Tjedan cjeloživotnog učenja nacionalna je obrazovna kampanja pokrenuta na inicijativu UNESCO-a 1999. godine, a svake godine obilježava se u brojnim zemljama na svim kontinentima kako bi se javnost senzibilizirala za cjeloživotno učenje, kako bi se promicala kultura učenja i potaknula osobna motivacija.
Brojnim aktivnostima u sklopu Tjedna građane se motivira da se uključe u neki oblik učenja, pri čemu je važno istaknuti da učenje ne treba shvatiti isključivo kao formalno školovanje ili nešto što se odnosi samo na mlađu životnu dob – učiti se može i kroz razne neformalne oblike, tečajeve, radionice, predavanja, kao i samostalno (npr. čitajući), a vrijedan oblik učenja je i iskustveno učenje. Brojne institucije organiziraju dane otvorenih vrata i druge slične aktivnosti, usmjerene na upoznavanje javnosti sa svojim radom.
Učenici i nastavnici zagrebačke Industrijske strojarske škole Iva Bojčić, Josip Filić i Kristinka Lemaić sudjelovali su u ovogodišnjem Tjednu cjeloživotnog učenja organiziravši interaktivnu izložbu i radionicu. Radionica prezentacije rada drobilice za plastiku održana je s ciljem upoznavanja posjetitelja s projektom izrade samog uređaja, predstavljena im je ideja i ponuđene smjernice za razvoj novih inovativnih i kreativnih rješenja. Učenici ISŠ-a, uz pomoć nastavnika, prezentirali su rad drobilice te postupak izrade samog uređaja izrađenog u odjelima Školske radionice. Učenici su prezentirali i elaborat u kojem su detaljno razradili postupke rada:
- planiranje postupaka izrade uređaja
- definiranje izvora opasnosti i rada na siguran način
- izrada tehničko-tehnološke dokumentacije.
Svrha ovog uređaja recikliranje je plastičnog otpada kako bi se od usitnjene plastike mogao izraditi granulat potreban za proizvodnju recikliranih plastičnih predmeta. Sudionici radionice mogli su jasno vidjeti da su učenici, sudjelujući u razradi postupka izrade i samoj izradi drobilice za plastike, osim primjene strukovnih vještina, ispunjavali odgojno-obrazovna očekivanja međupredmetnih tema održivosti, osobnog i socijalnog razvoja, poduzetništva te građanskog odgoja i obrazovanja. Učenici su:
- djelovali u skladu s načelima održivoga razvoja s ciljem zaštite prirode i okoliša
- suradnički učili i radili u timu
- upućivali na međuovisnost članova društva i proces društvene odgovornosti primjenjivali inovativna i kreativna rješenja
- planirali i upravljali aktivnostima
- sudjelovali u projektu i izradi od ideje do realizacije
- promicali kvalitetu života u zajednici.
Učenici škole obilježili su Godinu čitanja brojnim aktivnostima, a s obzirom na to da je ISŠ strukovna škola te je učenje temeljeno na radu, učenici su, na poticaj više stručne savjetnice iz Agencije za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih, prof. Ksenije Banović, uz mentorstvo strukovnih učitelja ISŠ-a, izradili malu slobodnu knjižnicu (kućicu za knjige) reciklirajući uporabne predmete i koristeći dostupne resurse materijala, alata i uređaja iz odjela Školske radionice. Mala slobodna knjižnica smještena je na ulazu u školu i funkcionira po principu “Posudi, čitaj, vrati ili/i doniraj knjigu!” Interaktivna izložba poticanja čitanja i popularizacije kućice za knjige (male slobodne knjižnice), organizirana u okviru Tjedna cjeloživotnog učenja, posebno je razveselila učenike 4. b razreda Osnovne škole Marina Držića koji su pozorno slušali učenike škole i njihove interpretacije ulomaka iz književnih djela nakon čega su aktivno sudjelovali u rješavanju Kahoot! kviza s pitanjima iz književnosti i opće kulture.
Izradom kućice za knjige učenici i djelatnici škole željeli su istaknuti važnost pisane riječi, učiniti knjigu dostupnu svima te potaknuti sve učenike, djelatnike i prijatelje Škole na čitanje. Projekt je prihvaćen na način kako je i zamišljen pa čitatelji donose vlastite naslove i posuđuju one koji su dostupni u trenutku posuđivanja, a naši gosti iz Osnovne škole Marina Držića obećali su da će potaknuti roditelje na šetnju te zajedničko učenje iz knjiga dostupnih u maloj slobodnoj knjižnici škole.
Mnogo puta je rečeno da nas upravo učenje čini znatiželjnima od rođenja, a sposobnost neprestanog učenja određuje nas. Ne treba posebno naglašavati da se to odnosi na pojedince, društva i cijele zajednice jer nam učenje osigurava: osobni rast i razvoj, zapošljivost i napredovanje u karijeri, veći spektar zanimanja, bogatiji društveni život i sposobnost da sami kreiramo svoju budućnost.