnosti koje mogu primijeniti u svakodnevnom životu i u odgoju i obrazovanju svojih učenika. S obzirom na to da su tečaju prisustvovali profesori iz raznih zemalja, različitih struka i smjerova, na ovom su se tečaju razmjenjivale ideje, iskustva i primjeri prakse u obrazovanju i to na međunarodom nivou.