Tjedan je započeo priredbom dobrodošlice i otvaranjem izložbe “Đelem, đelem“, kojoj su prisustvovali i gosti iz Estonije, Grčke i Cipra. Povodom Svjetskog dana Roma (8. travnja) učitelj likovne kulture Mario Dimić je s učenicom Ribanom Oršuš (5.a) pripremio prigodnu izložbu njezinih radova. Nakon izložbe, krenuo je radni dio. Učenicima i učiteljima održana je prezentacija „Znanost unutar holograma“ i dvije radionice na kojima su se izmjenjivali – “Izrada holograma“ učitelja Vedrana Jankovića i “Specijalni efekti“ filmske montažerke Maide Srabović i filmskog animatora Vedrana Štefana. Popodne je održan “Escape room Šoderica“, koji su za goste pripremali učitelji iz drnjanskog Erasmus+ tima. Najuspješniji učenici bili su nagrađeni.
S obzirom na to da je Nikola Tesla nit vodilja cijelog tjedna, organiziran je odlazak u Zagreb, gdje su posjetili Tehnički muzej Nikola Tesla. Osim stručnog vodstva na engleskom jeziku, išli su i u planetarij te u sklopu Festivala znanosti sudjelovali na kratkoj radionici. Posjet Zagrebu završen je odlaskom u IRIM (Institut za razvoj i inovativnost mladih), gdje je za sve sudionike održana radionica programiranja micro:bitova i BOSON dodataka.
Priliku za držanjem sata na engleskom jeziku imali su i drnjanski učitelji, koji su se u tome izvrsno snašli. Učiteljica matematike Izabela Zvonar Horvat podijelila je učenike u osam skupina, koje su se međusobno natjecale u rješavanju Kahoot! kviza. Također, okušali su se i u igri šibicama i rimskim brojevima. Učiteljica fizike Ivana Gregurec obradila je temu Tijela i promjene temperature. Učenici su radili istraživanje na način da su zagrijavali zrak, vodu i željeznu kuglu. Na kraju sata zajednički su zaključili da sva tijela za vrijeme zagrijavanja povećavaju svoj obujam te objasnili zašto se to događa. Učitelj tehničke kulture Vedran Janković održao je programiranje micro:bit računala za mjerenje razine vlage u tlu, kao pripremu za odlazak u Smiljan, ali i sat biologije. Učiteljica biologije Dunja Valenčak održala je sat pod nazivom „Do you feel lucky“, gdje su učenici koristili micro:bit računala prilikom izvođenja terenskog istraživanja.
Istovremeno su partneri učenicima sedmih i osmih razreda održali zanimljiva predavanja i radionice. Učitelji iz Estonije imali su sat o fotosintezi i radionicu na kojoj su koristeći priručne materijale poput selotejpa, kvačica i aluminijske folije izrađivali alarm za vrata. Ciprani su na prvom satu koristili Python, a na drugom obradili temu Električna vodljivost vode. Učiteljica iz Grčke održala je sat Fizike o valovima.
Drnjanski Erasmus+ tim osmislio je i prigodnu igru, koju su nazvali STEMopoly, a za izradu i izvedbu pobrinule su se učiteljice Dunja Valenčak, Renata Tišler, Ana Tustonjić Dombaj, Ksenija Varović i Ivana Grgurec. Igra se sastojala od 36 pitanja iz STEM područja, koju su učenici igrali s velikim zanimanjem, a najuspješniji su i nagrađeni. Učenici i učitelji su uz pomoć učiteljica Sanje Špoljar i Stjepane Kadić zajedno napravili SLAM fotografiju u obliku naziva projekta.
Roditelji su s učiteljicama Andreom Pandurić i Elenom Belec jedan dan za učenike iz partnerskih zemalja i domaćine organizirali posjet Galeriji Josipa Generalića u Hlebinama, gdje su uz roštilj nastavili popodnevno druženje. Za to vrijeme, učitelji iz partnerskih zemalja prisustvovali su otvorenju izložbe učeničkih radova „Tijela oko nas“ u Muzeju grada Koprivnice, gdje im je učitelj Jasmin Kadrić bio prevoditelj.
Vrlo uspješne radionice održali su učitelji Vedran Janković i Andrej Grašić u Memorijalnom muzeju Nikola Tesla u Smiljanu. Učenici su radili pokuse kojima se Tesla bavio u djetinjstvu. Izrađivali su elektroskop i Faradeyev kavez te na taj način pokazali postojanje naboja. Dokazali su elektromagnetsku indukciju puštajući magnet kroz aluminijsku cijev i umetnuvši ga u aluminijski prsten (cijeli i prerezani). Izrađivali su elektromagnet, elektromotor i bateriju od limuna. Ideje za pokuse dala je učiteljica Ivana Gregurec.
Zadnji dan boravka Erasmus+ partnera u Drnju protekao je u znaku Matheme, koja je radi gostiju iz Estonije, Grčke i Cipra dobila status međunarodnog natjecanja, a održana je u Osnovnoj školi Braća Radić Koprivnica. Učenici iz Estonije su u međunarodnoj kategoriji osvojili visoko 2. mjesto. Učitelji partneri su isti dan u Gimnaziji „Fran Galović“ Koprivnica održali nekoliko predavanja na Županijskom stručnom vijeću učitelja i nastavnika matematike, gdje su govorili o interdisciplinarnosti u poučavanju znanosti, matematici bez frontalnog rada, poučavanju STEM-a i upotrebi IKT-a.
U bogatom rasporedu, pronašlo se vremena i za odlazak u kino „Velebit“ u Koprivnici, gdje su učenici gledali film „Dječak oluje“. U organizaciji rasporeda i aktivnosti sudjelovale su i članice Erasmus+ tima Ksenija Marić i Stjepana Kadić.
Partneri su za vrijeme boravka u Drnju otkrili što im je novo ili neobično u hrvatskom školstvu. Ciparski učitelj je prvi puta koristio kredu, jer je ondje sve digitalizirano. Učiteljima iz Estonije bilo je neobično čuti školsko zvono, jer je kod njih odgovornost za vođenje i završetak sata isključivo na predmetnom učitelju, stoga nemaju zvono. Također, vole držati nastavu s otvorenim vratima, kako bi im se u bilo kojem trenutku mogao pridružiti svaki zainteresirani prolaznik. Kao prednost hrvatskog školstva partneri su istaknuli dobru komunikaciju i povezanost učenika i učitelja.
Unatoč razlikama između sjevera i juga, između tri jezika i činjenici da su neki učenici više, a neki manje zainteresirani za STEM područje, postignut je jedan od glavnih ciljeva – povezati se u različitosti i obogatiti osobna znanja i iskustva.
Učenici navedenih škola boravili su tjedan dana u obiteljima učenika u Drnju, Peterancu, Torčecu, Sigecu i Hlebinama. Škola zahvaljuje roditeljima, koji su pomogli i izvrsno odradili svoju ulogu domaćina. Sve aktivnosti bile su vezane za STEM područje, ali u njihovom uspješnom provođenju pomogli su svi zaposlenici i ravnatelj škole Ivan Pikivača, bez kojih projekt ne bi bio ostvariv. Sve aktivnosti organizirane su za učenike i učitelje iz partnerskih zemalja te učenike domaćine. Cijeli projekt je financiran sredstvima programa Europske unije Erasmus+.