Kao Eko škola već devet godina sudjelujemo u raznim projektima koji imaju za cilj odgajati i obrazovati nove generacije za donošenje odluka o očuvanju okoliša. Tako smo sudjelovali i u edukativnom projektu The Great Plant Hunt (Veliki lov na biljke) u organizaciji Foundation for Environmental Education- FEE, Toyota Motor Europe zajedno s The Royal Botanic Gardens, Kew. Ovaj je projekt namijenjen djeci predškolske i osnovnoškolske dobi, odnosno djeci uzrasta od 5 do 11 godina. Cilj je projekta upoznati djecu s biološkom raznolikošću i poticati ih na pozitivno djelovanje u svome okruženju. Sudjelovanjem u projektu The Great Plant Hunt htjeli smo da naši učenici bolje upoznaju biljke i životinje svog kraja te da se o njima brinu i u budućnosti.
Provedba je projekta počela ispunjavanjem anketnih upitnika za pojedine dobne skupine i izradom karte staništa. Nakon analize rezultata ankete uslijedili su dogovori o aktivnostima učenika pojedinih dobnih skupina.
U ulozi malih Darwinovih promatrača, učenici prvih razreda proveli su čitav niz aktivnosti. Upoznali su biljke i životinje u školskom vrtu, promatrali sjemenke, posadili grah, proučavali njegovo klijanje i čitali priče. Veselo druženje u prirodi i stjecanje novih znanja o biljkama bile su im poticaj za oblikovanje likovnih uradaka. Oblikovali su maslačke od kuglica i štapića, modelirali ruže od plastelina, oslikavali tratinčice te izrađivali vaze. Igrali su se sjemenkama i sastavljali od njih imena biljaka. Izradili su identifikacijske kartice o ružmarinu, lavandi, trputcu, maslini, menti, ruži, vrapcu, kosu, mravu i pužu. Zatim su izrađivali bojanke i slagalice te LandArt od ostataka maslinovih grana nakon rezidbe.
Učenici drugih razreda uredili su dio školskoga vrta i dvorišta, zasadili ljekovito i ukrasno bilje i izradili herbarij. Od biljaka iz školskoga vrta spremali su sok i čaj od kadulje, kreme za njegu kože, mirisne lavandine šeširiće za ormare, sušili su začinsko bilje, pekli palačinke, a oslikavali su i majice motivima biljaka iz školskog vrta.
Učenici trećih i četvrtih razreda istraživali su porijeklo i sorte maslina, značenje masline kroz povijest, učili su o uzgoju i brizi za stabla masline i njenu jestivom plodu, proizvodnji, vrijednosti i uporabi maslinova ulja te korištenju lišća i drva masline.
Učenici petih i šestih razreda proučavali su ljekovita i začinska svojstava autohtonih biljnih vrsta iz školskog vrta. Kuhali su čajeve, pripravljali masti, ulja i sapune od ružmarina, gospine trave, kadulje i mente.
Učenici sedmih i osmih razreda izradili su herbarij proučavajući biljke školskog vrta i Biblijskog vrta u Kaštel Novome. Posjetili su poduzeće Stella Croatica u Klisu, priznatog proizvođača dalmatinskih delikatesa, koji koriste plodove maslina, smokava, badema i agruma iz vlastitog uzgoja. Poslušali su izlaganje o vitaminima i mineralima, a zatim su pripravljali i degustirali voćne sokove. Na kraju su svoje znanje provjerili kvizom.
Sudjelovanjem u projektu naučili smo više o biljkama iz našeg okruženja i o njihovoj važnosti u svakodnevnome životu. Također, osvijestili smo što je biološka raznolikost i zašto je važna.
Autori: Esma Sarajčev, Ljubica Klanac