prodaja@stozacibrid.com hr@hardtechnique.com vjeko.kovacicek@coolintunit.com info@tehnikhard.net mail@coolintunit.com webmaster@stozacibrid.com admin@hardtechnique.com tehnikhard.net web.stozacibrid.com www.coolintunit.com

Treća mobilnost u okviru Erasmus+ projekta “Škola je fora – zaIGRAJMO se i učimo!”

U sklopu Erasmus+ projekta Osnovne škole Bedekovčina “Škola je fora – zaIGRAJMO se i učimo!” učiteljica Marica Celjak je sudjelovala na tečaju “Inovativni pristupi u poučavanju” (Innovative Approaches to Teaching) koji se održavao od 16. do 20. kolovoza 2021. godine u Pragu, Češka. 

Tečaj “Inovativni pristupi u poučavanju” praktičan je vodič koji pomaže poboljšati kvalitetu i učinkovitost obrazovnog procesa u svakoj učionici. Tijekom pet dana sudjelovala je na jedanaest modula.

  • Modul 01 – Vještine 21. stoljeća
  • Modul 02 – Kritičko i kreativno mišljenje, kako se ono može razviti?
  • Modul 03 – Učenje na temelju upita, Učenje zasnovano na zadacima
  • Modul 04 – Gamifiranje učionice
  • Modul 05 – Korištenje online aplikacija u učionici
  • Modul 06 – Mješovito učenje – Preokrenuta učionica
  • Modul 07 – Prilagodba nastavnih materijala potrebama različitih razreda
  • Modul 08 – Metakognicija – poučavanje učenika učenju
  • Modul 09 – IKT kao alat za razvoj kreativnosti i kritičkog mišljenja
  • Modul10 – Digitalno pripovijedanje
  • Modul 11 – Suvremeni trendovi u formativnom ocjenjivanju

erasmus PragTečaj je bio kombinacija teorije i praktičnih aktivnosti, a predavačica Denisa Muchova ga je bazirala na elementima igrifikacije te i na taj način su sudionici dobili uvid u mogućnosti korištenja igre u nastavnom procesu i osvijestili koje sve dobre strane za učenike i njihov školski uspjeh ima učenje bazirano na igri (game based learning). Sudionici su aktivno bili uključeni u aktivnosti kako bi povećali svoje kompetencije. Sesije su bile radionice ili rasprave i uključivale su brainstorming, analizu, rješavanje problema, igru ​​uloga, te razne igre kako digitalne tako i one koje su bazirane na već poznatim društvenim igrama ali u kontekstu nastave. U grupnom radu koji je bio dio svakoga modula polaznici su na temelju teorije osmišljavali vlastite zadatke za učenike, razne igre i planove lekcija i na taj način stjecali nove vještine i znanja. I opet se pokazalo da se najbolje uči “radeći” kroz različite suradničke i reflektirajuće aktivnosti.

Zahvaljujući tečaju učiteljica je:

  • poboljšala vještine korištenja različitih inovativnih metoda i tehnika poučavanja koji su usmjereni na učenika, potiču rješavanje zadataka u stvarnom svijetu i razvijaju transverzalne kompetencije
  • povećala vještine korištenja otvorenih i digitalnih resursa u smislu unapređivanja nastave korištenjem IKT -a
  • proširila znanja o metodama i postupcima koji pomažu razvoju kreativnosti, kritičkog mišljenja, metakognicije i drugih ključnih kompetencija kroz inovativne nastavne metode
  • usavršila znanja o tome kako  motivirati, usmjeravati i učinkovito ocjenjivati ​​kako bi se smanjila niska postignuća u osnovnim kompetencijama
  • upoznala kolege različitih nacionalnosti unutar EU-a
  • u radu na zajedničkim aktivnostima pokazalo se da učitelji uz međusobno poštivanje, međukulturnu svijest i ​​zajedničke odgojne i obrazovne vrijednosti vrlo brzo postaju uspješni suradnici i prijatelji
  • poboljšala komunikacijske vještine, kompetencije stranih jezika (engleski jezik ali češki) i proširila stručni rječnik

Smatra da je važno istaknuti dogovorena buduću međunarodnu suradnju putem nekih novih e-Twinning ili Erasmus projekata koji uključuju aktivan rad učenika škole. Uz redovna predavanja, polaznici su imali priliku upoznati i povijest i kulturu grada Praga. Tečaj je tek jedan od dijelova projekta, početkom školske godine započinje razdoblje primjene naučenog u školi i dijeljenje naučenog s kolegicama i kolegama kako u školi tako i šire.