U projektu su sudjelovale škole:
- Tehnička škola, Hrvatska, Požega (koordinator)
- Kanepi Gümnaasium, Estonija, Kanepi
- Gimnazija „Coriolan Brediceanu“, Rumunjska, Lugoj
- BHAK/BHAS Linz International Business School, Austrija
Projekt je kod učenika potaknuo svijest o održivom razvoju kroz korištenje obnovljivih izvora energije i savjesno korištenje energije. Također je istražena i upoznata energetska situacija u Europi, dan pregled energetskih resursa, njihova upotreba i ograničenja.
Nikola Tesla bio je veliki ekolog, vrlo zabrinut činjenicom da ljudi previše troše na resurse našeg planeta. Stoga, projekt je dijelom posvećen znanstveniku Nikoli Tesli, njegovom životu, radu i izumima. Bio je to još jedan način povezivanja sadržaja fizike, energetike, elektrotehnike i ekologije.
Cilj projekta bio je stjecanje vještina i ključnih kompetencija korištenjem digitalnih tehnologija i alata. Projektne aktivnosti provodile su se u okviru nastave fizike, energetike, ekologije, elektrotehnike, stranog jezika i informatike. Dob učenika u projektu bila je od 15 do 18 godina. Edukacija i suradnja ostvarena je kroz pretraživanje i izradu filmova o elektranama i obnovljivim izvorima energije, razvoj i razmjenu digitalnih sadržaja putem web 2.0 alata. Učenici su razvijali digitalne kompetencije, kritičko mišljenje i vještine rješavanja problema. Uz razvoj komunikacijskih vještina i timskog rada, imali su priliku iskusiti interkulturalna okruženja i upoznati različite kulture, kao i unaprijediti znanje engleskog jezika u situacijama stvarnom životu.
Radionice su omogućile popularizaciju nastave prirodnih znanosti kroz eksperimente i samostalna istraživanja, potaknule i razvile interes za proučavanje znanosti, omogućile učenicima bolje razumijevanje prirode i fizičke ostavštine. Popularizirao se istraživački tip nastave, razvijao se samostalan pristup znanstvenim sadržajima kao i interes istraživačkog rada. Projekt je potaknuo zanimanje mladih za znanost i karijeru u znanosti, povećao je interes učenika za STEM i IKT skupinu predmeta.
Kroz projekt je pokazana praktična veza između nekih teorijskih tema i stvarnosti, razvijale su se vještine poput timskog rada, prilagodljivosti, mentalne spretnosti, rješavanja problema. Implementirane su komunikacijske vještine počevši od osnovnog razumijevanja svih partnerskih jezika; promovirano obrazovanje usmjereno na učenike i temeljeno na svakodnevnom životu. Dijeljene su najbolje prakse, jačajući suradnju između srednjih škola i institucija važnih za energetiku i ekologiju te razmjenu dobre prakse na europskoj razini. Prošireni su potencijalu društvenih mreža i platformi za podučavanje, dijeljenje i učenje. Otvoreni obrazovni resursi kao rezultat projekta dostupni su na mrežnoj stranici projekta i mogu ih koristiti i druge škole.
U projektu su realizirane četiri aktivnosti učenja, podučavanja i osposobljavanja u kojima je sudjelovalo po šest učenika i dva nastavnika iz partnerskih škola.
- Hrvatska: 11.-15. studenog 2019. – Obnovljivi izvori u proizvodnji električne energije
- Rumunjska: 18.-22. listopada 2021. – Hidroenergija i solarna fotonaponska energija
- Austrija: 28. veljače – 4. ožujka 2022. – Održivo stanovanje, rasvjeta, grijanje, pametne električne mreže
- Estonija: 9.-13. svibnja 2022. – Uljni škriljci, treset i drvo kao izvori energije
Svi sudionici istaknuli su pozitivnu atmosferu, razmjenu različitih iskustava, multikulturalnu razmjenu i primjere dobre prakse koji su bili prisutni tijekom svih projektnih aktivnosti i u svakoj zemlji. Također je važno istaknuti značajno povećanje samopouzdanja u korištenju engleskog jezika kod svih sudionika u svakodnevnoj komunikaciji kao i u stručnom nazivlju. Zahvaljujući ovakvom pozitivnom utjecaju na članove svih timova, razumljiv je njihov entuzijazam i želja da podijele svoja iskustva stečena tijekom realizacije projekta sa širim krugom sudionika koji nisu izravno financirani: kolege u školi, mladi s kojima rade, roditelji učenika i ostali kolege iz struke na županijskoj razini.
