U globaliziranom svijetu koji se sve brže mijenja i obilježen je izazovima poput četvrte industrijske revolucije i zelene tranzicije, ali i brojnim ugrozama kao što su klimatske promjene, pandemije, geopolitički poremećaji ili migracije, planiranje budućnosti možda je važnije nego ikada prije. Pravodobno prepoznavanje potreba, trendova, vlastitih prednosti i slabosti ključno je za pretvaranje izazova u razvojne prilike, ali i za jačanje otpornosti društva i postizanje njegove veće spremnosti za suočavanje s nepredvidivim okolnostima postojećih, ali i nadolazećih klimatskih promjena.
Stoga su se učenici i nastavnici Industrijske strojarske škole uključili u kampanju udruge “Zasadi stablo, ne budi panj!”. Udruga “Zasadi stablo, ne budi panj!” i ove godine nastavlja uspješnu kampanju sadnje stabala u Republici Hrvatskoj, u kojoj je, do sada, više od 20 000 raznih sudionika diljem Hrvatske zasadilo 60 000 stabala. U Udruzi su svjesni potrebe za djelovanjem u utrci s klimatskom krizom i zato nude odgovor u obliku ekološke kampanje kako bismo svi zajedno podizali ekološku svijest i potvrdili društvenu i ekološku odgovornost. Kampanja “Tjedan kolektivne sadnje stabala u Hrvatskoj” održava se u razdoblju od ponedjeljka, 1. do nedjelje, 7. ožujka 2021. godine na lokalnoj, regionalnoj i nacionalnoj razini u Republici Hrvatskoj. Učenici i nastavnici Industrijske strojarske škole zasadili su u dvorištu Škole sadnice dviju jabuka, tri trešnje, dvije marelice te po jednu sadnicu višnje, breskve i šljive.
Učenici i nastavnici na taj su način ispunili ciljeve kampanje:
- stvaranje simbioze građana, institucija i struke s ciljem realiziranja kampanje zajedničkim snagama
- poticanje na sadnju autohtonih sorti svih biljnih vrsta
- zadovoljavanje potrebe za edukacijama kako bi se umanjio rizik nepotpunog shvaćanja ekoloških problema
- stvaranje promjene kod širokog kruga ljudi
- pojedinačni doprinosi i sinergijski učinak
- kreiranje pravilnog stava koji se odnosi na posljedice štetnog ljudskog ponašanja u okolišu
- podizanje kvalitete života u suradnji s društvima i organizacijama identičnih ciljeva kao i s nadležnim institucijama koje pridonose kvaliteti uvjeta za rad, življenje i kretanje
- poticanje građana na veću socijalnu uključenost u provedbi ekoloških kampanja
- povezivanje i razvitak pozitivnih emocija boravkom u prirodi
- postavljanje novih standarda kao odgovor na ekološke izazove
- privlačenje publiciteta na probleme ekologije
- stvaranje kolektivnog zadovoljstva zbog aktivnosti usmjerenih na očuvanje okoliša. Tjedasrednja