prodaja@stozacibrid.com hr@hardtechnique.com vjeko.kovacicek@coolintunit.com info@tehnikhard.net mail@coolintunit.com webmaster@stozacibrid.com admin@hardtechnique.com tehnikhard.net web.stozacibrid.com www.coolintunit.com

Trebamo li čitati naglas?

Svjetski dan čitanja naglas obilježava se 5. veljače 2024. kako bi se ukazalo na sve prednosti čitanja djeci naglas čime potičemo razvoj brojnih jezičnih i socijalnih vještina. Kako je taj dan obilježen u Osnovnoj školi Bukovac, pročitajte u nastavku.

Snaga izgovorene riječi

Čitanje naglas nije samo način usvajanja novog rječnika ili poboljšanja izgovora – ono razvija maštu, potiče kreativnost i jača socijalne vještine. Svjetski dan čitanja naglas obilježen je u školi Bukovac kroz različite aktivnosti koje su učenicima omogućile da istraže ljepotu izgovorene riječi.

Čitanje u 3. a razredu

Učenici 3. a razreda imali su priliku slušati bajku Snow White and the Seven Dwarfs, koju su im čitale starije sestre Bruna i Ena, učenice 7. d razreda. Služeći se  slikovnim karticama i memory igorom učenici su usvajali novi rječnik te učili imena i osobine patuljaka. Nakon čitanja razgovarali su o priči te su u grupama slagali njezin tijek.

Najmlađi učenici uče kroz igru

Učiteljica engleskoga jezika Aida Kuljiš je učenicima 1. razreda čitala je istu bajku, no ovdje je naglasak bio na učenju novih riječi uz pomoć slikovnih kartica i kartica s riječima. Učenici su povezivali parove riječi, rješavali radne listiće te se zabavili u  igrama ponavljanja na mreži. U razgovoru su istraživali poruku bajke, učeći da prava ljepota dolazi iznutra.

Mašta nema granica

Učenici 5. a razreda proveli su ovaj dan u stvaranju vlastitih priča. Svaki par dobio je početak priče koju su trebali nastaviti i završiti, a zatim su jedni drugima čitali svoja djela. Iako je zadatak isprva djelovao zahtjevno, svi su ga uspješno završili, prezentirajući zanimljive i kreativne priče.

Međunarodno iskustvo u knjižnici

Obilježavanje Svjetskog dana čitanja naglas u školskoj knjižnici organizirano je uz sudjelovanje dviju učiteljica iz Španjolske te voditeljice tečajeva za stručno usavršavanje učitelja. Događaj su pripremile školske knjižničarke i koordinatorica projekta u suradnji s Knjigoljupcima – grupom učenika od 5. do 8. razreda koji promoviraju čitanje.

Gošća iz Španjolske čitala je na svom jeziku te podučila učenike nekim poznatim španjolskim riječima. Učiteljica iz Slovenije pričala je dijelove poznatih svjetskih bajki na slovenskom jeziku, a učenici su trebali pogoditi o kojim je pričama riječ. Nakon toga, učenici su čitali ulomke iz svojih omiljenih knjiga na hrvatskom i engleskom jeziku te objašnjavali zašto su ih odabrali i kako su utjecale na njihov život. Svatko je zapisao najdraži citat, a uz topli čaj i knjige, vrijeme je proletjelo u ugodnoj atmosferi.

Čitanje naglas – zašto je važno?

Čitanje naglas donosi mnoge prednosti – od poboljšanja jezičnih vještina do razvijanja samopouzdanja. Djeca koja redovito slušaju čitanje naglas bolje razumiju priče, brže usvajaju vokabular i razvijaju izražavanje. Osim toga, zajedničko čitanje gradi osjećaj povezanosti među učenicima i stvara pozitivnu atmosferu za učenje.

Ovaj događaj potvrdio je kako čitanje naglas nije samo aktivnost – to je putovanje kroz maštu i znanje koje oblikuje naše razmišljanje i pomaže nam da postanemo bolji govornici, slušatelji i pripovjedači.