Sudjelovanje u projektu značajno je unaprijedilo iskustvo i kompetencije nastavnika koji su u njemu izravno sudjelovali: u vođenju projekta, suradničkom istraživanju i razvoju projekta. Očito je da su te aktivnosti značajno povećale njihov profesionalni položaj, samopouzdanje i osposobljenost za rad u budućnosti.
Mrežna stranica projekta: https://teslaerasmus.eu/
Rezultati projekta: https://teslaerasmus.eu/index.php/outcome
Izdvajamo dio teksta iz analize izvješća:
“Projektnom prijavom utvrđeni ciljevi uspješno su ostvareni. Provedba projekta individualnim sudionicima omogućila je stjecanje visokokvalitetnih ishoda učenja, a partnerskim organizacijama jačanje kapaciteta za međunarodnu suradnju. Projekt je ostvario dodanu vrijednost na europskom nivou kroz rezultate koji se ne bi ostvarili aktivnostima provedenima u samo jednoj državi. Projekt je u potpunosti proveden u skladu s projektnom prijavom, a izmjene u vremenskom rasporedu provedbe transnacionalnih aktivnosti opravdane su i nisu utjecale na kvalitetu i ostvarenje ciljeva.
Provedba projekta ocjenjuje se vrlo kvalitetnom budući da je uključivala različite aktivnosti koje su izravno doprinijele ostvarenju ciljeva te ostvarila kvalitetne rezultate koji posjeduju potencijal za prenošenje i korištenje u širem europskom sustavu obrazovanja. Mrežna stranica projekta sadrži brojne materije izrađene u različitim medijima koji vrlo dobro dokumentiraju provedbu svih projektnih aktivnosti i demonstriraju njihovu kvalitetu. Transnacionalne aktivnosti učenja za učenike kvalitetno su provedene, uz raznovrsne sadržaje koji su izravno doprinijeli ostvarenju ciljeva projekta. Tijekom provedbe projekta eTwinning je korišten aktivno i kontinuirano, što je također pozitivna odlika.
U partnerstvu su sudjelovale škole primjerenih kapaciteta koje su uspostavile i tijekom provedbe projekta održale uspješnu suradnju, zahvaljujući kojoj je partnerstvo uspješno prevladalo sve izazove. Vodeća škola uspješno je koordinirala provedbom projekta. Komunikacija se odvijala kontinuirao i prikladnim kanalima, uključujući i eTwinning. Partneri su ravnomjerno i aktivno sudjelovali u provedbi projektnih aktivnosti.
Aktivnosti diseminacije provođene su kontinuirano i uspješno. Projekt je diseminiran putem zasebne mrežne stranice, eTwinninga i društvenih mreža te putem mrežnih stranica partnerskih škola, a ostvarena je i vrlo dobra vidljivost u javnim medijima u svim partnerskim državama. Također je pohvalno što su rezultati i iskustva stečena projektom predstavljeni na relevantnim nacionalnim i međunarodnim konferencijama i događanjima. Projektnom prijavom dobro je prepoznato kako je najvažniji aspekt diseminacije prenošenje znanja i iskustava kolegama iz drugih obrazovnih institucija putem radionica, predavanja i prezentacija na lokalnom i regionalnom nivou.
Uspješna provedba projekta ostvarila je pozitivne učinke na učenike, nastavnike i partnerske škole. Osobito je kvalitetna mrežna stranica projekta, koja obiluje raznovrsnim i kvalitetnim sadržajima i pruža jasan uvid u provedbu aktivnosti. Izrađeni rezultati, osobito scenariji za poučavanje, posjeduju značajan potencijal za prenošenje i korištenje u širem europskom sustavu obrazovanja te time kvalitetom i potencijalnim učinkom nadilaze uobičajene standarde rezultata projekta školskog partnerstva.
Provedba projekta u cjelini se ocjenjuje uspješnom i potiče se daljnje širenje rezultata projekta kao primjer uspješne provedbe i dobre prakse.”