Naime, glavni cilj projekta bio je uvećanje čitalačkih kompetencija, a podrazumijevao je čitanje knjiga ne engleskom jeziku. Kako je Engleski izborni predmet, odnosno drugi jezik učenicima, prije sudjelovanja u projektu većina učenika čitala je samo kratke tekstove iz udžbenika, a nikad cijelu knjigu na engleskom jeziku. U projektu je sudjelovalo 17 učenika, a svega dvije učenice su prije sudjelovanja u projektu “Book Pals” pročitale po jednu knjigu na engleskom. Tijekom projekta svi su sudionici pročitali po dvije knjige. Učenici su čitali prilagođena izdanja knjiga “The Cantervile Ghost” i “Don Quixote”. Prvi puta učenici su se susreli i sa zadatkom izrade zvučnog mamca o pročitanoj knjizi, a također i sa zadatkom da knjigu prepričaju koristeći se kamišibaj formom pripovijedanja.
Da bi uspjeli ostvariti spomenute rezultate učenici i koordinatorica projekta Stojanka Lesički, uložili su puno truda. Pomogle su zajedničke analize knjiga i radionice na kojima su savladali Soundtrap – program za montažu zvučnih priloga, nakon čega su orehovečki učenici pripremili ukupno 10 zvučnih mamaca za spomenute knjige. Zvučni mamci dostupni su na podcastu projekta.
U kamišibaj formi pripovijedanja okušali su se nakon čitanja knjige “Don Quixote”. To je bio zajednički zadatak svih partnera u projektu, a orehovečki učenici trebali su prepričati prvo poglavlje. Da bi uspjeli izvršiti taj zadatak podijelili su se u manje grupe te su se neki prihvatili prilagodbe teksta za kamišibaj, neki su izrađivali crteže, a neki učenje teksta napamet i pričanje pred publikom i kamerom. Naime, na mobilnosti u Španjolskoj su sva poglavlja snimljena te je zajednički video kamišibaj pripovijedanja romana “Don Quixote” jedan od rezultata ovog projekta.
Čitanje i analiziranje knjige “The Cantervile Ghost” učenike je motiviralo i na istraživanje o nasilju u školi te su anketirali svoje vršnjake i analizu provedenog istraživanja objavili u školskom digitalnom listu Klinček. Analize su dostupne u članku 1 i članku 2, a ovdje samo izdvajaju nekoliko najvažnijih podataka. Fizičko nasilje u školi doživjelo je 29,3 % anketiranih. Verbalno nasilje doživjelo je čak 47,9 % ispitanih, a nasilje na internetu 22,1 % ispitanih. Čak 60 % ispitanih smatra da nasilje na internetu ima značajnije posljedice na djecu od verbalnog nasilja u stvarnom životu. Anketom je obuhvaćeno ukupno 140 učenika predmetne nastave.
Jedan od zadataka u projektu bio je i čitanje znanstveno-popularnog teksta. Taj je zadatak učenicima svih partnerskih škola bio manje zahtjevan jer je odabrana publikacija “Naš planet, naša budućnost” imala znatno manje stranica od knjiga. U evaluacijskim anketama učenici su se izjasnili i da im je zadatak pisanja članka o klimatskim promjenama bio jednostavniji od pripreme zvučnih mamaca o knjigama i kamišibaja. Najbolji učenički članci uvršteni su u e-knjigu, a glasanjem na Twinspaceu projekta učenici su za najbolji izabrali članak talijanskih učenika. Taj članak govori o Gilbertu, robotu koji “jede” plastiku u moru.