Živimo u izazovnim vremenima u kojima nije uvijek jednostavno nositi se sa različitim životnim situacijama. Odrasli i djeca ponekad se teže nose sa složenim i nimalo laganim izazovima. Da bi u tome bili uspješniji, da bi učenici bili zdraviji i zadovoljniji potreban je skup vještina koje treba redovito razvijati i njegovati.
Program „Trening životnih vještina“ započinje s provedbom od 3. razreda i traje do kraja osnovnoškolskog obrazovanja. Program se provodi u školskom okruženju, na Satu razrednika, a nositelji su učitelji koji se dodatno educiraju što zasigurno utječe na efikasnost u provođenju radionica.
Ove školske godine učenici prvi put su se susreli s programom u kojem treniraju svoje vještine kako bi bili uspješni, sretni i zdravi. Pronalaze odgovore na neka od pitanja kao što su: Kako se zauzeti za sebe? Kako reći NE? Kako steći prave prijatelje? Kako uspješno komunicirati? Učenici su proveli nekoliko radionica i preventivnih aktivnosti s ciljem razvoja osobina i vještina koje pomažu oduprijeti se vršnjačkom pritisku. U sklopu programa realiziraju se aktivnosti koje utječu na poboljšanje komunikacijskih vještina i koje omogućuju učenicima suočavati se sa stresnim životnim situacijama na koje ne mogu utjecati. Posebnu pozornost učenici posvećuju samopoštovanju, odlučivanju, pušenju, reklamiranju, zauzimanju za sebe i socijalnim vještinama. Učenici se ne educiraju samo širokom spektru socijalnih i osobnih vještina već ih se uči kako primijeniti vještine u određenim životnim situacijama.
Trening životnih vještina je univerzalni program primarne prevencije koji se temelji na razvoju osobina i uvježbavanja vještina koje su važne u sprječavanju razvoja ovisničkog ponašanja. Kroz završne aktivnosti učenici su osvijestili da su trud i zajedništvo važni u postizanju cilja. Postali su snažniji i hrabriji u suočavanju sa svijetom koji je prepun izazova. Program se provodi duži niz godina, a istraživanja su potvrdila da kontinuirana primjena programa dovodi do smanjenja nepoželjnih ponašanja i boljih komunikacijskih vještina među učenicima.