Terenska nastava obuhvatila je stručni posjet Hrvatskoj narodnoj banci (HNB) i Uredu Europskog parlamenta u Hrvatskoj, gdje su učenici istraživali suvremene teme poput kriptoimovine, blockchain tehnologije, digitalnog eura te mjera za sprječavanje pranja novca i financiranja terorizma. Aktivnosti su bile usmjerene na osvještavanje uloge umjetne inteligencije i tehnologija u nastajanju u suvremenom financijskom sektoru.
Terenska nastava osmišljena je kako bi učenici razvili praktične kompetencije i kritički promišljali o primjeni novih tehnologija. Tijekom aktivnosti, učenici su produbili razumijevanje temeljnih pojmova kriptoimovine, blockchain tehnologije i centralnobankarskog digitalnog novca (CBDC). Poseban naglasak stavljen je na analizu rizika i potencijala koje donose umjetna inteligencija i blockchain, uz razmatranje važnih pitanja sigurnosti, privatnosti i etike. Istovremeno, učenici su istraživali utjecaj mjera sprječavanja pranja novca i financiranja terorizma na gospodarstvo i društvo, povezujući teorijsko znanje s praktičnim primjerima. Kroz grupne su rasprave analizirali prednosti i rizike digitalnog novca, usmjeravajući se na sigurnost, transparentnost i otpornost na cyber kriminal.
U sklopu simulacija sumnjivih financijskih transakcija, istraživali su kako umjetna inteligencija i napredni algoritmi doprinose sprječavanju nezakonitih aktivnosti, pritom se baveći i etičkim pitanjima te izazovima regulacije. Dodatnu vrijednost nastavi osigurala je demonstracija alata temeljenih na umjetnoj inteligenciji koje koristi Hrvatska narodna banka a koji pomažu u analizi financijskih podataka, predviđanju tržišnih trendova i sprječavanju nezakonitih aktivnosti. Predstavnici HNB-a predstavili su blockchain tehnologiju kao važan element sigurnog i transparentnog sustava za vođenje transakcija, ali su istaknuli i izazove, poput visoke energetske potrošnje i pitanja zaštite privatnosti. Dio terenske nastave uključivao je predavanje o digitalnom euru u Uredu Europskog parlamenta, gdje su učenici stekli uvid u ulogu Europske unije u razvoju i regulaciji digitalnog novca. Ovdje su se upoznali s potencijalima projekta digitalnog eura u kontekstu financijske inkluzije i učinkovitosti. Učenici su također stekli vrijedne uvide o Europskoj uniji, europskim vrijednostima, europskoj parlamentarnoj demokraciji, ulozi europskog parlamenta i mogućnostima u sklopu mobilnosti.
Aktivnosti provedene tijekom terenske nastave značajno su doprinijele razvoju digitalnih kompetencija učenika, omogućivši im stjecanje praktičnih znanja i razvoj kritičkog promišljanja o primjeni umjetne inteligencije i novih tehnologija. Učenici su imali priliku usvojiti vještine odgovorne uporabe ovih tehnologija, istražujući njihove potencijale i rizike, osobito u kontekstu financijskog sektora i njihovog utjecaja na svakodnevni život i rad.
Posebna vrijednost terenske nastave bila je mogućnost povezivanja teorijskog znanja s praktičnim iskustvima, što je potaknulo njihov interes i produbilo razumijevanje. Ova se vrsta nastave pokazala kao iznimno učinkovit oblik učenja, pri čemu su učenici s velikim entuzijazmom sudjelovali u svim aktivnostima i uživali u izravnoj interakciji s ekspertima. Pozitivno iskustvo ukazuje na važnost prilagođavanja nastavnih aktivnosti stvarnim izazovima i tehnologijama koje oblikuju budućnost a aktivnost provedbe terenske nastave primjer je dobre prakse i inspiracija za buduće obrazovne projekte koji spajaju teoriju, praksu i viziju razvoja kompetencija za moderno društvo.