Istraživačica Ruth Propper iz New Jerseya ispitivala je 50 studenata koji su dešnjaci. Zadala im je listu od 36 riječi koju su trebali zapamtiti, a pritom su dobili malu, rozu lopticu koju su stiskali u šakama.
Jedna grupa je stiskala lopticu dva puta po 45 sekundi s desnom rukom prije nego su trebali zapamtiti riječi. Nakon toga su isto ponovili i s lijevom rukom, a zatim su na papir zapisali sve zadane riječi kojih su se mogli sjetiti. Druga grupa je imala isti zadatak, ali s obrnutim redoslijedom stiskanja šaka.
Još su dvije grupe sudjelovale: jedna je koristila stiskanje samo jedne šake dok zadnja grupa nije stiskala lopticu nego je samo nježno držala u šaci.
Najbolje rezultate imala je prva skupina koja je stiskala šaku desne ruke jer su tako aktivirali lijevu stranu mozga zaduženu za učenje, a poslije kad su stisnuli lijevu šaku prisjetili su se koja je riječ bila u pitanju jer su time „probudili“ desnu stranu mozga.
Od 36 zadanih riječi, ispitanici su se prosječno prisjetili deset riječi ako su stisnuli desnu šaku a poslije lijevu za prisjećanje riječi. Oni koji su koristili obrnuti put, prisjetili su se prosječno šest riječi.
Članak je izvorno objavljen na engleskom jeziku na portalu Time for kids.