Potrebno je osigurati inkluzivno okruženje u kojem se svi učenici osjećaju dobrodošli te mogu sudjelovati u aktivnostima onako kako najbolje mogu. Ovdje ću nabrojati te argumentirati nekoliko korisnih savjeta kineziolozima kako bi i vaši satovi bili pristupačniji za učenike s intelektualnim teškoćama te time učenicima zanimljiviji.
Upoznajte svakog učenika pojedinačno
Prije nego što počnete sa svojim satovima, iskoristite prvih nekoliko sati da se upoznate sa svakim od svojih učenika s intelektualnim teškoćama. Postavite im neko pitanje, a oni će ubrzo krenuti pričati o sebi i problemima koji ih muče, o aktivnostima koje ih zanimaju. Učenici vole biti u centru pažnje te im je važno da ih se pozorno sluša. Razgovarajte s njihovim roditeljima, skrbnicima i drugim stručnjacima koji rade s njima. Pitajte o njihovim sposobnostima, preferencijama i izazovima. Saznanja o učenicima trebaju imati uporište u vašim planiranjima nastavnih satova i aktivnosti, osiguravajući da su svi uključeni na način koji će najbolje odgovarati njihovim teškoćama.
Koristite jasan i jednostavan jezik
Učenici s intelektualnim teškoćama mogu imati poteškoće u razumijevanju složenih uputa. Koristite jasne, sažete i jednostavne upute kada razgovarate s njima. Izbjegavajte upotrebu žargona i izraza jer ih time možete zbuniti. Koristite vizualna pomagala ili demonstraciju kako bi im olakšali učenje, a upute raščlanite na manje korake koji su lakši za razumijevanje. Terminologiju često ne razumiju koja se inače koristi te im može djelovati frustrirajuće jer ju sami neće moći ponoviti.
Planirajte odgovarajuće prilagodbe
Fizičke aktivnosti zahtijevaju prilagodbe za učenike s intelektualnim teškoćama, a kod nekih i dodatne prilagodbe zbog raznih tjelesnih oštećenja. Prilagodbe mogu uključivati dodatnu pomoć, vizualne signale, prilagodbu opreme ili pravila. Ponekad je potrebno koristiti asistivnu tehnologiju prilagođenu jedinstvenim potrebama učenicima s invaliditetom.
Pružite mogućnosti za uspjeh i nagradite aktivnost
Ohrabrite i pohvalite svoje učenike za njihovu aktivnost i postignuće. Koristite različite metode poučavanja kako biste omogućili svakom učeniku jednak napredak. Pazite da svaki učenik ima priliku uspjeti, pohvalite svaki napredak. To će pomoći u podizanju njihovog samopouzdanja i samopoštovanja.
Potaknite poticajno i inkluzivno okruženje
Stvaranje inkluzivnog okruženja može izuzetno koristiti svim učenicima. Potičite svoje učenike da surađuju jedni s drugima, umjesto da budu natjecateljski nastrojeni. Potičite poticajno i brižno okruženje u kojem se sve učenike cijeni zbog njihovih jedinstvenih sposobnosti. Pozovite učenike drugih škola na prijateljska natjecanja u kojima će svi biti pobjednici te obavezno u sve momčadi staviti jednak broj učenika s teškoćama kao i bez teškoća.
Potražite daljnje obuke i stručno usavršavanje
Kako biste bolje podržali i razumjeli učenike s intelektualnim teškoćama, razmislite o daljnjem usavršavanju onog područja o kojem imate manjak znanja. Savjetujte se sa stručnom službom, edukacijskim rehabilitatorom, fizioterapeutom ili liječnikom školske medicine te na taj način pridonesite kvalitetnijoj nastavi.
Često učenici s teškoćama nemaju mnogo mogućnosti uključivanja u sportske aktivnosti te nailaze na brojne prepreke. Te prepreke ih sprječavaju da budu dovoljno tjelesno aktivni i da uživaju u aktivnostima. Kineziolozi imaju značajnu ulogu u poticanju učenika s teškoćama na aktivno sudjelovanje u nastavi tjelesne i zdravstvene kulture, omogućujući im da dvorana postane terapijsko okruženje te se osjećaju uključenima u svaku sportsku aktivnost.