Posebno priznanje kvaliteti i značaju ovih aktivnosti predstavlja njihovo uvrštavanje u službeni program 18. Tjedna cjeloživotnog učenja, objavljenog na službenoj mrežnoj stranici kampanje. Ovaj status potvrđuje kako su oba događanja usklađena s ciljevima nacionalne inicijative te svojim sadržajem doprinose promicanju ideja cjeloživotnog obrazovanja i učenja.
Tjedan cjeloživotnog učenja započeo je obrazovnim panelom „Razvoj inkluzivnog obrazovanja“, održanim u ponedjeljak, 2. prosinca, u Gimnaziji Vukovar. Panel je trajao od 16:00 do 18:00 sati, uz mogućnost praćenja putem Zoom platforme, čime se dodatno naglasila inkluzivnost i dostupnost događanja. Okupio je učenike, roditelje, nastavnike i druge zainteresirane sudionike, pružajući prostor za razmjenu ideja i razgovor o važnim pitanjima razvoja obrazovnog sustava koji prihvaća, razumije i podržava različitosti. Voditelji panela, nastavnici Gimnazije Vukovar – Antonija Milić, Sanja Pavlović Šijanović i Davor Šijanović – svojim su izlaganjima i interaktivnim pristupom predstavili teme razumijevanja inkluzije, kompetencija potrebnih za stvaranje inkluzivnog okruženja te primjera dobre prakse u radu s raznolikim skupinama učenika. Posebno je istaknuta važnost suradnje između roditelja, nastavnika i šire zajednice, čime se dodatno jača inkluzivni obrazovni sustav. Panel je zaključen inspirativnim porukama o važnosti zajedničkog djelovanja i konkretnim smjernicama za stvaranje okruženja koje podržava sve učenike i prepoznaje njihove potencijale.
Samo dva dana kasnije, u srijedu, 4. prosinca, znanost je oživjela za najmlađe u Gradskoj knjižnici Vukovar, u odjelu za mlade „Spajalica“. Radionica „Experts – korak u svijet znanosti“ bila je namijenjena osnovnoškolcima i pružila im priliku da se na zabavan i edukativan način upoznaju sa svijetom znanstvenog istraživanja. Pod stručnim vodstvom istih nastavnika vukovarske gimnazije, polaznici su kroz praktične aktivnosti mikroskopiranja i izvođenja pokusa otkrivali čarobni svijet znanosti.
Cilj radionice bio je potaknuti znatiželju i istraživački duh te pokazati kako znanost nije samo izazovna, već i nevjerojatno zabavna. Radionica je osmišljena tako da sudionici kroz praktično sudjelovanje dožive radost otkrivanja i razviju kreativnost istražujući svijet oko sebe. Besplatna i otvorena za sve, pružila je polaznicima sigurno i poticajno okruženje u kojem su mogli napraviti svoje prve korake u fascinantan svijet znanosti.
Oba su događanja organizirana u sklopu Tjedna cjeloživotnog učenja, UNESCO-ove inicijative koja se od 1999. godine provodi s ciljem promicanja obrazovanja i učenja tijekom cijeloga života. Gimnazija Vukovar ovim je aktivnostima dala značajan doprinos kampanji, istaknuvši se kao škola koja osim što prepoznaje važnost cjeloživotnog učenja, aktivno ga i promiče kroz inovativne i inkluzivne programe. Zahvaljujući ovim događanjima, učenici, roditelji i šira zajednica dodatno su osvijestili važnost obrazovanja kao temelja za osobni i društveni razvoj te su potaknuti na daljnje učenje i istraživanje.